Endnu en om IIS eksamen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
5 svar
1 synes godt om
1. juni 2015

Anonym trådstarter

Havde aldrig troet at jeg skulle bede om hjælp til en eksamen her, men jeg er desperat. 

Jeg skal til IIS eksamen i denne uge, jeg har i den forbindelse skrevet om unge med selvskade.

til eksamen skal vi i fem min fortælle om noget det relaterer til emnet, men som ikke er med i opgaven.

i opgaven skriver vi om identitetsdannelse, anerkendelse, medborgerskab og det senmoderne samfund. Men aner ikke hvad jeg skal snakke om. Nogle kvikke ideer? Overvejede et øjeblik at fortælle om magtanvendelse, men det er bare et kæmpe emne at rode sig ud i, med mange teoretikere og begreber som jeg ikke er stærk i. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min første tanke var magt. Det synes jwg næsten ikke man kan komme udenom i pædagogisk praksis og især når det er iis faget. Her tænker jeg ikke bare fysisk. Måske ville jeg sætte magt og anerlendelse op overfor hinanden? Jeg ville tage udgangspunkt i Foucault. 

Anmeld Citér

1. juni 2015

Jeg tænker også foucault er smart ift. jeres samfundsdel, altsp tænker ift. diskurser. 

Anmeld Citér

1. juni 2015

Tip!

Anonym skriver:

Havde aldrig troet at jeg skulle bede om hjælp til en eksamen her, men jeg er desperat. 

Jeg skal til IIS eksamen i denne uge, jeg har i den forbindelse skrevet om unge med selvskade.

til eksamen skal vi i fem min fortælle om noget det relaterer til emnet, men som ikke er med i opgaven.

i opgaven skriver vi om identitetsdannelse, anerkendelse, medborgerskab og det senmoderne samfund. Men aner ikke hvad jeg skal snakke om. Nogle kvikke ideer? Overvejede et øjeblik at fortælle om magtanvendelse, men det er bare et kæmpe emne at rode sig ud i, med mange teoretikere og begreber som jeg ikke er stærk i. 

se evt på de forskellige måder indenfor magt anvendelser. Der er også en del lovgivning på dette område..

jeg tænker også senfølgerne af at være selvskadende, det narrative.

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg endte med at skulle tale om tværprofessionelt samarbejde i forhold til udsatte unge. Kunne sinpelthen ikk få magt ned, så du kun fyldte fem min...

skal op om lidt, så kryds fingrer 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.