hvornår skal man være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.176 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. september 2009

SHERO

Jeg mærkede liv for første gang for ca 10 dage siden (i uge 23). Mærkede liv hver dag siden første gang, flere gange om dagen. I går mærkede jeg en lille smule bevægelse om morgen, men intet om aften, hvor han ellers plejer at være mest aktiv, og har heller ikke mærket noget til ham i dag... er der grund til bekymring?? har jo ikke mærket liv særlig længe...

Begynder at blive en smule nervøs.....

Tullen85 24+0 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2009

Findusinde

Tullen85 skriver:

Jeg mærkede liv for første gang for ca 10 dage siden (i uge 23). Mærkede liv hver dag siden første gang, flere gange om dagen. I går mærkede jeg en lille smule bevægelse om morgen, men intet om aften, hvor han ellers plejer at være mest aktiv, og har heller ikke mærket noget til ham i dag... er der grund til bekymring?? har jo ikke mærket liv særlig længe...

Tullen85 24+0 

Har du prøvet at drikke noget iskoldt vand, og ligge dig ned, og slappe rigtig godt af... ? Ellers prøv at puffe blidt til maven..  

Hvis ikke det hjælper ville jeg nok ringe til fødegangen..

Knus

Anmeld

13. september 2009

LineD

Tullen85 skriver:

Tullen85 24+0 

I reglen skal man først mærke liv hver dag fra uge 26-27, så indtil da er der ikke grund til bekymring hvis man ikke rigtig mærker bejs en dag eller 2, det kan bare være at han/hun har rykket sig lidt, eller har en stille periode...

Men er du meget nervøs, så snak evt. med lægen, tror ikke FG vil gøre noget endnu.

Anmeld

13. september 2009

Halbschön

Tullen85 skriver:

Tullen85 24+0 

Uha godt spørgsmål, i starten mærkede jeg ham heller ikk lige meget hver dag. Det var først da jeg kom et par uger længere hen, at jeg mærkede ham meget hver dag...

Prøv de der råd med at drikke noget koldt, ligge dig ned og puffe lidt til maven...

Håber snart bebs gir lyd fra sig..
Knus fra Renée, 37+2.

Anmeld

13. september 2009

Mullemus86

Hej..
Kan sagtens forstå din bekymring..!
Har selv mærket min hver dag fra ca. 14+ / 15+.. Meget tidligt.. Kan specielt mærke ham om aftenen.. Har lige haft et par dage uden aktivitet, og endte med at ringe til svangregangen.. Sagde at jeg ikke skulle være bekymret, men gerne måtte komme og få lyttet hjertelyd, hvis det kunne berolige mig.. Så det tog jeg imod.. Hende der lyttede, sagde at jeg ikke på nuværende skulle kunne mærke ham hver dag og at han somme tider vil vende sig, og derfor sparke indad.. Derfor man ikke altid mærker lige meget.. Men, gav mig ro i sindet, at høre ham derinde og så gik der ikke længe før jeg mærkede ham igen
Men, ring da til svangregangen, hvis du stadig ikke mærker noget i løbet af de næste par timer.. Bare for måske at kunne få lov at høre hjertelyd.. Hjalp i hvert fald mig
 Alice 23+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.