Overvejer en slyngevugge 
hvad er godt hvad er knap så godt?
hvor længe kan den bruges?
er de uoriginale lige så gode som de originale?
er den bedre end en flethængevugge?( sådan en har vi)
Fortæl fortæl
ALT er godt ved den!!!
Ej, vi købte en da min datter var 4 måneder. Indtil da havde hun sovet på mig, skulle gåes i søvn, vågnede så snart jeg rykkede hende osv.
Selve hoppebevægelsen som slyngevuggen laver fik ro på hende med det samme, og fra kun at sove 30 min ad gangen kunne hun nu lulles videre i søvnen = MEGET gladere barn! At vugge barnevogn hjalp aldrig og efter kort tid solgte vi simpelthen barnevognen, hun nægtede at sove i den..
Den kan bruges op til 15 kg, derefter findes der en juniorudgave op til 25 kg 
De uoriginale er sikkert helt fine, det er selve fjederen i vuggen der skaber bevægelsen og her var bevægelsen vigtigere end svøbe fornemmelsen. Dog stoler jeg personligt mere på sikkerheden i den originale..
Mht flethængevugge vs slyngevugge vil jeg mene at forskellen er, at flethængevuggen gynger fra side til side, mens slyngevuggen hopper op og ned 
Som der også bliver skrevet er slyngevuggen god til "på arm" babyer, da op/ned bevægelsen er lidt ala hvis man gik rundt med barnet liggende i armene, det var hvert fald redningen her.
Af flere gode ting kan siges at min datters ellers begyndende skæve baghoved blev rettet flot til idet der i slyngevuggen ikke er noget pres på baghovedet. Derudover er spædbørns rygsøjler C-formede og har faktisk bedre af at ligge som i vuggen, versus fladt i en seng/barnevogn, også om natten
Vi nøjedes dog med den om dagen.
Til sidst kan jeg tilføje, at du/andre med slyngevugge ikke skal være bange for, at baby bliver afhængig af at skulle være i slyngevuggen. Her prøvede vi med jævne mellemrum at putte hende i sengen, for lige at se hvordan det stod til og pludselig en dag accepterede hun bare at ligge i sengen fra den ene lur til den anden (hun var 6,5 måned der) og har ikke brugt slyngevuggen siden den dag. Hun er 8,5 måned nu 
PS. Slyngevuggen vejer kun 1,5-2 kg og der medfølger stofpose til den, så den fylder intet at have med på besøg hos folk. Der er et beslag med til at klikke på enhver dørkarm og så hænges vuggen i den, virkelig simpelt og let