børn med sarte led.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.387 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. maj 2015

Anonym trådstarter

er der nogen her inde der har børn hvor leddene let kommer ud af led???

min datter er 7 og kom ind til mig i nat da hun havde ondt i nakken, hun var meget ked af det, hun sagde at hendes nakke havde sagt knæk. hun sov så lidt videre nede hos os.

vi havde hende så til lægen hvor lægen sagde at det var  en af nakke vivlerne (staves) der var gået afled, også er det jeg tænker hvordan de kan gå afled selv.

hun har før haft hendes arm afled.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

charthys

jeg har givet min hypermobilitet videre til mine piger, så deres albuer smutter også af led ved for belastning. 

synes dog det lyder lidt overdrevet med en nakke der går af led

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

charthys skriver:

jeg har givet min hypermobilitet videre til mine piger, så deres albuer smutter også af led ved for belastning. 

synes dog det lyder lidt overdrevet med en nakke der går af led

jeg tror ikke min datter er hypermobil da hverken mig eller min mand er det, og hun har altid været hurtig motorisk.

jeg syntes også det er utroligt da jeg fik af vide det var nakken der var gået afled, og det er også derfor jeg er lidt bekymret, hvis den bare kan gå af led (for det tænker jeg den ikke burde), det var min mand der tog hende til lægen og han kunne høre da lægen satte den på plads. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Hypermobilitet er ikke nødvendigvis arveligt.. Jeg er det i nogle led men mine forældre er ikke - mine børn er også i nogle led den mindste dog noget mere end den største og når hendes albue har været afled flere gange kunne det da tyde på det selvom det selvfølgelig også kan være tilfældigt for hende

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Hypermobilitet er ikke nødvendigvis arveligt.. Jeg er det i nogle led men mine forældre er ikke - mine børn er også i nogle led den mindste dog noget mere end den største og når hendes albue har været afled flere gange kunne det da tyde på det selvom det selvfølgelig også kan være tilfældigt for hende

min datters arm har kun været afled en gang da hun var lille og så kun nu med hendes nakke 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Mulllesmor

Anonym skriver:

min datters arm har kun været afled en gang da hun var lille og så kun nu med hendes nakke 

Nåååå okay �� havde forstået det som flere gange ... Måske hun så har ligget forkert eller fået vendt sig for meget med kroppen i den hun drejede hovedet i søvne 

Anmeld Citér

20. maj 2015

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Nåååå okay �� havde forstået det som flere gange ... Måske hun så har ligget forkert eller fået vendt sig for meget med kroppen i den hun drejede hovedet i søvne 

Det kan godt ske hun ligger meget uroligt nå hun sover, men tænker bare at der skulle meget mere til

jeg har Været inde og kigge på det omkring hypermobil og hun kan ikke nogen af de ting der stå med fingre osv.

Anmeld Citér

20. maj 2015

Mulllesmor

Anonym skriver:

Det kan godt ske hun ligger meget uroligt nå hun sover, men tænker bare at der skulle meget mere til

jeg har Været inde og kigge på det omkring hypermobil og hun kan ikke nogen af de ting der stå med fingre osv.

okay... så synes jeg det lyder til hun har været uheldig med en eller anden bevægelse mens hun sov - men kan sagtens forstå i synes det lyder vildt.. den lyd i har hørt da det blev sat på plads er fordi der kommer undertryk i leddet når det sidder lidt skævt og så giver det en slags smæld når det bliver sat på plads og det gør ikke ondt selvom det lyder ubehageligt ( jeg har været til kiroprator periodisk i snart 32 år så kender alt til lyden)

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

okay... så synes jeg det lyder til hun har været uheldig med en eller anden bevægelse mens hun sov - men kan sagtens forstå i synes det lyder vildt.. den lyd i har hørt da det blev sat på plads er fordi der kommer undertryk i leddet når det sidder lidt skævt og så giver det en slags smæld når det bliver sat på plads og det gør ikke ondt selvom det lyder ubehageligt ( jeg har været til kiroprator periodisk i snart 32 år så kender alt til lyden)

mange tak det er godt at vide det ikke har gjort ondt at få det sat på plads. hun havde også det meget bedre i morges selvom det stadig gør lidt ondt så kunne hun bevæge hovedet idag, så hun ville i skole (læren ved godt hvad der har været sket, og ringer hvis hun vil hjem)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.