Jeg er sq i tvivl .. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.487 visninger
9 svar
13 synes godt om
21. maj 2015

CarinaSB

Hej Piger .. :)

Min dreng som blev 3 år i feb har den sidste uge sagt at han ikke vil have ble på .. Når han så er i bh så har han måske 1 uheld, men herhjemme siger han slet ikke noget som helst .. vi spørger ham tit om han skal ud og tisse. Når han sidder derude så tisser han ikke. Så går der en times tid så spørger vi igen .. og igen får vi samme resultat .. Men så kan der gå 10 min fra sidste gang vi er der ude så har han tisset i bukserne .. Og igen siger han ingenting .. er det bare et tegn på at han ikke er helt klar alligevel? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

L&V

Det tænker jeg ik men har i spurgte børnehaven hvordan de gør. Jeg anbefaler altid faste tisse tider ca hvert 20 min indtil de har tjek på det. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

CarinaSB

L&V skriver:

Det tænker jeg ik men har i spurgte børnehaven hvordan de gør. Jeg anbefaler altid faste tisse tider ca hvert 20 min indtil de har tjek på det. 

der går han bare ud og tisser .. :) måske jeg bare skal prøve at spørge noget oftere :)

Anmeld Citér

21. maj 2015

2721

Jeg vil mene han ikke er klar. Men det er med udgangspunkt i min egen søn. Han ville pludselig hellere ikke Bruce ble og vi tog chancen, men det var ingen succes, så han fik bleen på igen og efter 10 mdr var han klar igen og har efterfølgende haft max 5 uheld og har nu været blefri i 2 år��

Anmeld Citér

21. maj 2015

CarinaSB

2721 skriver:

Jeg vil mene han ikke er klar. Men det er med udgangspunkt i min egen søn. Han ville pludselig hellere ikke Bruce ble og vi tog chancen, men det var ingen succes, så han fik bleen på igen og efter 10 mdr var han klar igen og har efterfølgende haft max 5 uheld og har nu været blefri i 2 år��

det er lige præcis det samme her .. tror også at han ender med at få bleen på igen og så må vi prøve igen senere :)

Anmeld Citér

21. maj 2015

2721

CarinaSB skriver:

det er lige præcis det samme her .. tror også at han ender med at få bleen på igen og så må vi prøve igen senere :)

Det var ihvertfald et godt valg her, at vente, for han blev ked af det hver gang og det var en kilde til frustrationer hos os begge. Og med tanke på hvor godt det gik anden gang var det klart det rette valg

Anmeld Citér

21. maj 2015

modesty

CarinaSB skriver:

Hej Piger .. :)

Min dreng som blev 3 år i feb har den sidste uge sagt at han ikke vil have ble på .. Når han så er i bh så har han måske 1 uheld, men herhjemme siger han slet ikke noget som helst .. vi spørger ham tit om han skal ud og tisse. Når han sidder derude så tisser han ikke. Så går der en times tid så spørger vi igen .. og igen får vi samme resultat .. Men så kan der gå 10 min fra sidste gang vi er der ude så har han tisset i bukserne .. Og igen siger han ingenting .. er det bare et tegn på at han ikke er helt klar alligevel? 

Hvis det går fint i børnehaven, er han jo helt sikkert klar.

Så handler det om noget psykologisk derhjemme. At han vil vise at dte er ham der bestemmer, at han vil føle sig "lille" eller noget helt tredje.

Har I prøvet med et belønnings-system? Et klistermærke hver gang man laver noget i toilettet.

Anmeld Citér

21. maj 2015

jenny4

Vores siger også pr automatik nej hvis vi spørger.. Nogle gange hjælper det i stedet at sige "du skal lige gå ud og tisse".

Og når I er derude og der ikke kommer noget, så har det virket for os at "snakke" med tissemanden, så min søn siger "så må du g odt tisse, tissemand". Og så tisser han

Anmeld Citér

22. maj 2015

CarinaSB

modesty skriver:

Hvis det går fint i børnehaven, er han jo helt sikkert klar.

Så handler det om noget psykologisk derhjemme. At han vil vise at dte er ham der bestemmer, at han vil føle sig "lille" eller noget helt tredje.

Har I prøvet med et belønnings-system? Et klistermærke hver gang man laver noget i toilettet.

jeps det er også prøvet .. jeg har også prøvet at sige at hvis han tisser på toilettet så får han lov til et eller andet ( spille 15 min mere på tablet eller vælge en snack) men det hjælper ikke .. 

Anmeld Citér

5. august 2015

Mutterfit1

CarinaSB skriver:

Jeg ved godt at det er længe siden tråden blev startet, og jeg håber det gik godt for jer og jeres søn. 

Lige til en anden gang, så er det altid dumt at give et barn ble på igen, efter man har sagt at det er slut. Hvis han selv kom til jer og sagde at det ville han ikke mere, så var han bestemt klar. At han havde uheld, mange uheld, (det har de altid), at han så får den på igen, giver ham en følelse af at han ikke gør tingene godt nok.  Og i den alder han er, er det klart at han vil prøve det, selvom han måske ikke selv føler sig klar, for de fleste i børnehaven er renlige, så børnene vil jo gerne være om de "store". Så giv din søn den chance! Det kræver tålmodighed og tid, men man gør hvad sit barn ønsker. Barnet skal ikke gøre hvad forældre ønsker i den situation :p

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.