Laaaang amme tid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

772 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2015

Eddie2203

Jeg har en søn på nu 8 uger, som jeg ammer. Da han lige var født tog han en time om at amme, og fik at vide at det var helt normalt, da de Ikke har så mange kræfter. Men han ammer stadig i en time! Og det er som om han gerne vil blive hængende (han giver ikke altid selv slip på brystet, der må jeg selv tage ham væk). Er der nogen der oplever det samme?

Det skal lige siges at han ikke spiser uafbrudt i en time. Efter de første 10-15 min begynder han at tage lange pauser og falder i søvn, hvor jeg må vække ham ved hjælp af bøvsning og ved at kilde. Det sætter dog ikke meget mere gang i det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Eddie2203 skriver:

Jeg har en søn på nu 8 uger, som jeg ammer. Da han lige var født tog han en time om at amme, og fik at vide at det var helt normalt, da de Ikke har så mange kræfter. Men han ammer stadig i en time! Og det er som om han gerne vil blive hængende (han giver ikke altid selv slip på brystet, der må jeg selv tage ham væk). Er der nogen der oplever det samme?

Det skal lige siges at han ikke spiser uafbrudt i en time. Efter de første 10-15 min begynder han at tage lange pauser og falder i søvn, hvor jeg må vække ham ved hjælp af bøvsning og ved at kilde. Det sætter dog ikke meget mere gang i det.

Tja... vil skyde på at når du begynder og skulle "prikke" til ham for at få ham til at spise er det fordi han er mæt og i stedet hyggesutter... 

Når mine har gjort det har jeg i stedet givet dem sutten

Anmeld Citér

21. maj 2015

Eddie2203

Ravnholt skriver:

Tja... vil skyde på at når du begynder og skulle "prikke" til ham for at få ham til at spise er det fordi han er mæt og i stedet hyggesutter... 

Når mine har gjort det har jeg i stedet givet dem sutten

Det har jeg skam os prøvet, men så vil han bare spise igen en time til halvanden efter 

Anmeld Citér

21. maj 2015

FrkGranger

Eddie2203 skriver:

Jeg kan ikke komme med trøst da min søn i alt sin amme tid (5 mdr) har elsket at sove/hygge sutte på mig, han har også spist med intervaller på maks 2 timer så ca 1 time pause hver gang...

Jeg vil sige det er tryghed han søger og så er hans mave jo ikke særlig stor, men selve intervallet mellem amning er jo så på ca 2 1/2 time fra amme start til næste amning hvilket er helt normalt... 

Min vil ikke tage sut så jeg var sut/tryghed hele døgnet...

Anmeld Citér

21. maj 2015

Linkaa

Eddie2203 skriver:

Kan det være fordi han skal sætte produktionen op evt? Eller måske fordi mælken ikke er helt så fed, og derfor skal han have flere måltider? 

Hvad siger din sp?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.