Gule tænder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.278 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. juni 2015

Anonym trådstarter

Min datter på 19mdr, har fået ret gule tænder, nede ved tandkødet. Ikke hele tanden. 
Vi børster tænder grundigt, morgen og aften. Det eneste søde hun har fået, er saftevand (som måske er en gang om ugen) og kiks osv. Ikke kage, og slet ikke sodavand. 

Hvad skyldes så disse gule tænder? Er SÅ ked af, at de skal være sådan, når vi er så gode til at børste! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

jojomama

Jeg har hørt noget med, at man kan mangle et enzym, som skulle gøre, at tænderne bliver gule. Hvis jeg var dig, ville jeg tage forbi tandlægen og få det tjekket

Anmeld Citér

7. juni 2015

fo82

Jeg har selv fra naturens hånd mørkere/gulere tænder... Jeg har ikke nok emalje på tænderne, men som sådan har jeg ikke haft flere problemer end andre :-) og jeg har endda tandlægeskræk så er ikke for flittig en gæst der.

naturligvis skal du få det tjekket, men gør mig den tjeneste ikke at være skuffet på den måde, du får dit barn til at føle sig anderledes... 

Lad være med at gøre et stort nummer ud af det, jeg smiler aldrig med tænderne den dag i dag, og det gør jeg ikke fordi jeg ret tidligt blev gjort opmærksom på mine tænder ikke var som de andres

Anmeld Citér

7. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Min datter på 19mdr, har fået ret gule tænder, nede ved tandkødet. Ikke hele tanden. 
Vi børster tænder grundigt, morgen og aften. Det eneste søde hun har fået, er saftevand (som måske er en gang om ugen) og kiks osv. Ikke kage, og slet ikke sodavand. 

Hvad skyldes så disse gule tænder? Er SÅ ked af, at de skal være sådan, når vi er så gode til at børste! 

Det er simpelthent bare emaljens farve på din datters tænder og ikke noget du kan børste væk og du skal ikke skrubbe ekstra hårdt og meget der, fordi at du tænker at du så kan børste den gule farve af. Det kan sagtens være at når hun for sine blivende tænder at de så er lysere, men hvis de ikke er behøver det absolut ikke ha noget med mundhygiejne af gøre, og husk ikke at gøre det til et problem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.