Hvornår begyndte i at tage jeres nyfødte med ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2015

lineog4

Med den første var der jo ikke rigtig nogen krav til mig, så jeg kunne blive hjemme eller lade være. Erindrer ikke hvornår vi gik ud, men vi var på barselsgangen 5 dage og syntes det med amning var svært så tog max hen til min mor og det var helst med bil. Men da hun var 5 uger holdt vi konfirmation, så der var vi i hvert fald i festlig lag med mange mennesker.

med de andre var det jo en del anderledes for der var de store børn at tage hensyn til og jeg skulle kunne aflevere med barnevogn.  Med Lia nåede vi de 3 dage hun levede at trille end og navngive hende, og jeg havde også en dag alene hvor far var på arbejde og jeg skulle hente og bringe, så der var vi ude ja fra hun var 2 dage.

Med nummer 3 var far hjemme i 14 dage, men storesøster havde et stort behov for at vise sin levende lillebror til børnehave og jeg ville have ham navngiver med det samme (læs før han døde) så han har nok været måske 4 eller 5 dage før vi trillede ud.

Linus den sidste blev født i sommerferien og jeg nænnede ikke at aflevere de to store, så han var mere eller mindre ude fra dagen efter han blev født. Og jeg elskede at jeg kunne, elskede at jeg var så frisk og han var så nem. Og jeg fik masser af tid sammen med ham alligevel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

3 dage. Vi skulle ud til hælprøve. Og dagen efter dét var vi ude og shoppe de sidste julegaver (decemberbaby).  

og ja, en uges tid efter var vi så til juleaften hos svigerfamilien  

så længe man er mobil efter fødslen og har overskuddet, er der intet til hinder for at komme ud med baby. Jeg kunne dog godt mærke at jeg skulle tage det stille og roligt de første par uger, da tyngdefornemmelsen dernede var temmelig voldsom  

Anmeld Citér

27. maj 2015

A-1995

Jeg var nok lidt sippet. Vi var indlagt de første 14 dage så der gav det jo sig selv, men ellers havde vi ham faktisk ikke rigtig med ude til familie og handle osv før han var 2-3 mdr.. Han blev alt for overstimuleret af det så jeg valgte at skærme ham de første par måneder ��

Anmeld Citér

27. maj 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
libramarie skriver:

Som overskriften lyder : Hvornår begyndte i at tage jeres nyfødte med ud? Altså tænker efter I skulle hjem fra sygehuset ? 

da jeg fik min søn var jeg indlagt i 12 dage og med min datter var vi indlagt i 6 dage...

men de var med ud og handlede, på gåture osv. fra vi kom hjem...

vi var hos mine forældre dagen efter at vi blev udskrevet...

Anmeld Citér

27. maj 2015

MorDk

Min søn 3 dage gammel.... <3

Min datter 2 dage gammel <3

Anmeld Citér

27. maj 2015

Emisoph

Ud over hælprøven da hun var to dage gammel, var hun først med ude på besøg osv fra hun var 1 måned ca., og kun i kort tid ad gangen (maks 30 min), derefter var hun ude oftere og oftere.

Anmeld Citér

27. maj 2015

Dorthe1986

Hvorfor kan jeg ikke rigtig huske sådan noget. Nå, men mener min søn var en uges tid. Altså hælprøve blev ordnet mens vi stadig var på sygehuset. Og så hang han i brystet uafbrudt nærmest den første uge, så jeg var i et stadie af panik fordi jeg troede han var sulten hele tiden. Dog viste det sig at han bare havde et ekstremt suttebehov. Så da min panik havde lagt sig trillede jeg med ham ned til kiwi et par hundrede meter fra hvor vi boede og handlede. Og derefter gik vi dagligt ture med barnevognen. Handlede altid tidligt på dagen så der ikke var så mange mennesker. Da han var 14 dage begyndte han at sove i sin barnevogn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.