Har brug for råd!! 2 år og ingen søvn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
6 svar
5 synes godt om
10. juni 2015

SP10

Profilbillede for SP10

Min søn på lige knap 2 år er pludselig begyndt og sove rigtig dårligt..

Han er begyndt og vågne flere gane, et par timer efter han er blevet lagt. Når han græder går vi så ind og og putter ham, han lægger sig om på siden, men lige så snart vi går ud skriger han.. Og sådan fortsætter det hver gang vi går ud..

vi har så lagt en madrass der ind ved siden af ham, som en af os kan lægge på, han falder derefter så til ro, og lægger sig ned. Men problemet er bare han "hviler" bare, han falder ikk i søvn. Han siger ikke noget eller græder, han ligger bare med sin sut og med lukkede øjne.. Den ene dag lå han sådan i 3,5 time uden og falde helt i søvn. Nu har vi 2 gange prøvet at når han vågner og ikk vil have vi går, så ligger en af os der ned og sover. Men er bare bange for han vænner sig til vi lægger der..

nogle råd? Eller er det bare endnu en fase vi skal igennem..

hilsen en træt mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2015

Dorthe1986

Hvordan med middagslur? Sover han stadig til middag?

Er der ellers sket nogle forandringer i jeres liv, der måske kunne have betydning?

Anmeld Citér

10. juni 2015

SP10

Profilbillede for SP10
Dorthe1986 skriver:

Hvordan med middagslur? Sover han stadig til middag?

Er der ellers sket nogle forandringer i jeres liv, der måske kunne have betydning?

Ja han sover stadig til middag.. Han sover ca 2 timer..

vi er igang med og bygge lidt om der hjemme.. Og har været i gang er godt stykke tid.. Men ved ikk om det kan have indflydelse på søvnen..

Anmeld Citér

10. juni 2015

EnGodMor

Jeg ville lave hans middagslur om til en time Max. 

Og når han vågner op om aften/natten, så gå ind til ham, ligge en hånd på hans mave eller ryg, og sige stille og roligt, mor og  

far passer på dig, sov dejligt, vi elsker dig. eller noget i den stil. eventuelt have en smule lys tændt inde ved ham, hvis det er mørkt han er bange for

Anmeld Citér

10. juni 2015

SP10

Profilbillede for SP10
EnGodMor skriver:

Jeg ville lave hans middagslur om til en time Max. 

Og når han vågner op om aften/natten, så gå ind til ham, ligge en hånd på hans mave eller ryg, og sige stille og roligt, mor og  

far passer på dig, sov dejligt, vi elsker dig. eller noget i den stil. eventuelt have en smule lys tændt inde ved ham, hvis det er mørkt han er bange for

Tak for svar 

Ja jeg må prøve mig frem, og se om det virker.. Man føler sig jo lidt magtesløs.. 

Anmeld Citér

10. juni 2015

lineog4

SP10 skriver:

Min søn på lige knap 2 år er pludselig begyndt og sove rigtig dårligt..

Han er begyndt og vågne flere gane, et par timer efter han er blevet lagt. Når han græder går vi så ind og og putter ham, han lægger sig om på siden, men lige så snart vi går ud skriger han.. Og sådan fortsætter det hver gang vi går ud..

vi har så lagt en madrass der ind ved siden af ham, som en af os kan lægge på, han falder derefter så til ro, og lægger sig ned. Men problemet er bare han "hviler" bare, han falder ikk i søvn. Han siger ikke noget eller græder, han ligger bare med sin sut og med lukkede øjne.. Den ene dag lå han sådan i 3,5 time uden og falde helt i søvn. Nu har vi 2 gange prøvet at når han vågner og ikk vil have vi går, så ligger en af os der ned og sover. Men er bare bange for han vænner sig til vi lægger der..

nogle råd? Eller er det bare endnu en fase vi skal igennem..

hilsen en træt mor

Lyder som om verden er et blevet en meter større, og han lige skal vænne sig til det. Så ja jeg ville sige en fase og en fase hvor han er bange for I forsvinder der i mørket. 

Jeg er så nok en af dem, der våde hader ikke at sove og som synes tryghed er alfa og omega. Derfor havde jeg nok taget ham i smørhullet og sovet selv og lige kunne ligge en hånd på ham. Vi har klaret mange faser sådan.

jeg ville ikke forkorte hans middagslur, en frisk dreng lærer og oplever mere. Plus jeg ofte ikke har mærket næsten tværtimod at deres nattesøvn blev bedre fordi de var mere trætte/udkørte.

Håber I snart får en god nattesøvn 

Anmeld Citér

10. juni 2015

SP10

Profilbillede for SP10
lineog4 skriver:

Lyder som om verden er et blevet en meter større, og han lige skal vænne sig til det. Så ja jeg ville sige en fase og en fase hvor han er bange for I forsvinder der i mørket. 

Jeg er så nok en af dem, der våde hader ikke at sove og som synes tryghed er alfa og omega. Derfor havde jeg nok taget ham i smørhullet og sovet selv og lige kunne ligge en hånd på ham. Vi har klaret mange faser sådan.

jeg ville ikke forkorte hans middagslur, en frisk dreng lærer og oplever mere. Plus jeg ofte ikke har mærket næsten tværtimod at deres nattesøvn blev bedre fordi de var mere trætte/udkørte.

Håber I snart får en god nattesøvn 

Tak for svar

Der er nok ikke andet for, end og give ham al den tryghed han søger når han vågner op, også håbe fasen ikke er alt for lang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.