Min søn slog hoved:((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.751 visninger
15 svar
2 synes godt om
10. juni 2015

A.y.y.y

Hej allesammen .. 

Hertil morges faldt min søn ned fra sofaen jeg blev så forskrættet. Han græd der han faldt ned jeg beroligede ham og han faldt til ro. Håbede der ikke skete ham noget.. Ventede lidt og kunne ikke lade vær ringede til lægen. Og kom til undersøgelse der var heldigvis ikke noget. Han var os tilpas der han faldt til ro smilede rullede rundt på maven spiste osv men var træt fordi han faktisk var ved at falde i søvn inden han faldt . Så han sov kort tid efter. Men jeg blev så bange og havde dårlig smag i munden. men sket var sket.. Der var heldigvis ikke noget, nogen som evt har oplevet noget lignende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er uhyggeligt når sådan noget sker! 

Da vores datter var 3 mdr faldt hun ned af hendes højstol med baby indsats. Min mand havde sat hende der uden at spænde hende fast. Hun havde lige lært at løfte sig lidt fra underlaget/sætte sig lidt op.

Da han hurtigt gik gjorde hun self dette. Det resulterede i at hun drattede ned på gulvet og ramte siden af kroppen ned mod gulvet. 

Hun skreg self med det samme og jeg trøstede og trøstede. Min mand ringede straks til vagtlægen. Men inden han kom igennem kastede hun op(typisk tegn på hjernerystelse), så han lagde på og ringede 112 på min anmodning.

vi var indlagt i et døgn på børneafd. efter 6 timers observation i deres fællesrum hvor hun ikke havde lavet andet end at græde uhæmmet. Vi var begge vildt kede af det. Men sket er sket og det er altid vildt nemt at være bagklog samt gnide salt i såret. Min mand især var ekstremt ked af det pga han følte det var hans skyld(hvilket det jo også var), men det hjælper ikke baby at have ondt af sig selv/føle at man er verdens dårligste forælder. Men netop at man bekymrer sig, viser jo det modsatte.

vores datter har det iøvrigt fint i den dag i dag. Det tog lige en weekend med gråd og brug af Panodil til et ømt hoved.

kæmpe 

Anmeld Citér

10. juni 2015

fo82

A.y.y.y skriver:

Hej allesammen .. 

Hertil morges faldt min søn ned fra sofaen jeg blev så forskrættet. Han græd der han faldt ned jeg beroligede ham og han faldt til ro. Håbede der ikke skete ham noget.. Ventede lidt og kunne ikke lade vær ringede til lægen. Og kom til undersøgelse der var heldigvis ikke noget. Han var os tilpas der han faldt til ro smilede rullede rundt på maven spiste osv men var træt fordi han faktisk var ved at falde i søvn inden han faldt . Så han sov kort tid efter. Men jeg blev så bange og havde dårlig smag i munden. men sket var sket.. Der var heldigvis ikke noget, nogen som evt har oplevet noget lignende.

Det var godt der ikke skete noget andet end forskrækkelse :-)

ind i mellem sker der uheld, og hvor er det bare øv når vores kære små kommer galt afsted

men vi kan ikke undgå uheld - jo - men så ville de være pakket så meget ind i bobleplast at de ville blive kvalt :-P

Anmeld Citér

10. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Min søn faldt ned fra vores seng, da jeg rakte ud efter et håndklæde. Han var 5 måneder. Han havde lige været i bad og smuttede mellem fingrene på mig. Han kastede voldsomt op og det var orange (han var lige begyndt på mos, og havde spist en stor portion kartoffel/gulerod). Jeg ringede til vagtlægen, fordi han kastede op. Vi kom ind og de syntes ikke, der var noget at være bekymret for, så vi tjekkede ham lidt om natten for tegn på hjernerystelse, og det var det.

Det var slet ikke sjovt, men de er heldigvis både stærke og fleksible de små, og jeg tror, det sker for rigtige mange af os ;-)

Anmeld Citér

10. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Begge mine børn er faldet fra sofaen. Og den lille er idag faldet bagover og slog hovedet. Han er lige begyndt at rejse sig og gå langs møbler - dog ikke så stabilt endnu. 

Det sker og det kræver ikke mere end få sekunder man kigger væk. Man kan jo ikke holde øje hvert sekund 

Anmeld Citér

10. juni 2015

Snoopy77

Min datter er faldet ud af min seng i søvne. Selvom hun sov i siden ind mod væggen. Hun fik møvet sig så meget rundt i løbet af natten og pludselig lød der et brag  der skete heldigvis ikke andet end at vi begge blev ret forskrækkede og hun faldt hurtigt i søvn igen 

Anmeld Citér

10. juni 2015

Isabella_mor

A.y.y.y skriver:

Hej allesammen .. 

Jeg vågnede i morges ved et bump da min søn faldt ned fra vores seng (han sover hos os fra va 4 tiden fordi han stadig bliver ammet) og han blev også ked af det og græd. 

Jeg holdte øje med hans almene tilstand og der var ingen tegn på at han var kommet noget til andet end han jo nok slog sig lidt og blev forskrækket. Men han er også nr 2 barn, så jeg tager det meget afslappet. Var der det mindste havde jeg selvfølgelig ringet til lægen, men han blev hurtig glad, kravlede og spise fint. Han sov lure som vanligt og var i det humør han plejer at være i. 

Så jeg var ikke nervøs.

men fra nu af bliver han lagt i seng igen når han er blevet ammet. Det går jo ik at han vågner og kravler ud over sengekanten. Så må man tage sine forholdsregler. (Han er 8 mdr) 

Anmeld Citér

11. juni 2015

lenemor77

Åh jo. Det kender vi vist alle. Har 2 piger, som har fået deres knubs. Så sent som i går tog den mindste på 2 år, et hovedspring ud af en indkøbsvogn. Jeg fangede hende i luften - et rask greb om det ene ben. 

Men begge tøser er faldet ud af en del senge og sofaer gennem tiden. 

Anmeld Citér

13. juni 2015

A.y.y.y

Uha kan høre der er vist noget man har prøvet desværre .. 

Men ja man bliver forskrækket, men var os så glad for der ikke var noget med ham.. Nu er jeg bare ekstra ekstra på opsyn med ham og han kommer ikke til at ligge alene på sofaen mere.. Ned på gulvet med ham.. 

Var os glad for at der var gulvtæppet han faldt ned på det reddet det mæske bare lidt med at gør ondt eller ved ikke ? Tænker bare hvis det nu var gulv.. 

Og hvor er det egentlig dejligt og ha sådan en side hvor man kan snakke og spørger hinanden om noget.. Det synes jeg tit man mangler og har brug for nogen gange hvis man lige skal spørger om noget.. 

Anmeld Citér

13. juni 2015

Masig

Jeg er rimelig sikker på at ALLE har oplevet at deres børn er faldet ned fra et eller andet... Det er jo ligesom det der hører med, når man som baby/barn begynder at blive mobil og bevæge sig rundt...

Der skal heldigvis rigtig meget til før der sker noget alvorligt, for det meste får de bare lidt blå mærker måske og forskrækkelsen...

Vores den lille er kun 4 mdr, så han er ikke så mobil endnu, men den store på lige knap 3 og faldet ned fra sengen, fra sofaen, fra køkkenbordet, fra stole osv osv... Som en anden siger, man kan ikke kigge på dem hvert sekund, og der skal altså seriøst ikke mere end et par sekunder til før uheldet sker... Også selvom man synes man har taget alle de forholdsregler man nu kunne; de skal nok finde en måde at komme udenom dem på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.