Skat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

628 visninger
4 svar
4 synes godt om
22. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej, jeg er i den situation at jeg desværre skylder restskat 2800 kr. Samtidig er jeg studerende på SU, så 2800 er rigtig MANGE penge at betale på en gang, men tilbagebetales skal de jo.

Men hvis jeg ikke har råd til at betale dem på en gang, vil de så blive modregnet ved at min trækprocent bliver højere i 2016 og de på den måde henter dem ind ?

Hvad kan mon bedst betale sig at gøre i min situation ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hej, jeg er i den situation at jeg desværre skylder restskat 2800 kr. Samtidig er jeg studerende på SU, så 2800 er rigtig MANGE penge at betale på en gang, men tilbagebetales skal de jo.

Men hvis jeg ikke har råd til at betale dem på en gang, vil de så blive modregnet ved at min trækprocent bliver højere i 2016 og de på den måde henter dem ind ?

kontakt skat og lav en afdragsordning.

det ville være det nemmeste

Anmeld Citér

22. maj 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Enig med at lave en afdragsordning :)

Så står det ikke og trækker renter hvert år, og hvis du får overskydende skat tilbage så bliver det modregnet i din gæld hos dem så du hurtigere kommer af med det igen :)

Vi lavede afdragsordning da vi skyldte ca. 17.000 kr for rod med boligsikring (start 2013) og jeg fik resten af mit overskudskat tilbage i år og så er vi færdige med det :) vi lavede afdrag på 500 kr pr. mdr. men det kan godt være lavere alt efter gældens størrelse og ens indtægt :)

og så når du er på SU så er du ikke tilbagebetalingspligtig udover at restskat bliver tilbageholdt :)

Anmeld Citér

22. maj 2015

Missy_B

Anonym skriver:

Når det "kun" er 2800 ville jeg lade dem stå til indregning i forskudsskatten i 2016. På din årsopgørelse kan du se hvad du så skal betale tilbage når renterne er lagt til, det er ikke andet end et par hundrede oveni. 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Signe-bine

Jeg skyldte 900kr (var også på SU den gang, så det var mange penge for mig - det er det såmænd stadig :-P ), og dem lod jeg gå på afdragsordning i 2014. Det skete af sig selv, hvis ikke jeg havde betalt inden 1 juni 2013. 

Selvom dit beløb er noget større end mit, tror jeg ikke man vil kunne mærke det synderligt, at de trækker dem :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.