Social og sundhedshjælper løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.984 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2015

M'sMor

Til jer der enten er uddannet hjælper eller assistent. Hvad får man ca i løn som nyuddannet? Og stiger man hurtigt derefter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

God-mor

MorTilMalou skriver:

Til jer der enten er uddannet hjælper eller assistent. Hvad får man ca i løn som nyuddannet? Og stiger man hurtigt derefter? 

Jeg mener at den ligger på omkring 20.000 kr, og så kommer der diverse tilæg. Det kommer også an på hvad tid på døgnet du arbejder, fordi en nattevagt er selvfølgelig bedre lønnet end en dagvagt. Jeg har gennem flere år arbejdet som ufaglært i hjemmeplejen, og skal så her til næste år ind og have taget hjælperen. Men lønnen er ikke ret høj, ved mindre man er villig til ekstravagter. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
God-mor skriver:

Jeg mener at den ligger på omkring 20.000 kr, og så kommer der diverse tilæg. Det kommer også an på hvad tid på døgnet du arbejder, fordi en nattevagt er selvfølgelig bedre lønnet end en dagvagt. Jeg har gennem flere år arbejdet som ufaglært i hjemmeplejen, og skal så her til næste år ind og have taget hjælperen. Men lønnen er ikke ret høj, ved mindre man er villig til ekstravagter. 

Hvis du går ind på foa.dk har de er lønmagasin. Som hjælper får du trin 18 og assistent trin 21. Hvor meget det er står bagerst i magasinet.  Du stiger efter 4 år (4 trin mener jeg) og igen efter 10 år 

Anmeld Citér

20. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
MorTilMalou skriver:

Og forresten - så er der op til 4 trin mere afhængig af kommune. Aarhus er fx en løngruppe 2 mens Skive er 0. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Zelinasmor

Min søster er social og sundhedshjælper og har arbejdet samme sted i 5,5 år. Hun arbejder 32 timer i ugen + hver anden weekend ca og hun har ca. 12.000 udbetalt. Det er selvfølgelig afhængigt af dit fradrag osv. Men lønnen er som vi alle ved dårlig som social og sundheds hjælper. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

M'sMor

Det er simpelthen vildt. 

jeg arbejder pt i institution på 37 t, og har 21.000kr før skat. Det ville jo ikke engang give mere at få en uddannelse så.. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Stjerneskud84

Jeg fik 21000,- da jeg arbejdede fuldtid. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Soffy27

Jeg er sosu-hjælper i dagvagt på 37 timer, og har en bruttoløn på ca 22.000 - så kommer tillæg ved siden af.. Her efter 4 år samme sted er jeg steget et løntrin, så får hele - og hold nu fast - 350 kr brutto ekstra om måneden! Det rykker  

Har været uddannet i over 5 år, men har arbejdet med det i 11 år.. 

Har ca 16000 udbetalt med at fradrag på ca 5000..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.