Anonym skriver:
Hej alle :-)
Sagen er den jeg skal til møde med jobcentret nu på onsdag - det er min første samtale med dem siden jeg meldte mig syg i marts.
I samråd med mig valgte lægen at sygemelde mig fra mit nyopstartet arbejde - kunne ikke holde til at arbejde med udadreagerende autister. Dette var et job som jeg ikke ville vende tilbage til, så jeg sagde op.. Dog uden karantæne osv.
Oveni hatten er min stedfar blev alvorlig syg med knoglemarskræft, og min farmor døde fornylig af modemærkekræft. Min sykke kunne simpelthen ikke klar mere.
Grunden til jeg skriver dette, skyldes at jeg gerne vil høre andre, som har været til deres 1. samtale med jobcenteret? Hvordan gik det? Hvad fandt I UD AD?
Jeg er derudover i de lykkelige omstændigheder at jeg er blevet gravid - min søn skal være storebror
Dette er dog ikke planlagt eller lign, men et barn er altid velkommen hos os. Døjer med MEGET kvalme, smerter i maven og har de sidste par uger haft meget migræne. Min krop kan simpelthen ikke holde til at blive stresset nu!
Ironisk nok!
Er der nogle der ved om de kan finde på at smide mig i alt muligt inden barsel med denne lille ny?? Skal først føde i starten af Januar..
Sidst jeg var ved min læge, da udfyldte han en formular, hvori der stod at jeg ikke var i stand til at arbejde på nuværende tidspunkt..
Jeg "frygter" lidt det møde på onsdag!
Mange tak fordi du læste med, og måske deler lidt ud af dig selv..
Nu plejer jeg godt nok at sidde på den anden side af skrivebordet, men måske vil en socialrådgivers erfaring om borgere på sygedagpenge hjælpe dig lidt.
først vil jeg sige, slap af, vi bider ikke og vi vil dig kun det bedste, vi er der for at hjælpe borgere med problemer ikke for at presse dem ud i tilbud de ikke er klar til, din rådgiver vil måske prøve at få dig med i en form for aktivering, fx. kan det være noget mindfulness eller psykologsamtaler, hvis det er det der bliver skønnet vil være til gavn for dig.
Men en klog Socialrådgiver vil aldrig presse noget ned om ørene på en sygemeldt borger uden at hun/han er med på den, ellers kan det sagtens ende med et dårligere resultat end før aktiveringen, men selvfølgelig de fleste borgere rykker sig hurtigere en raskmelding, hvis de kommer ud og får bearbejdet det der har gjort dem syge, så hvis det var mig du skulle tale med på onsdag ville jeg fokusere på at have en anerkendende samtale med dig, fokusere på hvad du kan og ikke på hvad du ikke kan, og forhåbentlig gøre dig
Din graviditet er stadig så ny at den ikke sætter hindringer for dig og det er måske meget godt, så kan du rykke og få det bedre inden baby kommer til Januar.
Men lad for guds være med at tro at Socialrådgiveren er din modstander, der er nok vildfarne sjæle derude der tror at Socialrådgivere er fanden selv.
Håber du kan bruge mit svar til at få lidt ro på
God bedring og held og lykke med maven
Monica