Sitrani skriver:
Hejsa..
nogen der kan fortælle lidt om hvordan det foregår?
Begge mine piger har plads i en integreret institution. Henholdsvis børnehave og vuggestue. (Den lille er ikke startet endnu, men har fået plads!)
Vi flytter om 5 uger og ringede derfor til pladsanvisningen for at høre, hvordan man så søgte ny plads et andet sted. Fik at vide at jeg bare skulle gå ind og søge på ny eller ændre i mine døtres ansøgninger. Det har jeg så gjort.
Men skal man slet ikke opsige pladsen ved deres nuværende institution? Nogen der ved det?
Vi bor i Odense kommune... på forhånd tak!!!
Flytter I kommune også eller er det bare internt i kommunen ?
Hvis I flytter kommune kommer I i de fleste tilfælde først i køen ... Især hvis i flytter langt væk ...
Hvis I flytter internt i kommunen kommer der en plads når den kommer ... Ventetiden er afhængig af både institutionen og kommunen.
Du skal ikke opsige noget - det vides ikke hvornår du får en plads- og det kan hvis du er uheldig godt både være efter I er flyttet og ikke være samtidig til begge børn - selvom jeg er sikker på de bestræber sig på at gøre det nogenlunde samtidig ...
Man kan ikke være i 2 børnehaver på én gang så jeg er ret sikker på du ikke skal opsige ...
Når det så er sagt er jeg ret sikker på vi opsagde i sin tid ... Men vi flyttede også 200 km væk - og kunne derfor ikke bruge pladsen som nødpasning ... Hun fik en plads 14 dage/ 1 måned efter vi var flyttet ind
Anmeld
Citér