Mærkeligt tandfrembrud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. juni 2015

Vivienne

Hej piger, 

Min søn på 8 mdr har fået de første 2 tænder i underkæben. 

Igår ser vi så at han også har fået en i overkæben, dog er det tand nr. 2 i venstre side. Idag kan jeg så se at tand nr. 2 i højre side også er ved at komme frem. Der er ingen tegn på at de forreste 2 tænder dukker op snart. 

Plejer det ikke være sådan at de forreste tænder kommer først? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2015

Sujan

Jo sådan er det for de fleste...

men kender er par stykker, hvor de 2 næste tænder er kommer først.. Så det kan godt ske... Det ligner små hugtænder:-) så sødt

Anmeld Citér

6. juni 2015

Vivienne

Sujan skriver:

Jo sådan er det for de fleste...

men kender er par stykker, hvor de 2 næste tænder er kommer først.. Så det kan godt ske... Det ligner små hugtænder:-) så sødt

Ja, min mand sagde også at vores søn kommer til at ligne en vampyr 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Der er ingen skarpe regler, når det kommer til tænder. Både mht alder og placering. Det er rigtigt, at det typisk er de to i undermunden, der kommer først fulgt af de to fortænder, men dit tilfælde er bestemt ikke unormalt.

Anmeld Citér

6. juni 2015

IT-nørd

Vivienne skriver:

Hej piger, 

Igår ser vi så at han også har fået en i overkæben, dog er det tand nr. 2 i venstre side. Idag kan jeg så se at tand nr. 2 i højre side også er ved at komme frem. Der er ingen tegn på at de forreste 2 tænder dukker op snart. 

Min 11-måneder gammel dreng har 4 tænder, to midterste i undermunden og to i overmunden, begge nr 2, altså ikke dem i midten. 

Det ser sjovt ud

Anmeld Citér

6. juni 2015

vitapigen

Min søn fik først de 2 nederste fortænder først. Nr. 3 tand var var venstre hjørnetand, nr. 4 var højre fortand, nr. 5 var højre hjørnetand, nr. 6 var venstre fortand.

Så her om de vældig forskudt.

Det skal siges at han på et mdr. fik 6 tænder i alt... det de kom rimelig hurtig efter hinanden

Anmeld Citér

6. juni 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP
Vivienne skriver:

Hej piger, 

Min søn lavede samme nr. :-) Snskkede med en tandlæge som sagde det var helt okay :-) Men det ser skørt ud ;-)

Anmeld Citér

6. juni 2015

Vivienne

Godt at høre at min dreng ikke er den eneste  

jeg håber også at de andre tænder snart kommer ud, for han har det rigtig hårdt for tiden. Ingen appetit og sover dårligt. Men sådan er det jo

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.