Igangsættelse pga. smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.377 visninger
6 svar
4 synes godt om
20. maj 2015

k&k&k&k

Hej de damer 

jeg skriver til jer for at høre om nogen har prøvet at blive sat igang mellem 37+0 og før 40+0 pga smerter? 

Jeg har siden uge 12-13 stykker døjet med stærke smerter i mig bækken, primært skambenet. Det er nu så slemt at jeg hverken kan sidde, gå eller stå uden at have ondt! Og vi taler altså om VIRKELIG store smerter! Jeg sover stort set ikke om natten, har ikke kunne ligge i andre stillinger end på rykken siden uge 15 og har flere gange måttet gå ind i lænestolen og overnatte da det har været for smertefuldt!

Alt er afprøvet; akupunktur, varme, kulde, noget mellem benene om natten! Ja og alt andet! 

Jeg har nået min grænse nu! Og føler ikke at nogen vil lytte til mig. Desuden har jeg 2 "små" børn på 3 og 2 som selvfølgelig også kræver deres tid med mig - og en mand der ligger vandret med fuldtids arbejde, huslige pligter (da jeg ikke kan/må) og børnepasning (de ting jeg ikke kan; løft osv) 

håber på svar om nogen har prøvet noget lign. og som er blevet sat igang pga. Smerter som vil dele deres erfaring! 

Er forresten 35+6 d.d 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2015

l.kjoeller

k&k&k&k skriver:

Hej de damer 

jeg skriver til jer for at høre om nogen har prøvet at blive sat igang mellem 37+0 og før 40+0 pga smerter? 

Jeg har siden uge 12-13 stykker døjet med stærke smerter i mig bækken, primært skambenet. Det er nu så slemt at jeg hverken kan sidde, gå eller stå uden at have ondt! Og vi taler altså om VIRKELIG store smerter! Jeg sover stort set ikke om natten, har ikke kunne ligge i andre stillinger end på rykken siden uge 15 og har flere gange måttet gå ind i lænestolen og overnatte da det har været for smertefuldt!

Alt er afprøvet; akupunktur, varme, kulde, noget mellem benene om natten! Ja og alt andet! 

Jeg har nået min grænse nu! Og føler ikke at nogen vil lytte til mig. Desuden har jeg 2 "små" børn på 3 og 2 som selvfølgelig også kræver deres tid med mig - og en mand der ligger vandret med fuldtids arbejde, huslige pligter (da jeg ikke kan/må) og børnepasning (de ting jeg ikke kan; løft osv) 

håber på svar om nogen har prøvet noget lign. og som er blevet sat igang pga. Smerter som vil dele deres erfaring! 

Er forresten 35+6 d.d 

Blev sat igang dagen før termin. Pga bækkenløsning.  Men også fordi jeg havde haft lidt siven af vand som havde snydt. Jeg er nu gravid igen og har bækkenløsning.  Men jeg vil nu alligevel  foretrække ikke at blive sat igang da man kan ende med at ligge med agressive veer uden effekt i mange mange timer. Jeg havde en god fødsel men mine veer var agressive  og man får ikke nødvendigvis  den fase hvor der går længe i mellem. .mine  var med 2 min mellemrum i mange timer fra start. Så mit råd er at holde ud  

Anmeld Citér

20. maj 2015

JH12

På nogle hospitaler kan man blive sat i gang mellem uge 38 og 40. Men jeg synes at have hørt det kræver mere end "bare" bækkenløsning, fx blødning og sivning. 

Men jeg synes bestemt du skal snakke med din jordemor om det.. 

Anmeld Citér

20. maj 2015

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Jeg ville få taget en god snak med min jordemoder. En mulighed var at få en slutdato og ikke en vag terminsdato fx vi giver dig en tid til snak om igangsættelse når du er 40+0.

jeg blev ikke sat i gang på grund af smerter men pga mit hoved. Og i min sidste graviditet havde jeg en slutdato meget tidligt i graviditeten, jeg havde en tid til igansættelse kl 19 da jeg var 40+6. Det gav en ro uden lige.

Anmeld Citér

20. maj 2015

charthys

tror desværre ikke de vil sætte dig i gang før termin pga. smerter. Jeg ved det er træls. Men som de andre siger, få en aftale om igangsættelse 40+0,sådu i det mindst kan få en smule ro.

Anmeld Citér

20. maj 2015

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster

Jeg havde store smerter til sidst i min graviditet og snakkede også med både jm og en læge om mulighed for at blive sat igang. 

Jeg fik at vide, at så længe baby ikke blev stresset/påvirket så ville de ikke gøre noget når jeg ikke som sådan "fejlede" noget. - Jeg kunne til en hver tid få lov at overnatte på hospitalet og få lidt panodil, men det var alt de kunne gøre for mig. 

Blev sat igang 41+3 pga begyndende svangerskabsforgiftning. 

Men jeg synes da du skal snakke med din jordemoder! - Det kan sagtens være at de har en anden holdning der hvor du hører til (jeg fødte/hørte til i Herning) og at din jordemoder/ den læge du skal snakke med har en anden holdning.

Anmeld Citér

20. maj 2015

k&k&k&k

Tak for alle råd og svar! 

Er netop hjemvendt fra scanning af lillebror (35+6 - skønnet til 3181 g) 

jeg har fået tid til igangsættelse d. 4 juni altså 38+0.

Jeg kan nu se en ende på dette snertehelvede og kan glæde mig over resten af graviditeten i stedet for at være trist og ked af det 24/7 

fødselslægen var virkelig forstående pg syntes ikke at vi skulle trække pinen længere end højst nødvendig! 

Jeg er med de 2 andre også blevet sat igang henholdsvis 40+3 og 38+2 så jeg ved nogenlunde hvad jeg går ind til (der er jo ikke 2 fødsler der er ens)

så nu skal de sidste 14 dage bare gå med at få styr på det sidste og hygge om de 2 store 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.