flytning og børnehaveskift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.664 visninger
5 svar
2 synes godt om
21. maj 2015

Sitrani

Hejsa..

nogen der kan fortælle lidt om hvordan det foregår?

Begge mine piger har plads i en integreret institution. Henholdsvis børnehave og vuggestue. (Den lille er ikke startet endnu, men har fået plads!)

Vi flytter om 5 uger og ringede derfor til pladsanvisningen for at høre, hvordan man så søgte ny plads et andet sted. Fik at vide at jeg bare skulle gå ind og søge på ny eller ændre i mine døtres ansøgninger. Det har jeg så gjort.

Men skal man slet ikke opsige pladsen ved deres nuværende institution? Nogen der ved det?

Vi bor i Odense kommune... på forhånd tak!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2015

serinasmor

Sitrani skriver:

Hejsa..

nogen der kan fortælle lidt om hvordan det foregår?

Begge mine piger har plads i en integreret institution. Henholdsvis børnehave og vuggestue. (Den lille er ikke startet endnu, men har fået plads!)

Vi flytter om 5 uger og ringede derfor til pladsanvisningen for at høre, hvordan man så søgte ny plads et andet sted. Fik at vide at jeg bare skulle gå ind og søge på ny eller ændre i mine døtres ansøgninger. Det har jeg så gjort.

Men skal man slet ikke opsige pladsen ved deres nuværende institution? Nogen der ved det?

Vi bor i Odense kommune... på forhånd tak!!!

Flytter I kommune også eller er det bare internt i kommunen ? 

Hvis I flytter kommune kommer I i de fleste tilfælde først i køen ... Især hvis i flytter langt væk ...

Hvis I flytter internt i kommunen kommer der en plads når den kommer ... Ventetiden er afhængig af både institutionen og kommunen. 

Du skal ikke opsige noget - det vides ikke hvornår du får en plads- og det kan hvis du er uheldig godt både være efter I er flyttet og ikke være samtidig til begge børn - selvom jeg er sikker på de bestræber sig på at gøre det nogenlunde samtidig ... 

Man kan ikke være i 2 børnehaver på én gang så jeg er ret sikker på du ikke skal opsige ... 

Når det så er sagt er jeg ret sikker på vi opsagde i sin tid ... Men vi flyttede også 200 km væk - og kunne derfor ikke bruge pladsen som nødpasning ... Hun fik en plads 14 dage/ 1 måned efter vi var flyttet ind 

Anmeld Citér

22. maj 2015

Sitrani

serinasmor skriver:

Flytter I kommune også eller er det bare internt i kommunen ? 

Hvis I flytter kommune kommer I i de fleste tilfælde først i køen ... Især hvis i flytter langt væk ...

Hvis I flytter internt i kommunen kommer der en plads når den kommer ... Ventetiden er afhængig af både institutionen og kommunen. 

Du skal ikke opsige noget - det vides ikke hvornår du får en plads- og det kan hvis du er uheldig godt både være efter I er flyttet og ikke være samtidig til begge børn - selvom jeg er sikker på de bestræber sig på at gøre det nogenlunde samtidig ... 

Man kan ikke være i 2 børnehaver på én gang så jeg er ret sikker på du ikke skal opsige ... 

Når det så er sagt er jeg ret sikker på vi opsagde i sin tid ... Men vi flyttede også 200 km væk - og kunne derfor ikke bruge pladsen som nødpasning ... Hun fik en plads 14 dage/ 1 måned efter vi var flyttet ind 

Okay.. Jamen vi flytter i samme kommune bare til et nyt distrikt.... Håber da også at pladsanvisningen havde sagt hvis jeg skulle opsige noget. ... men tak for svar!

Anmeld Citér

22. maj 2015

CaWi

Vi flytter langt væk til en anden kommune.  Vi skrev ham op i den, og var først på ventelisten med det samme.  Vi har også selv udmeldt ham fra den gamle.

På pladsanvisningens hjemmeside stod der man skulle udmelde selv, og i vores kommune skak man gøre det to mdr før man stopper, ellers kommer man til at betale for pasning i måneder hvor man ikke bruger børnehaven.

Anmeld Citér

22. maj 2015

Loa

Vi opsagde ikke da vi flyttede, for anede vi ikke vi skulle, og vi kom til at betale dobbelt børnehave i de to efterfølgende måneder, fordi de havde løbende + en måneds opsigelse

Anmeld Citér

22. maj 2015

lineog4

Sitrani skriver:

Okay.. Jamen vi flytter i samme kommune bare til et nyt distrikt.... Håber da også at pladsanvisningen havde sagt hvis jeg skulle opsige noget. ... men tak for svar!

Da jeg flyttede institution inden for kommune grænse skulle jeg ikke sige pladsen op, det skete automatisk da jeg sagde ja tak til den nye plads. Man får jo heller ikke pladsen med en dags varsel, så der er jo tid til at få sagt op hvis man skal.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.