Spørgsmål vedrørende løn på helligdag i weekend.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.165 visninger
8 svar
4 synes godt om
21. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej, håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt her.

Jeg arbejder for et vikarbureau, der leverer vikarer inden for sundhedssektoren.

På søndag altså pinsedag har jeg en vagt fra 7.30-11.30. Jeg har fået tilsendt en oversigt over lønnen jeg optjener på vagten, ud fra den kan jeg se at jeg vil modtage weekendtillæg og ikke helligdagstillæg. Er der nogle der kender til reglerne omkring dette ?

Der står at bureauet har overenskomst med FOA, DSR, SL og BUPL men synes ikke lige at jeg kan finde et svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

Happiness

Søndagstillægene er jo søndags/helligdagstillæg. Så du får ikke dobbelt op, når helligdagen falder en søndag. Hvis du derimod skulle arbejde mandag, 2. pinsedag, ville du også få søndags/helligdagstillæg. Så du vil få det samme som hvis du arbejdede en ganske alm. søndag. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Søndagstillægene er jo søndags/helligdagstillæg. Så du får ikke dobbelt op, når helligdagen falder en søndag. Hvis du derimod skulle arbejde mandag, 2. pinsedag, ville du også få søndags/helligdagstillæg. Så du vil få det samme som hvis du arbejdede en ganske alm. søndag. 

Men det skema over timelønen jeg har fået udleveret viser bare at weekendtillæg og helligdagstillæg ikke er det samme.

Undskyld hvis det er mig der ikke forstår det, jeg er bare lidt forvirret her. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Happiness skriver:

Det var ikke så meget fordi at jeg regnede med at få begge tillæg. Men håbede egentlig at jeg ville få helligdagstillæg frem for weekend tillæg, eftersom det er noget højere og søndag jo trods alt er helligdag. ��

Anmeld Citér

21. maj 2015

Morjanne76

Hvis en helligdag falder på en søndag, får vi som vikar weekendtillæg og ikke helligdagstillæg. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Det var ikke så meget fordi at jeg regnede med at få begge tillæg. Men håbede egentlig at jeg ville få helligdagstillæg frem for weekend tillæg, eftersom det er noget højere og søndag jo trods alt er helligdag. ��

Jeg gætter på at det er fordi, det jo er en weekend, ja det er en helligdag også, men weekend. havde det været mandag havde du fået helligdagstillæg.

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Hvis en helligdag falder på en søndag, får vi som vikar weekendtillæg og ikke helligdagstillæg. 

Okay, 1000 tak for svar. Men hvor er det dog ærgeligt. :-)

Anmeld Citér

21. maj 2015

Happiness

Anonym skriver:

Men det skema over timelønen jeg har fået udleveret viser bare at weekendtillæg og helligdagstillæg ikke er det samme.

Undskyld hvis det er mig der ikke forstår det, jeg er bare lidt forvirret her. 

Det kan jeg da godt se. Det er nok forskelligt så Jeg er pædagog, og hos os hedder det søndag/helligdagstillæg

Anmeld Citér

21. maj 2015

Morjanne76

Anonym skriver:

Okay, 1000 tak for svar. Men hvor er det dog ærgeligt. :-)

Velbekomme. 

Ved nogle vikarbureauer kan du på deres hjemmeside for medarbejdere se hvilke dage, der udløser helligdagsbetaling. 

Fredag d. 5/6 udløser weekend tillæg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.