Fælles økonomi hjælp! Hvordan gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.466 visninger
10 svar
3 synes godt om
2. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

vi skal have lavet fælles økonomi. Vores økonomi kører pt ret rodet og det er svært at finde hoved og hale i. 

Jeg har regnet sammen hvad vi har om måneden og lavet et budget, men hvordan gør man når fx børnepenge kun kommer hver 3.måned? De skal regnes med i budgettet, så jeg har jo bare delt beløbet ud på 3, men i praksis vil der jo være for lidt penge de måneder hvor der ikke går børnepenge ind? 

Hvordan gør man med det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

helle85

Anonym skriver:

Hej baby.dk

vi skal have lavet fælles økonomi. Vores økonomi kører pt ret rodet og det er svært at finde hoved og hale i. 

Jeg har regnet sammen hvad vi har om måneden og lavet et budget, men hvordan gør man når fx børnepenge kun kommer hver 3.måned? De skal regnes med i budgettet, så jeg har jo bare delt beløbet ud på 3, men i praksis vil der jo være for lidt penge de måneder hvor der ikke går børnepenge ind? 

Hvordan gør man med det? 

jeg satte buget til at de gik ind den første august feks (de kommer den 20/7) så er de på kontoen og så deler du bare beløbet op i 3 så de er regnet ud på mdr basis, også stå de jo bare på den konto som i trækker udgifter fra.

håber du forstå hvad jeg mener da det er lidt svært at forklare

Anmeld Citér

2. juni 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Hej baby.dk

Hvordan gør man med det? 

Hej

Som Helle85 skriver, så skal man første regne dem med fra måneden efter de kommer. Så kan man nemlig dele det i tre, og så er de bare på nemkontoen indtil. 

Hvis du har andre spørgsmål eller andet vedr. det at få fælles økonomi, lavet budget eller andet. Så er du meget velkommen til at skrive Jeg elsker at nørde lidt med det. Så for mig er det dejlig at kunne hjælpe andre. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

jeg satte buget til at de gik ind den første august feks (de kommer den 20/7) så er de på kontoen og så deler du bare beløbet op i 3 så de er regnet ud på mdr basis, også stå de jo bare på den konto som i trækker udgifter fra.

håber du forstå hvad jeg mener da det er lidt svært at forklare

Jeg tror godt jeg forstår. Hmm. Jeg må lige kigge på det igen. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej

Som Helle85 skriver, så skal man første regne dem med fra måneden efter de kommer. Så kan man nemlig dele det i tre, og så er de bare på nemkontoen indtil. 

Hvis du har andre spørgsmål eller andet vedr. det at få fælles økonomi, lavet budget eller andet. Så er du meget velkommen til at skrive Jeg elsker at nørde lidt med det. Så for mig er det dejlig at kunne hjælpe andre. 

Aaaah, tror lige der gik lige et lys op  

skal nok skrive hvis det kludrer for mig igen om lidt 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej

Hvordan gør man så når ens løn varierer? Jeg er pt på dagpenge som kører på hhv 4ugers perioder  og 5ugers perioder. 

Anmeld Citér

2. juni 2015

helle85

Anonym skriver:

Hvordan gør man så når ens løn varierer? Jeg er pt på dagpenge som kører på hhv 4ugers perioder  og 5ugers perioder. 

jeg tillader mig lige at svar igen selvom det ikke er mig du har citeret 

min mand få dagpenge i et par mdr om vinteren og vores buget er sat så den mindste udbetaling dækker det så nå der så er 5 uger så har man bare de penge ekstra 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

jeg tillader mig lige at svar igen selvom det ikke er mig du har citeret 

min mand få dagpenge i et par mdr om vinteren og vores buget er sat så den mindste udbetaling dækker det så nå der så er 5 uger så har man bare de penge ekstra 

Okay tak 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Okay tak 

Ingen har jeg samme svar som hellere

Anmeld Citér

3. juni 2015

Mom2

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Hvordan gør man med det? 

Kan se der er svaret på børnepenge spørgsmålet så det vil jeg undlade, vil dog lige fortælle hvordan vi gør.

Vi får børnepenge, tilskud til bh, løn og hvad der nu ellers kommer af penge ind på en fælles budget konto. Fra budget kontoen bliver det beløb vi har til rådighed om måneden så overført til vores dankort. På den måde kan vi ikke bruge mere end vi har.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.