Nelly123 skriver:
Beklager på forhånd, at der her følger lidt brok, men må lige have det ud bare på en eller anden måde
Jeg har en uge til termin og kæresten og jeg skal i morgen i babysam og have de sidste ting. Han købte den ovale Stokke seng brugt af en kollega, men må desværre indrømme at jeg absolut hader den! Det vil jeg selvfølgelig ikke fortælle min søde kæreste, da han har købt den i aller bedste mening, og sagen havde da nok også været en helt anden, hvis det ikke var fordi at alt hvad man skal købe til sengen var så dyrt, da det jo skal have de rigtig ovale mål... Hvis jeg da bare kunne sy! Og så synes jeg i det hele taget at han har betalt alt for meget for den, ift. hvor ufattelig ridset den er og at hverken himmelstang, himmel eller sengerand medfølger. Dog fulgte to madrasser med, men jeg har under ingen omstændigheder lyst til at min søn skal sove på en brugt madras, som to andre børn har sovet på (de er meget tydeligt brugte!).
Jer der har sengen, og muligvis har stået overfor samme problematik. Har i nogle gode råd, til hvilke lagener man evt. ellers kan bruge? Synes det er helt ude i hampen at give 150 kr pr lagen. Tænker om man måske kan bruge et juniorlagen og bukke ned om siden, men samtidig er jeg bange for, at det lidt bliver noget rod med et lagen der ikke passer madrassen ordentligt.. Og hvad med vådliggerlagen? Jeg har købt et til tremmeseng i Ikea, men kan godt se at det ikke rigtig fungerer med den firkantede pasform... Tænker dog at jeg vil forsøge at klippe det til.
Derudover tænker jeg om man kan bruge andre himmelpinde og sengehimler end lige Stokkes egne? Og hvad har i gjort med sengerand? Er nok lidt nervøs for at købe noget forkert af hensyn til kvælningsfare osv., så i må bære over med en endnu lidt uvidende førstegangsfødende :-)
Har søgt rundt på dba, men der er ikke rigtig nogle i nærheden af os, som vil sælge de forskellige dele uden at sælge det sammen med sengen også (forståeligt nok).
Håber på lidt gode råd :-)
Jeg har sengen.. Og elsker den.
Nu har jeg os lige haft juno i 5 dage, hvor tremmen faldt af, og min søn faldt med 
li plask ned på hans hoved
+ juno er tremmerne meget lavere, så han kunne næsten allerede kravle ud!! (Han er 1år)
så den seng, blev sat til salg samme dag og afhentet dagen efter!! Og nu knus elsker jeg min stokkeseng endnu højere.
De positive ting ved stokke er..
Den lillebitte seng, når de er spæde.
Der er hjul på, som vi stadig er vildt glade for.. Da han var spæd, kunne han komme med rundt i huset.. Den kan hurtigt rykkes ud, ved rengøring og ved sygdom kan han nemt trilles ind til os.
Nu er han i den større udgave, og her kan bunden sættes langt ned.. Der vil gå længe før, vi behøver tage siden af for ik engang storebror på 3,5 kan komme op af den
vi brugte voksipose da han var spæd, for at skærme.. Og så har vi tyk sengerand fra sebra nu.. Mht madras, har vi kun den ægte til baby og vi har bare skåret en alm skummaddras til her i den store seng..
Jeg er nerrig og kunne aldrig drømme om at gik 150 for et lagen... Her bruger jeg bare barnevogns lagen til den mindste seng og alm tremmesengs lagen til større (bugget neden om)
Jeg overvejer dog at male vores hvid.. Den er os købt brugt til 500kr og kunne godt bruge lidt kærlighed