Ramt af panik!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.294 visninger
12 svar
7 synes godt om
3. juni 2015

Sprit25

Jeg har lige afleveret mit speciale og skal nu til eksamen om små 14 dage. Pludselig bliver jeg ramt af panik! 

Jeg har altid kun gået i skole i en alder 26! Jeg har ALDRIG haft et sabbatår(Jo min barsel) og nu rammer panikken. Hvad nu jeg ikke kan få job? Hvad nu hvis jeg slet ikke kan finde ud af mit felt i praksis. Hvad nu og hvad nu!!! 

Nogen der har siddet med det samme

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu har jeg godt nok haft et par års pause hvor jeg arbejdede mere end 37/uge, men det var et sted hvor der var en masse unge mennesker,  Men jeg kan så godt lide at være studerende, at diskutere faglitteratur og sætte det op imod praksis og den frihed man nu engang har som studerende, og så har jeg jo været længe om det med to barsler imellem - men ja jeg elsker alt ved studielivet. Og jeg kan næsten ikke have at jeg skal arbejde 37/ugen, min frihed er væk og pludselig skal jeg være voksen. Det er mærkeligt at sige voksen i den her sammenhæng, for jeg er jo 30år og jeg har to børn, så jo jeg er da voksen. Men det er ligesom jeg først nu bliver rigtig voksen.

Jeg er bange for at jeg bliver skuffet i praksis. At tiden er så presset at det hele kører på rutiner og den faglige sparring bliver glemt.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Sprit25

mor:) skriver:

Nu har jeg godt nok haft et par års pause hvor jeg arbejdede mere end 37/uge, men det var et sted hvor der var en masse unge mennesker,  Men jeg kan så godt lide at være studerende, at diskutere faglitteratur og sætte det op imod praksis og den frihed man nu engang har som studerende, og så har jeg jo været længe om det med to barsler imellem - men ja jeg elsker alt ved studielivet. Og jeg kan næsten ikke have at jeg skal arbejde 37/ugen, min frihed er væk og pludselig skal jeg være voksen. Det er mærkeligt at sige voksen i den her sammenhæng, for jeg er jo 30år og jeg har to børn, så jo jeg er da voksen. Men det er ligesom jeg først nu bliver rigtig voksen.

Jeg er bange for at jeg bliver skuffet i praksis. At tiden er så presset at det hele kører på rutiner og den faglige sparring bliver glemt.

Præcis! 

Nyder at jeg kan aflevere kl 9 og hente kl 14 nyder jeg kan vågne en morgen og tænke: Naah idag skal vi hygge hjemme. 

Dejligt jeg ikke er den eneste. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Præcis! 

Nyder at jeg kan aflevere kl 9 og hente kl 14 nyder jeg kan vågne en morgen og tænke: Naah idag skal vi hygge hjemme. 

Dejligt jeg ikke er den eneste. 

Tror egentlig det er meget normalt 

min veninde og medstuderende med tre børn har det på samme måde. 

Jeg gider ikke travle morgener og travle eftermiddage hvilket jeg forestiller mig et 8-16 job må give. Det krævet i hvert fald noget mere planlægning end jeg er vant til

Anmeld Citér

3. juni 2015

Jegkiggerpåfugle

mor:) skriver:

Tror egentlig det er meget normalt 

min veninde og medstuderende med tre børn har det på samme måde. 

Jeg gider ikke travle morgener og travle eftermiddage hvilket jeg forestiller mig et 8-16 job må give. Det krævet i hvert fald noget mere planlægning end jeg er vant til

Samme her, nyder de korte dage og de rolige morgerne og det tror jeg da bestemt også mit barn gør ��

Anmeld Citér

3. juni 2015

Dorthe1986

Sprit25 skriver:

Jeg har lige afleveret mit speciale og skal nu til eksamen om små 14 dage. Pludselig bliver jeg ramt af panik! 

Jeg har altid kun gået i skole i en alder 26! Jeg har ALDRIG haft et sabbatår(Jo min barsel) og nu rammer panikken. Hvad nu jeg ikke kan få job? Hvad nu hvis jeg slet ikke kan finde ud af mit felt i praksis. Hvad nu og hvad nu!!! 

