Børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.197 visninger
10 svar
8 synes godt om
26. maj 2015

namaha

jeghar lige to spørgsmål omkring børnepenge og håber det sidder nogen kloge hovdet der ude som kan svare  

Jg har termin i slut august og kan derfor først få børnepenge fra oktober af.

skal vi selv søge om børnepenge eller sker det automatisk når udbetaling Danmark finder ud af at vi har fået barn? 

Ogaå vil jeg høre om det er med tilbagevirkende kræft de kommer altså at vi får den normale stat og for de måneder vi ikke fik før oktober, eller om vi kun får for oktober og frem ? 

Håber på svar fra en klog en der ude 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

De kommer automatisk, og nej de kommer ikke med tilbagevirkende kraft

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mor1986

namaha skriver:

jeghar lige to spørgsmål omkring børnepenge og håber det sidder nogen kloge hovdet der ude som kan svare  

Jg har termin i slut august og kan derfor først få børnepenge fra oktober af.

skal vi selv søge om børnepenge eller sker det automatisk når udbetaling Danmark finder ud af at vi har fået barn? 

Ogaå vil jeg høre om det er med tilbagevirkende kræft de kommer altså at vi får den normale stat og for de måneder vi ikke fik før oktober, eller om vi kun får for oktober og frem ? 

Håber på svar fra en klog en der ude 

De kommer automatisk. 

Du får ikke med tilbagevirkinde kraft. Men mener det går op i den sidste ende. Så første udbetaling er i oktober. Og gælder for tre mdr frem

Anmeld Citér

26. maj 2015

CharlotteogMaria

Du får ikke børnepenge fra før du har født dit barn  Den har jeg alligevel ikke hørt før

Anmeld Citér

26. maj 2015

candy08

JustHere skriver:

Du får ikke børnepenge fra før du har født dit barn  Den har jeg alligevel ikke hørt før

Det er jo heller ikke det hun spørger om

Anmeld Citér

26. maj 2015

Dorthe1986

Nej de er ikke med tilbagevirkende kraft. Men det går op i den anden ende :-)

Anmeld Citér

26. maj 2015

namaha

Tak for svar allesammen.

Derfor jeg/vi spørg er fordi vi havde tænkt os at bruge de første børnepenge på barnedåb, vores datters første fest, også skulle vi lige vide hvor meget vi udover børnepengene skal have sparet op, og det kan vi regne os frem til nu 

tak for hjælpen 

Anmeld Citér

26. maj 2015

CharlotteogMaria

candy08 skriver:

Det er jo heller ikke det hun spørger om

Øhh hvordan skal den så forståes at hun vil høre om man får med tilbagevirkende kraft FØR barnet er født?

Anmeld Citér

26. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
JustHere skriver:

Øhh hvordan skal den så forståes at hun vil høre om man får med tilbagevirkende kraft FØR barnet er født?

Det står der ikke. Hun vil vide, om hun får fra den måned, barnet fødes i, og indtil oktober. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

A.n.onym.

JustHere skriver:

Fordi hun føder i aug og først får i oktober - så hun vil vide om hun får penge for september 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.