At tælle for 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.812 visninger
6 svar
2 synes godt om
5. juni 2015

A-1995

Hej piger.

Min søn skal flyttes fra privat til kommunal dagpleje her efter sommerferien, og jeg glæder mig rigtig meget til at han skal et sted hen med færre børn, og forhåbentlig mere ro.

Vi var ude og besøge dagplejemor i går, og fortæller lidt om vores søn osv. Dagplejemor har fået en mail hvori der står t der skal en supervisor med til opstartsmøde - det er jeg også informeret om- pga. han er en følsom dreng der har brug for ro og regelmæssighed.

Dagplejemor siger så at hun vil prøve om hun kan få ham til at tælle for 2 - i hvert fald i starten. Jeg tænker at det kun kan være en god ting, da der så er mere tid til ham? Bliver egentlig glad.

MEN, i dag spørger nuværende private dagplejemor så ind til hvordan besøget gik, og jeg fortæller at det gik godt, og hun ville prøve om hun kunne få ham til at tælle for 2.

Min dagplejemor siger så "det må du ikke lade dem gøre!" og så siger hun ikke mere.

Så er det jeg bliver i tvivl, og tænker om det er skidt hvis han tæller for 2? Får det nogen konsekvens siden hun siger sådan eller hvad?

Hun mener jo ikke min søn er anderledes end alle andre børn, hvilket jo bare er dejligt, men hvorfor siger hun sådan?

Håber i kan hjælpe..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2015

l.kjoeller

A-1995 skriver:

Hej piger.

Min søn skal flyttes fra privat til kommunal dagpleje her efter sommerferien, og jeg glæder mig rigtig meget til at han skal et sted hen med færre børn, og forhåbentlig mere ro.

Vi var ude og besøge dagplejemor i går, og fortæller lidt om vores søn osv. Dagplejemor har fået en mail hvori der står t der skal en supervisor med til opstartsmøde - det er jeg også informeret om- pga. han er en følsom dreng der har brug for ro og regelmæssighed.

Dagplejemor siger så at hun vil prøve om hun kan få ham til at tælle for 2 - i hvert fald i starten. Jeg tænker at det kun kan være en god ting, da der så er mere tid til ham? Bliver egentlig glad.

MEN, i dag spørger nuværende private dagplejemor så ind til hvordan besøget gik, og jeg fortæller at det gik godt, og hun ville prøve om hun kunne få ham til at tælle for 2.

Min dagplejemor siger så "det må du ikke lade dem gøre!" og så siger hun ikke mere.

Så er det jeg bliver i tvivl, og tænker om det er skidt hvis han tæller for 2? Får det nogen konsekvens siden hun siger sådan eller hvad?

Hun mener jo ikke min søn er anderledes end alle andre børn, hvilket jo bare er dejligt, men hvorfor siger hun sådan?

Håber i kan hjælpe..

Altså min søsters tvillinger tæller sammen for 3 pga en sygdom. Og det har ikke betydet spor. Tænket her at det netop er for at han får rette nomering og ro 

Anmeld Citér

5. juni 2015

Blop2

Vores søn har nogle adfærdsproblemer og særlige behov (han mulig adhd'er)

han talte for to i dagplejen, og det var kun så daglejemoderen havde mere tid til hans behov, og samtidig havde overskud til de resterende børn. Så vi har kun set det, som en positiv ting. 

Anmeld Citér

5. juni 2015

A-1995

Blop2 skriver:

Vores søn har nogle adfærdsproblemer og særlige behov (han mulig adhd'er)

han talte for to i dagplejen, og det var kun så daglejemoderen havde mere tid til hans behov, og samtidig havde overskud til de resterende børn. Så vi har kun set det, som en positiv ting. 

Så det er ikke sådan noget med at de også skal holde øje med om man dur som forælder og sådan noget!? ��

Anmeld Citér

5. juni 2015

Blop2

A-1995 skriver:

Så det er ikke sådan noget med at de også skal holde øje med om man dur som forælder og sådan noget!? ��

Nej. Dagplejemoderen skal søge om, at barnet må tælle for to, for der skal jo være en grund til det. 

Af hvad vi ved er vi aldrig blevet holdt øje med. Vi samarbejder dog os med tværfagligt team, hvor vi får råd og vejledning om hvordan vi bedst muligt kan hjælpe vores søn i de svære situationer.

Anmeld Citér

5. juni 2015

Klumpe-dumpe

Min datter talte for 2 i dp, og jeg hr aldrig haft noget med kommunen at gøre.

hun talte for 2 netop for hun kunne få den ro og tryghed hun havde brug for :) 

så nej det er ikke skidt at tælle for 2. Og så synes jeg i øvrigt, at det er en uheldig kommentar den nuværende dp'er er kommet med! 

Anmeld Citér

5. juni 2015

energystar

A-1995 skriver:

Hej piger.

Håber i kan hjælpe..

Min søn talte også for 2 i dagplejen.. Og det var det- har aldrig haft besøg af nogen fra kommunen eller andet.

Han talte for 2 så der var ex tid til ham, han havde meget brug for ro og forudsigelighed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.