Billig løsning/gode råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
4 svar
1 synes godt om
7. juni 2015

firstimemom

Hej

Min mand og jeg venter os vores første baby. Jeg er dog udelukkende studerende og han har et fuldtidsjob, hvor det er lidt stramt at gå ud og bruge mange penge lige pludseligt.

Jeg tilladder mig derfor at skrive dette opslag, hvor jeg har nogle spørgsmål omkring, hvad man skal have klar inden babyens fødsel - gerne en billig løsning. Har I evt. en liste over, hvad vi skal anskaffe os og nogenlunde pris? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
modeel skriver:

Hej

Min mand og jeg venter os vores første baby. Jeg er dog udelukkende studerende og han har et fuldtidsjob, hvor det er lidt stramt at gå ud og bruge mange penge lige pludseligt.

Jeg tilladder mig derfor at skrive dette opslag, hvor jeg har nogle spørgsmål omkring, hvad man skal have klar inden babyens fødsel - gerne en billig løsning. Har I evt. en liste over, hvad vi skal anskaffe os og nogenlunde pris? 

Altså hvis det bare skal være så billigt som muligt, så vil jeg anbefale at købe brugt. 

Jeg stod selv for (næsten) alt udstyr som studerende på su. - Brugte ca 3000 kr i alt ved at brugt. Kun badekar købte jeg ikke brugt da jeg fandt lige det jeg ønskede mig på tilbud til halv pris. Jeg fik rigtig meget tøj gratis, det brugte jeg næsten ingen penge på i starten. 

Men altså: Køb brugt og prut om prisen. Man kan godt nok spare mange penge på den måde

Anmeld Citér

7. juni 2015

serinasmor

modeel skriver:

Hej

For det første - 

Se på om der er nogle i jeres familie der har gemt noget til jer  

Herefter har i behov for det basale - køb gerne brugt ...

Barnevogn - evt med ny madras

Lift - evt med ny madras

Tremmeseng - evt med ny madras ( brug liften i den den første tid) 

Tøj - gå i genbrug / mødrehjælpen eller køb en pakke med brugt tøj på fx qxl 

Autostol - hvis I har bil ... Kan evt lejes - eller køb ny og sælg igen når den er for lille

Pusleplads - kan være så simpelt som et håndklæde på jeres seng og en kurv med bleer og pusleting ... 

Og det er i store træk det  

Anmeld Citér

7. juni 2015

lineog4

Jeg stod som dig med den første plus min kæreste også lige havde en stor dreng.

vi købte en brugt barnevogn, lagde en plade på vores kommode så havde vi det bedste puslebord (har siden købt et puslebord og det var ikke halvt aå godt som mit gamle selvgjorte). 

Vi lånte en babyseng som jeg syede nyt betræk til (alla sengerand). Og det var nogenlunde det. Af de store ting.

af de små ting var det vigtige: en puslepude til min fine plade, en dyne, et par lagner, et par dynebetræk, regnslag til barnevogn (insektnet er ikke et must), badekar, en halv snes stofbleer og tøj alt efter årstiden. Det meste kan købes brugt, og så får man en masse i gave. 

Det kan gøres rigtig billigt, i min erfaring bliver børn først dyre når de bliver et års tid og de skal have rigtige sko, en rigtig flyverdragt og pasning.

Anmeld Citér

7. juni 2015

Kay

Brugt brugt brugt! og kluns til stor skrald

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.