Nogen der har siddet med det samme

Rolig rolig rolig - her kommer en solskinshistorie 

Jeg var også 26 da jeg afleverede mit speciale og jeg havde heller aldrig lavet andet end skole hele mit liv. havde ikke engang haft et studierelevant arbejde - havde i stedet fået et barn midt i uddannelse 

Og i mit fag er det mere end svært at få fast job som ny. De fleste skal bruge 5 år eller mere på vikariater og lignende inden de kan gøre sig håb om en fast stilling. Men to måneder efter jeg havde afsluttet uddannelse kom jeg i praktik der hvor jeg ønskede at få job og derefter i løntilskud. De slog to stillinger op mens jeg var der og søgte selvfølgelig. Men gjorde mig ingen forhåbninger da jeg jo var ny og uden erfaring plus de havde 3 vikarer i forvejen med masser af erfaring men jeg napsede den ene stilling så jeg kunne gå direkte fra løntilskud til fast arbejde og der var kun gået lidt mere end et halvt år fra jeg var uddannet 

Så det kan lade sig gøre 

Anmeld Citér

3. juni 2015

lineog4

Jeg er jo så ikke solskins historien  havde været evighedsstuderende og nyt det, dog med en masse studiearbejde ved siden af og havde også været ude et par år både rejsende og arbejdende.

jeg fik et barn mens jeg var på universitetet og skrev speciale (det tog lidt tid indtil jeg bestemte mig for nu skulle jeg f.... Og så startede jeg forfra og skrev det på normeret tid).

Jeg gik direkte fra speciale til barsel og mistede så Lia og gik på endnu barsel. Jeg kunne slet ikke overskue at skulle sælge mig selv, et vikariat som lærer faldt ned ig ramte mig tungt i hovedet og pludselig stod jeg og var i gang med at blive lærer og her er jeg endnu. 

Jeg kigger stadig annoncer og drømmer om at bruge mine fag, om at arbejde med det jeg føler jeg er bedst til, men ved jo også godt tiden er løbet fra mig.

Min største drøm er forresten at vinde i lotto og tage et par fag mere på universitet for der føler jeg mig hjemme.

udover det så startede jeg på fuld tid, men har erkendt fuld tid og være mor som jeg vil være mor ikke hænger sammen. Så jeg arbejder på 80% og endda tæt på hjemmet. 

Nej hvor har jeg grædt, været frustreret mm. Da jeg gik gravid og skrev mit speciale og tænkte på, jeg kunne få arbejde 8-16 og en times transport hver vej, for så var liver da ikke værd at leve.... Så på en eller anden mpde er jeg aå utrolig heldig, for jo jeg har lange dage, jo jeg er smadret mange eftermiddage, jo der er ingen impulsive fridage, jo cyklen starter kl 7 hver morgen og bliver tidligstparkeret 15.30 (tidligst), men jeg har tid med mine børn og der er også lidt overskud til mine interesser, til at være faglig og brænde for noget.

Det skal nok gå og pøj pøj med eksamen.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Sprit25

Dorthe1986 skriver:

Rolig rolig rolig - her kommer en solskinshistorie 

Jeg var også 26 da jeg afleverede mit speciale og jeg havde heller aldrig lavet andet end skole hele mit liv. havde ikke engang haft et studierelevant arbejde - havde i stedet fået et barn midt i uddannelse 

Og i mit fag er det mere end svært at få fast job som ny. De fleste skal bruge 5 år eller mere på vikariater og lignende inden de kan gøre sig håb om en fast stilling. Men to måneder efter jeg havde afsluttet uddannelse kom jeg i praktik der hvor jeg ønskede at få job og derefter i løntilskud. De slog to stillinger op mens jeg var der og søgte selvfølgelig. Men gjorde mig ingen forhåbninger da jeg jo var ny og uden erfaring plus de havde 3 vikarer i forvejen med masser af erfaring men jeg napsede den ene stilling så jeg kunne gå direkte fra løntilskud til fast arbejde og der var kun gået lidt mere end et halvt år fra jeg var uddannet 

Så det kan lade sig gøre 

Åh tak hvor er du sød<3 

ved godt det er irrationelt og det "væreste" er jo jeg kan hygge mega med min datter men blev bare lige ramt af ondt i maven og tænkte: åh jeg skulle have søgt den PhD

Anmeld Citér

3. juni 2015

Dorthe1986

Sprit25 skriver:

Åh tak hvor er du sød<3 

ved godt det er irrationelt og det "væreste" er jo jeg kan hygge mega med min datter men blev bare lige ramt af ondt i maven og tænkte: åh jeg skulle have søgt den PhD

Haha hvor godt jeg tænkte selv det samme og havde lagt planen at hvis jeg ikke havde fundet job inden mine dagpenge udløb så ville jeg søge phD'en 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Sprit25

Dorthe1986 skriver:

Haha hvor godt jeg tænkte selv det samme og havde lagt planen at hvis jeg ikke havde fundet job inden mine dagpenge udløb så ville jeg søge phD'en 

Der har jeg så planen om at søge en lederuddannelse indenfor forsvaret godt med plan b!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.