ble fri hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
8 svar
1 synes godt om
3. juni 2015

Anonym trådstarter

Hvornår kan man se eller mærke på ens barn hvornår de er klar til at blive blefri? 

Min datter er 2,5 år og tisser på toilettet før bad. Men ellers har hun ble på. Samt hun tisser rigtig meget om natten. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Min datter er ble fri om dagen. Hun var ca. 3,3 år da vi valgte at droppe bleen om dagen. 

Hun var klar og har været det måske længe, men gav ikke udtryk for det andre steder end i børnehaven. Så da vi en dag hentede hende i børnehaven uden ble - ja, så smed vi den hjemme. 

Hun manglede lige et lille skub. 

Forventer ikke at hun bliver blefri om natten før om et godt stykke tid. Hendes bleer er meget våde om morgenen. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Min datter er ble fri om dagen. Hun var ca. 3,3 år da vi valgte at droppe bleen om dagen. 

Hun var klar og har været det måske længe, men gav ikke udtryk for det andre steder end i børnehaven. Så da vi en dag hentede hende i børnehaven uden ble - ja, så smed vi den hjemme. 

Hun manglede lige et lille skub. 

Forventer ikke at hun bliver blefri om natten før om et godt stykke tid. Hendes bleer er meget våde om morgenen. 

Måske hun bliver mere interesseret i og blive blefri når hun starter i børnehave og ser andre børn gå på wc.  

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min store søn var 3,8 år men der var også lige en børnehavestart og en lillebrors ankomst der kom lidt i vejen for øvningen så vi valgt at tage en ting af gange.. der gik så også kun 14 dage så var han renlig både dag og nat

Anmeld Citér

3. juni 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonym skriver:

Hvornår kan man se eller mærke på ens barn hvornår de er klar til at blive blefri? 

Min datter er 2,5 år og tisser på toilettet før bad. Men ellers har hun ble på. Samt hun tisser rigtig meget om natten. 

Jeg ved ikke om man specielt kan mærke det, men I kan sagtens bare gå igang med at træne: Køb en potte og benyt så sommeren (hvis den nogensinde kommer!) til at lade hende rende rundt i haven uden bukser, så skal hun nok synes det er sjovt og spændende. Og så er det bare med at være voldsomt begejstret hver eneste gang. Hvis hun begynder at gøre brug af potten kan I prøve indenfor også.

Vores pige var 2,2 da vi gik igang sidste sommer. Vi prøvede vel i et par måneder (aften og weekend) hvor det gik ret godt, og så gik dagplejen med til at lade hende gå uden ble om dagen også. Klart nok var der nogle uheld undervejs, men det gik overraskende godt. Hun bruger dog stadig natble, det tror jeg ikke forsvinder lige foreløbig.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Hike

Her var den ældste 3 år og 3 mdr. og den yngste 2 år og 3 mdr. Så her var der altså et helt års forskel på mine piger.

Den store var egentlig renlig inden hun smed bleen, dvs. hun tog den af og gik på toilet, og så på igen.. Hun havde brug for trygheden, og vi ventede til hun selv fandt ud af, at det var nemmere uden ble.

Den yngste smed bleen fra den ene dag til den anden. Hun ser selvfølgelig op til storesøster, og har længe ville sidde på toilet, dog uden at lave noget. En fredag da vi kom hjem fra vuggestue sagde hun "mig ikke bruger ble mere" og som sagt så gjort, hun havde ingen uheld hele weekenden, og har faktisk aldrig haft det. Hun er nu 2 år og 10 mdr. Hun har ikke brugt ble om natten siden hun stoppede.

Jeg tror det vigtigste er at vente til de er klar, hvis du føler dit barn visser interesse, så hjælp hende på vej.

Tag bleen af når I er hjemme, og gør toiletbesøg hyggelige. I vil hurtigt kunne mærke på hende om hun er klar eller ej

Anmeld Citér

3. juni 2015

Benjamins'mor

Min søn bruger stadig ble om natten. 

Vi prøvede med at vi i en vis tid tog bleen af og så kunne han gå rundt 1/2-1 time uden. Han var først helt klar til at smide bleen 3 måneder før han blev 4 år. 

Vi har prøvet at putte ham uden ble, men han tisser i sengen så han er ikke klar til at sove uden ble endnu, han er 4 1/2 år. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

modesty

Lige om lidt er det sommerferie hvor I sikkert kommer til at have et par uger med varmt vejr hvor I bare tuller rundt derhjemme. Så kan hun løbe rundt i bar numse og det vil være meget nemmere for hende at blive opmærksom på hvad der sker og hvornår. 

Hvis hun tisser på toilettet så er hun godt på vej til bevidsthed om hvad der foregår dernede, og sommeren er et rigtig godt tidspunkt at smide bleen.

I kan eventuelt forsøge jer med en leg hvor hun får et klistermærke hver gang hun har lavet noget på toilettet. Det var en stor motivator for vores søn.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Tak for gode råd :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.