Dagpenge --> Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

714 visninger
4 svar
1 synes godt om
24. maj 2015

DortheL

Hej, alle sammen

Jeg er blevet ledig den 4/5-2015, og har derfor været tilmeldt Jobcentret. Jeg fik brev fra min A-kasse, at jeg var berettiget den højeste sats i dagpenge, hvilket udgør 4.135,- pr. uge.

Den 9/5-2015 gik jeg på barsel, og skal jo derfor overgå til Udbetaling Danmark.

Jeg har læst, at den sats man får på dagpenge, er det samme som det, man får i barselsdagpenge.

Jeg har i dag modtaget specifikation på mine barselsdagpenge, og der står jeg kun til at få 8.761,- før skat. Dette er jo meget mindre, end hvad jeg ville få på dagpenge.

Derudover har jeg et fradrag på 5.558,-, men har kun fået for 3.820,- i fradrag.

Jeg får udbetalt 6.774,73,- den 28/5-2015. Dette udgør jo ikke engang min betaling til vores budget. 

Mine spørgsmål er således:

- Hvordan kan det være, at jeg ikke får det samme i barselsdagpenge og dagpenge?
- Hvorfor har de ikke brugt mit fulde fradrag?

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig lidt. Det her kommer som et chok, da vi havde regnet på det, og ved den høje dagpengesats ville vi sagtens få tingene til at køre rundt. Men det kan vi godt nok ikke, med den sats jeg får...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

MHB

Du får vel både dagpenge (fra A-kassen) og barselsdagpenge (fra udbetaling dk) denne gang, da du jo først skal have barselsdagpengene fra 9. Hvor du faktisk gik på barsel! Dermed burde du vel nå op på det beløb du plejer at få når du ligger det sammen? De første par uger i den forgangne periode var du jo stadig ikke på barsel? Står der ikke en ugesats på papirene fra udbetaling dk (jeg har ikke selv erfaringer hermed endnu)? 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Morjanne76

Jeg tror ikke, at du har fået barselsdagpenge for 4 uger. Kommer der ikke også en udbetaling fra dagpenge?

Anmeld Citér

24. maj 2015

Morjanne76

Du burde også have lidt løn til gode fra før d. 4/5

Anmeld Citér

24. maj 2015

MHB

Nå ja og så naturligvis løn indtil den 4, så du skal vel egentlig have din almindelige løn indtil d. 4 som arbejdsskiver står for! Derefter en uges dagpenge fra a-kassen og endelig barselsdagpengene fra udbetaling dk  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.