Undersøges efter spontan abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

949 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. maj 2015

Anytime91

Jeg har lige været så uheldig, at jeg har mistede fostret (tror jeg). Jeg begyndte, at bløde i mandags, der var det 2 ½ efter jeg burde havde haft min mens. Går ud fra jeg var 5-6 uger henne i graviditeten så.. 

Jeg var ved lægen om tirsdagen og fik taget en blodprøve, for at de kunne se hvordan mit HCG var. Hvor jeg så skulle komme igen torsdagen efter - Men, da jeg kom hjem tirsdag fik jeg mega mange mensturations lignende smerte og blødte mere og mere. På et tidspunkt kommer der sådan en stor klump ud (går ud fra det var fostret), så var jeg ved lægen igen om torsdagen og fik taget blodprøve nr. 2, for at følge mit HCG. Jeg fortalte sygeplejersken at jeg mente jeg havde aborteret. Hun sagde derfor jeg skulle komme igen om en uges tid for, at tage en ny blodprøve, for at se om mit HCG var nået ned på 0. 

mit spørgsmål er så: Er blodprøver nok for at være sikker på at alt er ude? eller få man altid fortaget en ultralydscanning, for at være på den sikre side? 

Og hvor lang tid bløder man egentlig bagefter? nu har jeg blødt i en uge.. til tider virker det som om det er ved at stoppe, men så kommer der ligepludselig meget igen (som også inde holder nogle helt rødt/sort klumper agtigt) sry alle detaljer.. 

Derudover tænker jeg meget over om alt det her skete fordi jeg spillede fodbold en dag inden blødningen begyndte? eller har det måske bare fremskud processen?  jeg har altid spillet fodbold, har dog holdt pause det sidste årstid.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2015

Rockertand

Heinesen skriver:

Jeg har lige været så uheldig, at jeg har mistede fostret (tror jeg). Jeg begyndte, at bløde i mandags, der var det 2 ½ efter jeg burde havde haft min mens. Går ud fra jeg var 5-6 uger henne i graviditeten så.. 

Jeg var ved lægen om tirsdagen og fik taget en blodprøve, for at de kunne se hvordan mit HCG var. Hvor jeg så skulle komme igen torsdagen efter - Men, da jeg kom hjem tirsdag fik jeg mega mange mensturations lignende smerte og blødte mere og mere. På et tidspunkt kommer der sådan en stor klump ud (går ud fra det var fostret), så var jeg ved lægen igen om torsdagen og fik taget blodprøve nr. 2, for at følge mit HCG. Jeg fortalte sygeplejersken at jeg mente jeg havde aborteret. Hun sagde derfor jeg skulle komme igen om en uges tid for, at tage en ny blodprøve, for at se om mit HCG var nået ned på 0. 

mit spørgsmål er så: Er blodprøver nok for at være sikker på at alt er ude? eller få man altid fortaget en ultralydscanning, for at være på den sikre side? 

Og hvor lang tid bløder man egentlig bagefter? nu har jeg blødt i en uge.. til tider virker det som om det er ved at stoppe, men så kommer der ligepludselig meget igen (som også inde holder nogle helt rødt/sort klumper agtigt) sry alle detaljer.. 

Derudover tænker jeg meget over om alt det her skete fordi jeg spillede fodbold en dag inden blødningen begyndte? eller har det måske bare fremskud processen?  jeg har altid spillet fodbold, har dog holdt pause det sidste årstid.. 

Det er faktisk ikke engang bydende nødvendigt at blive fulgt med blodprøver, i langt de fleste tilfælde klarer kroppen det selv, og efter et stykke tid finder den også sin cyklus igen. Skanninger tilbydes, hvis der opstår komplikationer/forløbet ikke arter sig som ventet, men det er der jo intet, der tyder på i din situation.

Anmeld Citér

31. maj 2015

5timesacharm..right?

det gør mig ondt at du har mistet.

jeg har selv været i den situation, men det bedste du kan gøre er bare at lade kroppen rense ud, især når du ikke var længere henne, ville jeg ikke til at tage til scanninger, medmindre du begynder at få feber eller lign. da de så skal tjekke om alt er ude. 

men som regel formår kroppen at rense alt ud selv på dette stadie.

mht blødning, så er det meget forskelligt og individuelt 

Anmeld Citér

31. maj 2015

CharlotteogMaria

Blodprøverne skal nok vise om alt er ude

Hvor længe du bløder er umuligt at svare på, jeg har prøvet at bløde meget og længe og næsten ingenting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.