barnets sprog - kort læbebånd, har det betydning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.671 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2015

FrkGranger

sagen er den min søn, der bliver 1 år 1/6, var ved tandlægen fredag. Alt så godt ud med tænderne, han havde dog en dobbelt tand, men det er meget normalt.

Hun nævner dog han har meget stramt læbebånd.

jeg søger derfor råd, fra nogen der ved om kort læbebånd, kan have en betydning for talen?

Han fik da han var 6 dage klippet tungebånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

FrkGranger

Fik vist lagt den forkert høre under barnets sprog

Anmeld Citér

24. maj 2015

Fremad

Ja det kan det have... Min kæreste havde det indtil for 3 år siden.... 

Anmeld Citér

24. maj 2015

FrkGranger

sscm skriver:

Ja det kan det have... Min kæreste havde det indtil for 3 år siden.... 

er det øre, næse halslægen man skal snakke med?

Anmeld Citér

24. maj 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min datter havde både meget kort tunge og læbebånd. Hos hende var det i sær tungebåndet der gav problemer med talen. Hun fik klippet tungebåndet som nyfødt. Men desværre gendannet det sig, og hun fik som 3årig forlænget det hos ørehalslægen i fuld narkose. Hun tjekkede også læbebåndet, men det havde Zaza slået i stykker som lille. Læbebåndet kan også klippes hos ørehals lægen. Og Ja det kan påvirke talent. Jeg Ville bestille en tid hos ørehals lægen, og man skal ikke over egen læge, man ringer bare og få en tid.

Anmeld Citér

24. maj 2015

FrkGranger

Meyer skriver:

Min datter havde både meget kort tunge og læbebånd. Hos hende var det i sær tungebåndet der gav problemer med talen. Hun fik klippet tungebåndet som nyfødt. Men desværre gendannet det sig, og hun fik som 3årig forlænget det hos ørehalslægen i fuld narkose. Hun tjekkede også læbebåndet, men det havde Zaza slået i stykker som lille. Læbebåndet kan også klippes hos ørehals lægen. Og Ja det kan påvirke talent. Jeg Ville bestille en tid hos ørehals lægen, og man skal ikke over egen læge, man ringer bare og få en tid.

Tak for svar.

jeg får bestilt tid på tirsdag...

Håber da ikke det er noget som gør ondt på min lille mand at få gjort...

Anmeld Citér

24. maj 2015

l.kjoeller

En fra min mødre gruppe stod i samme  situation.  Hun fik at vide barnet først skulle snakke før man vidste om det havde betydning og dermed lavede et lille klippe indgreb. Havde ikke betydning for hendes datter 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Fremad

FrkGranger skriver:

er det øre, næse halslægen man skal snakke med?

Ja :-) 

Du kan se derved hans tunge bliver hjerteformet når han rækker tunge.. Er det lidt kan man ikke se det sp godt... Samt de har svært ved at række tunge ofte... Vores søn har fået klippet hans da far havde, 

Anmeld Citér

24. maj 2015

FrkGranger

sscm skriver:

Ja :-) 

Du kan se derved hans tunge bliver hjerteformet når han rækker tunge.. Er det lidt kan man ikke se det sp godt... Samt de har svært ved at række tunge ofte... Vores søn har fået klippet hans da far havde, 

Tungebåndet er blevet klippet da han var 6 dage gammel og ser egentlig fint ud nu...

Det var mere læbebåndet som tandlægen påpegede

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.