Bange for ks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. september 2009

kiroo

Nu er der rigtig mange der skriver de er bange for at føde og vil have KS..
nu ville jeg bare hører om der er andre der er bange for KS, lige som mig.
Jeg har selv født normalt i dec. 2004. og selv om det gjore ondt og var hårdt. så ville jegvære endnu mere bange for KS, tænk hvis der gåt betændelse i såret, og tanken om atnogen skal skære i mig, mens jeg er vågen skræmmer mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2009

Mira0911

kiroo skriver:

Jeg har selv født normalt i dec. 2004. og selv om det gjore ondt og var hårdt. så ville jegvære endnu mere bange for KS, tænk hvis der gåt betændelse i såret, og tanken om atnogen skal skære i mig, mens jeg er vågen skræmmer mig..

Jeg havde planer om at skulle have KS - fordi jeg ikke turde at føde selv.. Min JM sagde til mig "Du er 1. gangs fødende - SÅ du skal selv føde"

Og kan kun sige, det er fantastisk at føde selv... Har det så godt med at JM fik mig overtalt til at føde selv...

Anmeld

13. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
kiroo skriver:

vildt bange for ks! jeg ville blive ulykkelig hvis jeg ikke kan føde selv.. ikke kun fordi jeg føler det er "en del af det", men også fordi jeg ville være bange for hvordan jeg havde det bagefter - bl.a. infektionsrisiko osv... så jeg kan bestemt følge dig! og jeg er egentlig ikke bange for at føde... er forberedt (så godt man nu kan ), men ikke bange..nok snarere spændt!

Anmeld

13. september 2009

kiroo

jeg vil bare føde selv, skal heller ikke have den der blokade i ryggen, der er alt for mang risiko forbundet med den syntes jeg, og det gik da sidste gange uden. blev dog sat i gang..men glæder mig til fødslen..

Anmeld

13. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg vil bare føde selv, skal heller ikke have den der blokade i ryggen, der er alt for mang risiko forbundet med den syntes jeg, og det gik da sidste gange uden. blev dog sat i gang..men glæder mig til fødslen..

ord taget ud af min mund

- lige bortset fra det med sidste gang

Anmeld

13. september 2009

tumle81

Jeg vil bestemt heller ikke have kejsersnit!
Ikke hvis det kan undgås...

Har født naturligt de to andre gange, og selvom det sevlf gør ondt er det da en fantastisk oplevelse, og der er færre risici end ved ks. Tror også efterforløbet er nemmere ved alm. fødsel og det er sundest for baby...

Jeg har selvf også haft to forholdsvis nemme fødsler, det var nok noget andet hvis man var ødelagt hele vejen, eller lå med veer i 40 timer og alligevel endte i akut ks...

Synes bare ikke ks er den nemme løsning hvis man er bange for at føde normalt!

Knus kathrina 33+5

Anmeld

13. september 2009

Tina2

Jeg er skrækslagen for at få KS..... Er ikke gravid, men håber da på et tidspunkt at blive gravid med nummer 3 (ikke at vi prøver endnu) men jeg har født almindeligt de to andre gange og ville tuuuuude hvis jeg fik at vide jeg sku ha KS

Min datter var stjernekigger og jeg havde presseveer i næsten 2 timer, det var SÅ smertefuldt, og min søn var en kæmpe (knap 5 kg) og født i vand på 4 presseveer, helt fantastisk fødsel!!!!!!!

Jeg vil SÅ gerne føde i vand igen.....!!!

Så en video på en anden side jeg brugte dengang, som en havde lagt ind af sit KS... Jeg sad med vand i øjnene, syntes bare de gik glip af så meget.... Fik lige babyen hen til sig meget hurtigt og så tog de hende over på undersøgelsesbordet og hun fik hende først tilbage efter hvad jeg synes var ADSKILLIGE minutter......

Jeg synes det er det mest fantastiske at kunne sidde med sin baby lige efter
Har som sagt aldrig prøvet KS, men kan da bestemt godt forstå dem der vælger det hvis der er et eller andet.......
Jeg kunne bare slet ikke tænke mig at få KS.......

Lige et billede af min skønne søn født i vand- få min gl.....  (selvom jeg ikke er så vild med den store overkrop jeg sidder med, MEN er 31 kg ettere nu)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. september 2009

Ni-ko-li-ne

Tina2 skriver:

Jeg er skrækslagen for at få KS..... Er ikke gravid, men håber da på et tidspunkt at blive gravid med nummer 3 (ikke at vi prøver endnu) men jeg har født almindeligt de to andre gange og ville tuuuuude hvis jeg fik at vide jeg sku ha KS

Min datter var stjernekigger og jeg havde presseveer i næsten 2 timer, det var SÅ smertefuldt, og min søn var en kæmpe (knap 5 kg) og født i vand på 4 presseveer, helt fantastisk fødsel!!!!!!!

Jeg vil SÅ gerne føde i vand igen.....!!!

Så en video på en anden side jeg brugte dengang, som en havde lagt ind af sit KS... Jeg sad med vand i øjnene, syntes bare de gik glip af så meget.... Fik lige babyen hen til sig meget hurtigt og så tog de hende over på undersøgelsesbordet og hun fik hende først tilbage efter hvad jeg synes var ADSKILLIGE minutter......

Jeg synes det er det mest fantastiske at kunne sidde med sin baby lige efter
Har som sagt aldrig prøvet KS, men kan da bestemt godt forstå dem der vælger det hvis der er et eller andet.......
Jeg kunne bare slet ikke tænke mig at få KS.......

Lige et billede af min skønne søn født i vand- få min gl.....  (selvom jeg ikke er så vild med den store overkrop jeg sidder med, MEN er 31 kg ettere nu)

kom næsten lige til at tude lidt da jeg læste dit indlæg..

jeg fik pks da min ryg højest sandsynligt ikke ville kunne klare en fødsel....  og jeg kan godt nikke genkendende til det du siger med at der gik lang tid inden man fik sin bebs...

Nikoline knirkede så jeg fik hende kort at se og så gik der godt to timer inden jeg var hos hende igen...... Martin måtte gå med hende så de kunne hjælpe hendes lunger lidt....

for mig har selve indgrebet og smerterne ikke været det værste.... det værste ved ks har for mig været at skulle undvære mit nyfødte barn så hurtig efter hun var "født"

Anmeld

14. september 2009

Betina88

Jeg vil aldrig ha' kejsersnit ..

Jeg fødte normalt som var fantastisk ..

Anmeld

14. september 2009

TbCp

Jeg ville virkelig ønske at jeg havde født vaginalt.
Desværre endte det med kejsersnit. Jeg forstår ikke dem der vælger kejsersnit fordi de ikke tør føde.
Jeg synes også det var en skræmmende tanke at skulle presse et barn ud dernede, men det hører jo ligesom med.

Efter ca 15 timer måtte de  tage Liva ud ved kejsersnit. Hun røg direkte på børneafdelingen. Jeg så hende omkring 15 sek. og så først igen et par timer efter da jeg måtte komme fra opvågningen.
Håber virkelig næste gang, hvis der kommer en, at jeg kan få barnet op til mig med det samme, da jeg er sikker på at den adskillesle jeg oplevede var med til at det tog mig lang tid at få moderfølelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.