Cykelstol...hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.584 visninger
9 svar
5 synes godt om
1. juni 2015

Elgaard73

Jer som cykler, eller har cyklet med jeres børn bagpå...hvor længe har det kunnet ladet sig gøre?

Vores dreng er 3,6 (19 kg og lidt over en meter), og jeg har fået tilbudt en cykelstol, men jeg kan ikke finde noget om hvor stor/tung han må være (ved slet ikke, om der er regler for det?).

Umiddelbart så tror jeg godt at han kan være i den, men det er mere sådan sikkerhedsmæssigt, om det er lovligt/forsvarligt. Og om det evt. bliver for bøvlet/svært at cykle for mig, med sådan en halvstor dreng bagpå.

Og så gider jeg heller ikke at fragte den hjem og monterer den, hvis den alligevel er lige på nippet til at blive for lille eller ulovlig.

Så fortæl mig lidt om jeres erfaringer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

Bissen

Elgaard73 skriver:

Jer som cykler, eller har cyklet med jeres børn bagpå...hvor længe har det kunnet ladet sig gøre?

Vores dreng er 3,6 (19 kg og lidt over en meter), og jeg har fået tilbudt en cykelstol, men jeg kan ikke finde noget om hvor stor/tung han må være (ved slet ikke, om der er regler for det?).

Umiddelbart så tror jeg godt at han kan være i den, men det er mere sådan sikkerhedsmæssigt, om det er lovligt/forsvarligt. Og om det evt. bliver for bøvlet/svært at cykle for mig, med sådan en halvstor dreng bagpå.

Og så gider jeg heller ikke at fragte den hjem og monterer den, hvis den alligevel er lige på nippet til at blive for lille eller ulovlig.

Jeg tror det kommer helt an på modellen. Måske kan du Google den? 

Jeg har kig på en som går op til 22 kg, men ved ikke om andre modeller har lavere vægtklasse.

Anmeld Citér

1. juni 2015

lineog4

Min trold på 5 lige om lidt er stadig i sædet for har ikke tid om morgenen til han cykler selv.

Aner ikke hvad han vejer :-)

Anmeld Citér

1. juni 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores fra coop siger vist 25 kg, men vi stoppede med at bruge den da han lærte at cykle lidt før han blev 3 år. Det er hurtigere han selv svinger den 2 hjulet end at han kommer op i stolen, han vejer 22 kg og er 110 cm høj, så synes det lettere, hurtigere og sjovere han selv cykler

Anmeld Citér

1. juni 2015

Elgaard73

Mettebids skriver:

Jeg tror det kommer helt an på modellen. Måske kan du Google den? 

Jeg har kig på en som går op til 22 kg, men ved ikke om andre modeller har lavere vægtklasse.

Okay, jeg må lige prøve at finde ud af hvad modellen hedder.... Jeg søgte sådan lidt generelt på nettet, og der kom der bare rigtigt meget op med stole til omkring de 15 kg.... Så blev lige lidt bange for at det kun var til den vægtklasse, man kunne få stole.

Anmeld Citér

1. juni 2015

lillelille

Elgaard73 skriver:

Vi har en som er købt i Kvickly, og vores søn er 3,10 årig og vejer omkring 16 kg (omkring 105 cm) bruger den stadig..

Anmeld Citér

1. juni 2015

Elgaard73

lineog4 skriver:

Min trold på 5 lige om lidt er stadig i sædet for har ikke tid om morgenen til han cykler selv.

Okay, godt at høre. Her kunne vi godt cykle på hver vores, men jeg har simpelthen ikke nerverne til at selv lade ham køre endnu, så jeg tænkte en cykelstol kunne være løsningen her hen over sommeren.

Kan du godt holde balancen med ham, hvis han sidder og vipper lidt fra side til side? Eller lærer de bare hurtigt at det skal/må de ikke?

Anmeld Citér

1. juni 2015

Elgaard73

skovrup skriver:

Vores fra coop siger vist 25 kg, men vi stoppede med at bruge den da han lærte at cykle lidt før han blev 3 år. Det er hurtigere han selv svinger den 2 hjulet end at han kommer op i stolen, han vejer 22 kg og er 110 cm høj, så synes det lettere, hurtigere og sjovere han selv cykler

Okay....Jamen her kunne han i teorien også godt selv cykle frem og tilbage, men jeg har simpelthen ikke nerverne til det. Noget af vejen er ret befærdet og jeg syntes at de kører stærkt på den.

Så jeg tænkte at en cykelstol, kunne være løsningen her hen over sommeren, så vi begge kommer til at kende ruten og bliver trygge ved den, og så undervejs have lidt snakke om hvordan man færdes sikkert på og omkring vejen på cykel.

Anmeld Citér

1. juni 2015

lineog4

Anmeld Citér

1. juni 2015

lineog4

Elgaard73 skriver:

Okay, godt at høre. Her kunne vi godt cykle på hver vores, men jeg har simpelthen ikke nerverne til at selv lade ham køre endnu, så jeg tænkte en cykelstol kunne være løsningen her hen over sommeren.

Kan du godt holde balancen med ham, hvis han sidder og vipper lidt fra side til side? Eller lærer de bare hurtigt at det skal/må de ikke?

Det ved han, at han ikke må. Men det sker alligevel og synes egentlig sagtens jeg kan holde balancen også selvom jeg er godt lastet i cykelkurven også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.