Børnebidrag når ex'en får ny partner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.682 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej piger,

Havde lige en samtale med min kæreste ang. børnebidrag. Han betaler nemlig til sin ex, som han har et barn med. Han mener ikke at han skal betale, når hun en gang får en ny partner/bliver gift.

Jeg mener derimod, at han fortsat skal betale, da han er den biologiske far.

Ved I noget om det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2015

Dorthe1986

Selvfølgelig skal han betale da det er hans barn. Længere er den ikke. Det har intet med en ny partner at gøre. Uanset om de så bliver gift

Anmeld Citér

8. juni 2015

sandramor

Anonym skriver:

Hej piger,

Havde lige en samtale med min kæreste ang. børnebidrag. Han betaler nemlig til sin ex, som han har et barn med. Han mener ikke at han skal betale, når hun en gang får en ny partner/bliver gift.

Ved I noget om det?

Det er dig der har ret.... Han skal betale indtil barnet bliver 18 år... Uanset om barnets mor får ny kæreste eller ej... Han skal også betale selvom hun blir gift.... 

Anmeld Citér

8. juni 2015

SandraXOXO

Tror han blander børnebidrag sammen med det der underholdsbidrag man betaler sin eks (mest populært i USA tror jeg) der stopper når vedkomne bliver gift igen. Modsat børnepenge som man betaler til barnet er 18 uanset hvad. 

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

Tænkte det nok. Tak piger

Anmeld Citér

8. juni 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hej piger,

Ved I noget om det?

Uden at være sikker så mener jeg stadig han skal betale et grundbeløb men ikke udvidet ydelser 

Anmeld Citér

8. juni 2015

mpr

Anonym skriver:

Hej piger,

Ved I noget om det?

han skal betale så længe morens nye partner ikke er ham selv..  At hun får ny partner har intet med de børnepenge at gøre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.