"Psykopat"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.290 visninger
9 svar
24 synes godt om
26. maj 2015

Anonym trådstarter

Min mand har 100% dyssocial personlighedsforstyrrelse. Vi er tæt på en skilsmisse, men da vi har børn, så jeg er uanset udfaldet af vores ægteskab, interesseret i at han får hjælp. Han er nogenlunde klar på hjælp. Hvem og hvor kan jeg henvende mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Egen læge eller psykiatrisk skadestue.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Min mand har 100% dyssocial personlighedsforstyrrelse. Vi er tæt på en skilsmisse, men da vi har børn, så jeg er uanset udfaldet af vores ægteskab, interesseret i at han får hjælp. Han er nogenlunde klar på hjælp. Hvem og hvor kan jeg henvende mig?

Den psykiater, der har givet ham diagnosen, har da forhåbentlig også henvist ham til behandling? 

Anmeld Citér

26. maj 2015

alenemor42

Dyssocial personlighedsforstyrrelse  kan som sådan ikke behandles. ... man kan symptom behandle angst osv.

Han vil aldrig kunne medicineres ud af det.... man giver sjældent terapi da det faktisk bare lærer psykopater at bedre bruge det i deres manipulation af andre osv.

Dertil kommer det at de er så narcisistiske at de ikke mener de selv er afvigende i deres adfærd og handlinger.

Anmeld Citér

26. maj 2015

aarhusmor

alenemor42 skriver:

Dyssocial personlighedsforstyrrelse  kan som sådan ikke behandles. ... man kan symptom behandle angst osv.

Han vil aldrig kunne medicineres ud af det.... man giver sjældent terapi da det faktisk bare lærer psykopater at bedre bruge det i deres manipulation af andre osv.

Dertil kommer det at de er så narcisistiske at de ikke mener de selv er afvigende i deres adfærd og handlinger.

Helt enig her

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Det er da ikke hvad jeg læser mig frem til sådan ved en hurtig internet søgning? 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Dorthe1986

Anonym skriver:

Det er da ikke hvad jeg læser mig frem til sådan ved en hurtig internet søgning? 

Dyssocial personlighedsforstyrrelse kan som sådan IKKE behandles. Det er jo det samme som psykopati. Det er jo tale om en hel personlighed. Vi kalder det en forstyrrelse, fordi det er en type af personlighed, der ikke passer ind i vores normer eller kultur. Fordi det er en personlighed, der kun har en ting i tankerne: sig selv!. Det svarer til at jeg som har en (nogenlunde) normal personlighed, skulle ændre den totalt. Det er jo det, det vil kræve når man har med en DS at gøre. Det er jo hele deres personlighed, der skal ændres. Ikke kun en lille del. Derfor er den så svær at behandle. Når jeg laver en hurtig google-søgning er det netop det jeg kommer frem. Bare se netdoktor.

Anmeld Citér

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har han fået stillet denne diagnose eller er det noget du er overbevist om han har? 

Anmeld Citér

26. maj 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Så ved jeg ikke hvad du har læst  for det kan ikke behandles og Googler jeg det er det også det jeg kan læse.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
alenemor42 skriver:

Så ved jeg ikke hvad du har læst  for det kan ikke behandles og Googler jeg det er det også det jeg kan læse.

Man kan ikke blive "helbredt", men er man motiveret for det, kan man lære mere hensigtsmæssig adfærd. Præcis som ved andre personlighedsforstyrrelser er der jo mange grader af det, og egentlig synes jeg, det er lidt upassende, at lægmænd og amatører skråsikkert udtaler sig om en meget kompleks, psykiatrisk diagnose og en ganske ukendt persons muligheder for at udvikle mere ideelle måder at handle på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.