Hvordan kombinerer i leg mellem søskende??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.268 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 3 1/2 år og en søn på snart 4 mdr. Jeg får dårlig samvittighed over for den store hvis jeg leger med lillebror og jeg får dårlig samvittighed over for lillebror hvis jeg leger med storesøster. Så føler jeg at jeg forsømmer hans udvikling ved bare at lade ham ligge på ryggen med legetøj i hånden eller når han ligger på maven og bare kigger. 

Hvordan kombinerer i leg mellem søskende når begge er hjemme?? 

Syntes det er ved at være en problem for det er ikke sjovt at gå og have dårlig samvittighed konstant over for både den ene og den anden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg har en datter på 3 1/2 år og en søn på snart 4 mdr. Jeg får dårlig samvittighed over for den store hvis jeg leger med lillebror og jeg får dårlig samvittighed over for lillebror hvis jeg leger med storesøster. Så føler jeg at jeg forsømmer hans udvikling ved bare at lade ham ligge på ryggen med legetøj i hånden eller når han ligger på maven og bare kigger. 

Hvordan kombinerer i leg mellem søskende når begge er hjemme?? 

Syntes det er ved at være en problem for det er ikke sjovt at gå og have dårlig samvittighed konstant over for både den ene og den anden.

Den store kan jo godt være med når du leger med den lille, holde noget legetøj foran ham, snakke til ham, ligge ved siden af ham, på maven...

Læg den lille på legetæppet, på gulvet, så han kan se hvad i laver, det underholder ham også. Der skete her, den store løb frem og tilbage og hun grinede og de havde det begge sjovt.

Man behøver ikke underholde børn hele tiden, de kan sagtens lege selv, uden at de bliver forsømt.  Her er de nu 1 og 2, og kan godt ind på legeværelset og lege selv, til tider bliver man faktisk  sendt ud, fordi de leger. 

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Den store kan jo godt være med når du leger med den lille, holde noget legetøj foran ham, snakke til ham, ligge ved siden af ham, på maven...

Læg den lille på legetæppet, på gulvet, så han kan se hvad i laver, det underholder ham også. Der skete her, den store løb frem og tilbage og hun grinede og de havde det begge sjovt.

Man behøver ikke underholde børn hele tiden, de kan sagtens lege selv, uden at de bliver forsømt.  Her er de nu 1 og 2, og kan godt ind på legeværelset og lege selv, til tider bliver man faktisk  sendt ud, fordi de leger. 

Hun leger også en smule med ham men ikke særlig længe af gangen..... 

Anmeld Citér

23. maj 2015

Carina:-)

Den lille bliver stimuleret meget af bare at få lov til at være tæt på og kigge .Så jeg ville bruge tiden på den "store" og så bare lade lillebror være med i at han er tæt på og self. også lige bliver snakket lidt med indimellem.

Her legede vi på gulvet med f.eks dukker og så lå lillebror bare på tæppet ved siden af og fulgte med :) 

Og har lillebror brug for dig ,så er det ok at storesøster leger lidt selv - Ved godt vi forældre er udstyret med en kronisk dårlig samvittighed. Men det er ikke at være en dårlige forældre at børn selv skal lege lidt indimellem :) 

Anmeld Citér

23. maj 2015

fruD

Jeg ligger baby (4,5 mdr) på maven på puslepuden/et tæppe på gulvet, så hun kan følge med når storesøster og jeg leger med feks lego. Det finder de begge meget sjovt :-)

Anmeld Citér

23. maj 2015

MorDk

Jeg sørgede for at når lillesøster sov så havde jeg mere fokus på storebror. for ofte når lillesøster var vågen så var det mad, skift, trøst osv. Det var ikke altid lige nemt. Men jeg synes helt sikkert det bliver bedre når den yngste bliver ældre... 

Anmeld Citér

23. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hun leger også en smule med ham men ikke særlig længe af gangen..... 

Nej det er ji ikke sjovt for en 3årig at lege med en naby, men lad lillebror ligge på sit legetæppe og kigge på jer, og læg noget legetøj han kan nå.. og som sagt hvis han har brug for dig, jamen så siger du til storesøster, at du lige tager dig af lillebror. 

Hun kan jo godt lege selv.

Anmeld Citér

23. maj 2015

Anonym trådstarter

fruD skriver:

Jeg ligger baby (4,5 mdr) på maven på puslepuden/et tæppe på gulvet, så hun kan følge med når storesøster og jeg leger med feks lego. Det finder de begge meget sjovt :-)

Så du leger slet ikke med baby?? Altså selvfølgelig snakker du nok til baby men er dit leg fokus kun på den store??

Anmeld Citér

24. maj 2015

Clisolka

Jeg prioriterede den store da den lille var helt lille. Vi kunne sagtens sidde på gulvet og lege med dukker, lego osv imens lillebror lå på et tæppe ved siden af og fulgte med. Hun var bl.a. rigtig god til at sætte sig ved ham og lege og snakke med ham. 

Nu er de 4½ og 20 mrd - de løber frem og tilbage på deres værelse, og nogen gange bliver jeg smidt ud 

Anmeld Citér

24. maj 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Her har kravlegården virkelig været god og stået som et møbel vi var omkring konstant med leg med den store, hvis det blev lidt for vildt til hun kunne lægge på gulvet, iagttagelse af storebror har ALTID VÆRET et hit. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.