Må man godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.100 visninger
21 svar
15 synes godt om
12. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en veninde som har åbnet en net-shop på bigcartel.com, hvor hun sælger smykker. Nogle af smykkerne laver hun selv, men det meste ee noget hun køber hjem fra udlandet (primært USA), rengøre og sælger videre. 

Hu.n er dog samtidig på fuld dagpenge, så hun er blevet i tvivl om det hun laver er lovligt?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2015

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg har en veninde som har åbnet en net-shop på bigcartel.com, hvor hun sælger smykker. Nogle af smykkerne laver hun selv, men det meste ee noget hun køber hjem fra udlandet (primært USA), rengøre og sælger videre. 

Hu.n er dog samtidig på fuld dagpenge, så hun er blevet i tvivl om det hun laver er lovligt?!

Nej det er vist ikke ok. Hvis hun har en indtægt skal den vel beskattes .. 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Er der ikke noget med at der er en bagatelgrænse?

Og jeg tænker hvor mange penge kan det dreje sig om?

Anmeld Citér

12. juni 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Der er en bagatel grænse - kan ikke huske hvor meget det drejer sig om ....men den er ret lav 

Hvis hun tjener mere end den skal hun modregnes i dagpengesystemet + der er en grænse mere for hvornår hun skal oprette virksomhed med CVR nr og betale moms 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Er der ikke noget med at der er en bagatelgrænse?

Og jeg tænker hvor mange penge kan det dreje sig om?

Før hun kom på dagpenge, var det hendes levevej. 

Hvor meget er bagatelgrænsen på? 

Det er hendes hensigt, at få det tiæ at køre rundt så det kan være hendes faste indtægt og levevej. Dog går det jo altid lidt sløvt i starten, inden man får det op og køre.

Anmeld Citér

12. juni 2015

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Nej det er vist ikke ok. Hvis hun har en indtægt skal den vel beskattes .. 

Ja det er også det som vi tænkte. 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Der er en bagatel grænse - kan ikke huske hvor meget det drejer sig om ....men den er ret lav 

Hvis hun tjener mere end den skal hun modregnes i dagpengesystemet + der er en grænse mere for hvornår hun skal oprette virksomhed med CVR nr og betale moms 

Hun har ikke CVR-nummer. 

Hun betaler er vis beløb om måneden, for at have som met-shop på siden. Det er det eneste. 

Hvor meget er dem bagatelgrænse på?

Anmeld Citér

12. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg er ikke meget inde i dagpengesystemet, men det kan vel findes med en hurtig Google-søgning.

Til gengæld ved jeg, at hvis hun omsætter for mere end 50.000DKK pr. år, så skal hun momsregistreres, og hvis der importeres uden for EU, så skal hun have særlig registrering udover ovenstående.

Anmeld Citér

12. juni 2015

Krydserfingre

Du må lave for 50.000kr sort om året uden at betale skat 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Pigeeeeen skriver:

Du må lave for 50.000kr sort om året uden at betale skat 

Nej, det er altså ikke helt korrekt! Det kan være det effektive outcome, hvis man ikke har anden indtægt, men det kan overhovedet ikke simplificeres på den måde!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.