Anonym skriver:
Jeg har en datter på 3 1/2 år og en søn på snart 4 mdr. Jeg får dårlig samvittighed over for den store hvis jeg leger med lillebror og jeg får dårlig samvittighed over for lillebror hvis jeg leger med storesøster. Så føler jeg at jeg forsømmer hans udvikling ved bare at lade ham ligge på ryggen med legetøj i hånden eller når han ligger på maven og bare kigger.
Hvordan kombinerer i leg mellem søskende når begge er hjemme??
Syntes det er ved at være en problem for det er ikke sjovt at gå og have dårlig samvittighed konstant over for både den ene og den anden.
Den store kan jo godt være med når du leger med den lille, holde noget legetøj foran ham, snakke til ham, ligge ved siden af ham, på maven...
Læg den lille på legetæppet, på gulvet, så han kan se hvad i laver, det underholder ham også. Der skete her, den store løb frem og tilbage og hun grinede og de havde det begge sjovt.
Man behøver ikke underholde børn hele tiden, de kan sagtens lege selv, uden at de bliver forsømt. Her er de nu 1 og 2, og kan godt ind på legeværelset og lege selv, til tider bliver man faktisk sendt ud, fordi de leger.
Anmeld
Citér