hjælp ... skift af mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.525 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. maj 2015

alenemor42

Da jeg ikke kan amme får min 16 dage gamle søn mme... grøn allomin

Men han er begyndt at spise mere og er begyndt at få ondt i maven så jeg overvejer at skifte mærke i mme.

Nogle der har erfaring med dette? Skifter man bare eller gør man det langsomt?

Han får i forvejen laktulose fordi han blev forstoppelse.

Håber i kan hjælpe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2015

Emisoph

Du skifter en flaske ad af gangen og ser hvordan maven reagerer

Når han i forvejen døjer med maven og får grøn allomin og lactulose har jeg desværre ingen idé om, hvad i evt kan skifte til, da den hrønne allomin eftersigende skulle være medt nænsom mod maven. Også især derfor, skal du stille og roligt skifte en glaske ud ad gangen, andre mme er sværere at fordøje for de fleste end grøn, så maven skal kunne følge med

Anmeld Citér

29. maj 2015

Kay

alenemor42 skriver:

Da jeg ikke kan amme får min 16 dage gamle søn mme... grøn allomin

Men han er begyndt at spise mere og er begyndt at få ondt i maven så jeg overvejer at skifte mærke i mme.

Nogle der har erfaring med dette? Skifter man bare eller gør man det langsomt?

Han får i forvejen laktulose fordi han blev forstoppelse.

Håber i kan hjælpe 

Vi skiftede hele molevitten på en gang, vores sp sagde at det var ok

Viva havde forstoppelse, fik laktulose, utroligt meget luft i maven og det stank meget mere end hvad babylort bør 

vi skiftede til Arla baby and Me 

og nu er der ikke luft, hun får intet afførings middel, det lugter normalt og er den rigtige farve Ingen baby med ondt i maven længere

og kender flere der har haft samme succes med Arlas 

Anmeld Citér

29. maj 2015

Emisoph

Kay skriver:

Vi skiftede hele molevitten på en gang, vores sp sagde at det var ok

Viva havde forstoppelse, fik laktulose, utroligt meget luft i maven og det stank meget mere end hvad babylort bør 

vi skiftede til Arla baby and Me 

og nu er der ikke luft, hun får intet afførings middel, det lugter normalt og er den rigtige farve Ingen baby med ondt i maven længere

og kender flere der har haft samme succes med Arlas 

Skiftede I fra grøn allomin? 

Her skiftede vi alle flasker på en gang da vi gik fra blå Allomin til grøn allomin, men den anden vej rundt kan ikke anbefales. Grøn allomin er delvist nedbrudt så tarmen ikke skal arbejde ligeså kraftigt ved fordøjelsen. Det er f.eks den blå ikke, så hvis maven er vant til at få delvist nedbrudt føde og så pludselig får ikke-nedbrudt føde, kan maven gå fuldstændig i baglås. Har jeg fået af vide

Anmeld Citér

29. maj 2015

Kay

Emisoph skriver:

Skiftede I fra grøn allomin? 

Her skiftede vi alle flasker på en gang da vi gik fra blå Allomin til grøn allomin, men den anden vej rundt kan ikke anbefales. Grøn allomin er delvist nedbrudt så tarmen ikke skal arbejde ligeså kraftigt ved fordøjelsen. Det er f.eks den blå ikke, så hvis maven er vant til at få delvist nedbrudt føde og så pludselig får ikke-nedbrudt føde, kan maven gå fuldstændig i baglås. Har jeg fået af vide

Vi skiftede fra nan ha til grøn alonin og tilbage til nan og så til Arla bagefter... 

Anmeld Citér

29. maj 2015

mortilnoahogmelina

Jeg vil os anbefale ag prøve Arla baby me ... Har super erfaring med det selv ... 

Min var os forstoppet ... 

Jeg ville tage en blød overgang så jeg skifter 1-2 flasker ud af gangen over en periode på 1-2 uger 

Anmeld Citér

29. maj 2015

alenemor42

Tusind tak for jeres svar.

Han får laktulose fordi han gik til mme fra få dages amning. Jeg tror også mest det er luft han får ondt i maven af og han har fået grøn allomin fra start af for mente også det var det mest skånsom. 

Tror jeg vil prøve baby and me som flere anbefaler og se hvordan han reagerer ...og tage en flaske af gangen over noget tid. Jeg kan jo altid stoppe og vende tilbage til den grønne allomin. 

Anmeld Citér

29. maj 2015

FrkGranger

alenemor42 skriver:

Tusind tak for jeres svar.

Han får laktulose fordi han gik til mme fra få dages amning. Jeg tror også mest det er luft han får ondt i maven af og han har fået grøn allomin fra start af for mente også det var det mest skånsom. 

Tror jeg vil prøve baby and me som flere anbefaler og se hvordan han reagerer ...og tage en flaske af gangen over noget tid. Jeg kan jo altid stoppe og vende tilbage til den grønne allomin. 

Hvis det er luft der er problemet kan jeg anbefale Nan sensilac der er bevist god til luft/kolik...

Bruger den selv og han har ingen problemer med luft i maven

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.