umulig søvn - 7 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2015

An82

Tutter92 skriver:

Min søn er 6 ½ måned, og han har også nogle nætter engang imellem hvor jeg skal op og give ham sutten rigtig mange gange. Eller også kan han finde på at vågne kl 4 og pludre i 1 times tid, og så falder han i søvn igen. Men for det meste sover han bare fra 19.30 til mellem 06-07, uden at vågne.

Har du overvejet ikke at give ham mad om natten mere, så han lærer at man skal kun sove om natten ?

Er det ikke tidligt at droppe natamning - med mindre man selvfølgelig har et barn der sover igennem af sig selv

Tænker bare, at han jo stadig har brug for mælk, og i løbet af dagen spiser han jo grød og mos.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det lyder som nogen hårde nætter. Min dreng græder sjældent om natten med mindre han får lov at ligge længe og møffe rundt. 

Det der med dynen er svært, for nogen gange synes jeg den giver ham ro, og andre gange ligger han og roder rundt med den, putter den i munden osv.

Har I prøvet med et tæppe? Det kan måske hjælpe. For ja, det kan give god tryghed med noget omkring. Men herhjemme har vi måtte sande at hun simpelthen er en for varm lille dame til den dyne. 

Har han et puttedyr/klud eller lignende? Vi har en lille kaninbamse herhjemme som hun ligger og sover med. Den giver ro men har taget rigtig lang tid om at "introducere" til fast brug. 

Ja det er lidt nogle hårde nætter. Nogle gange forbander jeg vi menneskers evige trang til at formere os, og savner dagene hvor det kun var "os to".

Men altså. Man kan jo slet ikke lade være med at elske de kære små

smider lige et billed af kaninen. Så kan du måske se det jeg prøvede at skrive(). Taget for et kvarter siden

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

4. juni 2015

An82

SDD skriver:

Har I prøvet med et tæppe? Det kan måske hjælpe. For ja, det kan give god tryghed med noget omkring. Men herhjemme har vi måtte sande at hun simpelthen er en for varm lille dame til den dyne. 

Har han et puttedyr/klud eller lignende? Vi har en lille kaninbamse herhjemme som hun ligger og sover med. Den giver ro men har taget rigtig lang tid om at "introducere" til fast brug. 

Ja det er lidt nogle hårde nætter. Nogle gange forbander jeg vi menneskers evige trang til at formere os, og savner dagene hvor det kun var "os to".

Men altså. Man kan jo slet ikke lade være med at elske de kære små

smider lige et billed af kaninen. Så kan du måske se det jeg prøvede at skrive(). Taget for et kvarter siden

Nej, men måske var det en meget god ide. Også nu hvor det - forhåbentlig - bliver varmere om natten.

Han har en nusseklud, men det virker ikke rigtig som om den gør det store. Ved ikke helt, hvordan vi får ham til at knytte sig bedre til den. Det hjælper jo så heller ikke, kunne drengen ikke vil bruge sut

Og hvor ser det hyggeligt ud med den kanin heldigt at de er så skønne, de tossede unger.

Anmeld Citér

4. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
An82 skriver:

Nej, men måske var det en meget god ide. Også nu hvor det - forhåbentlig - bliver varmere om natten.

Han har en nusseklud, men det virker ikke rigtig som om den gør det store. Ved ikke helt, hvordan vi får ham til at knytte sig bedre til den. Det hjælper jo så heller ikke, kunne drengen ikke vil bruge sut

Og hvor ser det hyggeligt ud med den kanin heldigt at de er så skønne, de tossede unger.

Her sagde kaninen hende heller ikke noget. Men vi var konsekvente. Hun vil heller ikke tage sut(Balladefrø ). Men nu virker kaninen og hun vil gerne nulle med den når hun er træt og hjælper på en eller anden måde med at få ro på hende. 

Anmeld Citér

5. juni 2015

Tutter92

An82 skriver:

Er det ikke tidligt at droppe natamning - med mindre man selvfølgelig har et barn der sover igennem af sig selv

Tænker bare, at han jo stadig har brug for mælk, og i løbet af dagen spiser han jo grød og mos.

Det var det min læge sagde da han var 5 måneder. Men så ringede jeg til min sp og hun sagde at det kunne man starte på når de var omkring 6 måneder. Før der behøver de ikke at have mad om natten længere.

Og så tænker jeg bare jo længere man venter jo svære bliver det måske ?

Min søn stoppede bare af sig selv da han var 5 måneder, og har ikke haft brug for det siden.

Anmeld Citér

5. juni 2015

An82

Tutter92 skriver:

Det var det min læge sagde da han var 5 måneder. Men så ringede jeg til min sp og hun sagde at det kunne man starte på når de var omkring 6 måneder. Før der behøver de ikke at have mad om natten længere.

Og så tænker jeg bare jo længere man venter jo svære bliver det måske ?

Min søn stoppede bare af sig selv da han var 5 måneder, og har ikke haft brug for det siden.

Tja, jamen det kunne da være vi skulle prøve at give det et forsøg. Pt ammer jeg, når jeg putter ham kl 20, omkring kl 24/02 og 04/06. Men måske jeg ham overbevise ham om at slå de jo amninger sammen...

Anmeld Citér

6. juni 2015

Tutter92

An82 skriver:

Tja, jamen det kunne da være vi skulle prøve at give det et forsøg. Pt ammer jeg, når jeg putter ham kl 20, omkring kl 24/02 og 04/06. Men måske jeg ham overbevise ham om at slå de jo amninger sammen...

Min søn får også en natflaske mellem 19 og 19.30, og får først sin havregrød når vi står op mellem 6 og 7.

Jeg fik af vide at de stadig skal have den sene aften flaske/amning  hvis de vil. Altså den du giver kl 24. Men den der ligger kl 4 er ikke nødvendig for ham mere. Så hvis han vågner og vil have noget, kan du give ham en tår vand og så putte ham igen. Undgå at tage ham op af sengen hvis han bare skal have noget vand.

Jeg har ikke selv prøvet det, da min søn som sagt selv har sagt fra. Men det er råd fra min sp og læge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.