Barsel under PAU, nogle der har erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej

Jeg skal starte på Den Pædagoiske Assistent Uddannelse,  den 29 / 7. 

Min oprindelige tanke var,  at forsøge at blive gravid,  hen imod slutningen af uddannelsen,  så jeg kunne gå direkte på barsel efter endt uddannelse.  Men er det smart at vente med, at komme i gang med job,  lige efter uddannelse afslutning? Tænker,  at pausen måske kan være en ulempe? 

Anden overvejelse var,  at tage uddannelsen og vente med at opnå graviditet til efter jeg får job - der kan jo gå MEGET længe,  og job er jeg jo ikke sikret. Der ville så blive fra 5 år+ mellem min nr 1 og nr 2, hvilket både manden og jeg,  vil være meget kede af

Sidste overvejelse var at forsøge,  at opnå graviditet i løbet af uddannelsen, sådan at jeg kunne gå på barsel og derefter genoptage studiet.  Nogle der har prøvet det?  Hvad er jeres erfaringer?  Kunne i få det til at fungere med studiet og 2 små børn? Gennemførte i uddannelsen og fik i job efterfølgende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2015

Misser1989

Jeg startede på PAU marts 2012, kort tid efter stod jeg med en positiv test. 

Sluttede anden praktik slut november, samme dag jeg skulle gå fra på barsel. Da min barsel sluttede, kom jeg på det næste hold, så jeg fortsatte hvor jeg slap. 

Er er færdig her den 2/7, har endnu ikke job, og tror det bliver MEGA svært at få noget. 

Syntes ikke det har været svært at være PAU'er og have to børn, trods jeg har en mand der arbejder meget ude i hverdagene  

Min skole var også ret fleksibel, hvis jeg havde lidt små-syge børn, kunne jeg sagtens have dem med i skole, der er endda puslebord på toilettet 

Anmeld Citér

5. juni 2015

Mor1986

Misser1989 skriver:

Jeg startede på PAU marts 2012, kort tid efter stod jeg med en positiv test. 

Sluttede anden praktik slut november, samme dag jeg skulle gå fra på barsel. Da min barsel sluttede, kom jeg på det næste hold, så jeg fortsatte hvor jeg slap. 

Er er færdig her den 2/7, har endnu ikke job, og tror det bliver MEGA svært at få noget. 

Syntes ikke det har været svært at være PAU'er og have to børn, trods jeg har en mand der arbejder meget ude i hverdagene  

Min skole var også ret fleksibel, hvis jeg havde lidt små-syge børn, kunne jeg sagtens have dem med i skole, der er endda puslebord på toilettet 

Ved du om man kan få praktikken godkendt hvis man går af 2 eller 3 mdr før den ville stoppe pga barsel?

Anmeld Citér

5. juni 2015

God-mor

Mor1986 skriver:

Ved du om man kan få praktikken godkendt hvis man går af 2 eller 3 mdr før den ville stoppe pga barsel?

Tillader mig lige at svarer. Det er jeg helt sikker på du ikke kan hvis vi snakker 2-3 måneder. Havde en medstuderende som gik fra på barsel inden vi andre startede i praktik fordi hun ikke kunne nå at gøre den færdig alligevel og dermed kunne hun ikke bestå. 

Anmeld Citér

5. juni 2015

Mor1986

God-mor skriver:

Tillader mig lige at svarer. Det er jeg helt sikker på du ikke kan hvis vi snakker 2-3 måneder. Havde en medstuderende som gik fra på barsel inden vi andre startede i praktik fordi hun ikke kunne nå at gøre den færdig alligevel og dermed kunne hun ikke bestå. 

Men man kan det på pædagog seminariet hvis man bare når alle sine mål. Så tænkte man måske også kunne på pau. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

God-mor

Mor1986 skriver:

Men man kan det på pædagog seminariet hvis man bare når alle sine mål. Så tænkte man måske også kunne på pau. 

Ja det har jeg også hørt, men er 99,9 procent sikker på at det kan du ikke på pau. Det er jo også fair nok, fordi man vil jo kun være der 50 procent af praktikken så. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Misser1989

Mor1986 skriver:

Jeg ved der var en fra klassen som fødte 3 mdr før mig, og hendes barsel stoppede så før min. Da hendes barsel stoppede kom hun i praktik igen indtil vi begge skulle starte på det nye hold, som lige havde været i praktik. 

Der er var også en fra mit nye hold som var sygemeldt knap 3 mdr under 2 praktik med et brækket ben og hun bestod praktikken 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Mor1986

God-mor skriver:

Ja det har jeg også hørt, men er 99,9 procent sikker på at det kan du ikke på pau. Det er jo også fair nok, fordi man vil jo kun være der 50 procent af praktikken så. 

Jo jo men det er man jo også på pædagog seminariet hvis man går af før tid på barsel. Det handler jo om at nå sine mål

Anmeld Citér

6. juni 2015

Mor1986

Misser1989 skriver:

Jeg ved der var en fra klassen som fødte 3 mdr før mig, og hendes barsel stoppede så før min. Da hendes barsel stoppede kom hun i praktik igen indtil vi begge skulle starte på det nye hold, som lige havde været i praktik. 

Der er var også en fra mit nye hold som var sygemeldt knap 3 mdr under 2 praktik med et brækket ben og hun bestod praktikken 

Ja okay. Man må tage den med skolen hvis de gider svare. 

Jeg skal efter sommer ikke i praktik men ryger på anden skole periode og derfor en ny klasse. Og hvis jeg så gik af på barsel i forår 2016 så ville jeg korte lidt af så jeg kunne tage sidste skole periode med min nuværende klasse. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

God-mor

Mor1986 skriver:

Jo jo men det er man jo også på pædagog seminariet hvis man går af før tid på barsel. Det handler jo om at nå sine mål

Det ved jeg godt, men der er forskel på uddannelserne og det handler nok om at pau ikke er så lang i forvejen så hvis man også er væk fra en halv praktik bliver den pludselig meget kort. Der er heller ikke lige så meget teoretisk på pau som på seminariet. Svarede også bare på dit spørgsmål Min studiekammerat kunne ikke i 2011. Måske er det ændret siden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.