Grød og flasker ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
8 svar
3 synes godt om
21. maj 2015

Tutter92

Til jer der giver grød/mos flere gange dagligt.

Min søn starter dagen ca kl 6.30 og der får han sin morgenflaske. Han er ret sulten for han spiser ikke i løbet af natten mere, så den sidste gang han fik en flaske var dagen før ved 19.30 tiden.

Nu skal han så begynde at have morgengrød ( han får i forvejen grød til frokost, og grøntsags mos til aftensmad ) men nu ved jeg jo ikke hvornår jeg så skal give ham morgengrøden  

Han er jo som sagt meget sulten lige når vi står op, så jeg ved ikke om det er så smart at skulle til at give grød der

Hvornår giver I grød og flasker i løbet af dagen ???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

Sprit25

Da min datter begyndte på det afhang det meget af hvornår hun stod op. Så fik hun flaske kl 6 også grød kl 9. Nu får hun det bare når engang står op

Anmeld Citér

21. maj 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tutter92 skriver:

Min søn starter dagen ca kl 6.30 og der får han sin morgenflaske. Han er ret sulten for han spiser ikke i løbet af natten mere, så den sidste gang han fik en flaske var dagen før ved 19.30 tiden.

Nu skal han så begynde at have morgengrød ( han får i forvejen grød til frokost, og grøntsags mos til aftensmad ) men nu ved jeg jo ikke hvornår jeg så skal give ham morgengrøden  

Han er jo som sagt meget sulten lige når vi står op, så jeg ved ikke om det er så smart at skulle til at give grød der

nu skriver du ikke alder.

men jeg ville give halv dosis flaske når han vågner og så grød ca en time efter.

så er han frisk og har samtidig fået noget i maven så han kan overskue at spise grøden

Anmeld Citér

21. maj 2015

Tutter92

hannetheis skriver:

nu skriver du ikke alder.

men jeg ville give halv dosis flaske når han vågner og så grød ca en time efter.

så er han frisk og har samtidig fået noget i maven så han kan overskue at spise grøden

Ups, ja det glemte jeg vidst lige i farten. - Han er 6 måneder

Men det lyder som en rigtig god ide. Det vil jeg helt klart prøve

Anmeld Citér

21. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu startede jeg med grøden om morgenen og tilføjede senere de andre måltider.

Men jeg har altid givet hende det efter vi har fået tøj på og børstet tænder. (Det gør vi sammen, fordi hun elsker mors elektriske tandbørste ) Der er som regl gået ca 20-30 minutter fra vi stod på til maden var serveret.

I løbet af en uge spiste hun nok til at hun ikke behøvede flasken bagefter.

Men jeg ville nok starte med at give ham en lille portoin grød og så flaske bagefter. Så han er sulten og interesseret når grøden kommer og flasken bare lige skal sørge for han er ordenligt mæt. Og så trappe op i et tempo der passer jer. Det er i hvert fald sådan jeg har gjort det med de tre hovedmåltider

Anmeld Citér

21. maj 2015

Tutter92

MummiT skriver:

Nu startede jeg med grøden om morgenen og tilføjede senere de andre måltider.

Men jeg har altid givet hende det efter vi har fået tøj på og børstet tænder. (Det gør vi sammen, fordi hun elsker mors elektriske tandbørste ) Der er som regl gået ca 20-30 minutter fra vi stod på til maden var serveret.

I løbet af en uge spiste hun nok til at hun ikke behøvede flasken bagefter.

Men jeg ville nok starte med at give ham en lille portoin grød og så flaske bagefter. Så han er sulten og interesseret når grøden kommer og flasken bare lige skal sørge for han er ordenligt mæt. Og så trappe op i et tempo der passer jer. Det er i hvert fald sådan jeg har gjort det med de tre hovedmåltider

De to andre måltider behøver han ikke en flaske efter. Jeg synes bare det er svært at få passet ind om morgenen så han ikke er alt for sulten inden han får grøden. Fordi så synes han ikke det går hurtigt nok, og så bliver han rigtig hysterisk

Anmeld Citér

21. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Tutter92 skriver:

De to andre måltider behøver han ikke en flaske efter. Jeg synes bare det er svært at få passet ind om morgenen så han ikke er alt for sulten inden han får grøden. Fordi så synes han ikke det går hurtigt nok, og så bliver han rigtig hysterisk

Nu ved jeg ikke om du laver grøden selv, eller bruger pulvergrød?

Men hvis du laver det selv kan jeg helt klart anbefale at enten lave det i mikroovn (tager ca 1 minut så er der havregrød hvis man bare putter havregryn og vand så det dækker i en skål) Eller laver en lidt større portion (måske når han ikke lige sidder og tror han er ved at dø af sult) og så fryse det ned i portioner så du bare lige kan tage det op  om morgenen og tø det i i mikro - Det gjorde jeg selv i starten. Nu laver vi bare havregrøden i mikro hver morgen

Anmeld Citér

21. maj 2015

Tutter92

MummiT skriver:

Nu ved jeg ikke om du laver grøden selv, eller bruger pulvergrød?

Men hvis du laver det selv kan jeg helt klart anbefale at enten lave det i mikroovn (tager ca 1 minut så er der havregrød hvis man bare putter havregryn og vand så det dækker i en skål) Eller laver en lidt større portion (måske når han ikke lige sidder og tror han er ved at dø af sult) og så fryse det ned i portioner så du bare lige kan tage det op  om morgenen og tø det i i mikro - Det gjorde jeg selv i starten. Nu laver vi bare havregrøden i mikro hver morgen

Lyder som en god ide, så han ikke skal vente for længe

Anmeld Citér

21. maj 2015

TNBC

Tutter92 skriver:

Her var det flaske først kl.7, og så morgenmad kl.8, det samme med flaske kl.11 og så frokost kl.12, flaske kl15 og så aftensmad kl.17 og så den sidste flaske ved 19tiden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.