Fra 2 til 1 lur, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

663 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hvor gamle var jeres børn da de gik fra 2 til 1 lur om dagen?

Lenora på 10½ mdr virker nemlig til at være rigtig klar til, er jeg blevet enig med hendes pædagog i vs om. 

Ser dagen sådan her ud:

Op kl 6.

Første lur kl 9:30-10/11 stykker.

Anden lur kl 14-15/15:30.

Og i seng igen kl 19.

På det seneste har hun bare taget kortere og kortere lure og har derfor svært ved at holde sig til sengetid kl 19 og ender af og til med at falde i søvn mens vi sidder og hygger efter aftensmad. 

Nu har hun lige været syg og har sovet ekstremt meget, men er rask idag (har dog været hjemme) så nu har jeg forsøgt at holde hende lidt længere. Og det er gået uden problemer! Hun har bare været frisk og leget hele dagen! 

Hun stod op kl 8 (vågnede kl 4 og fik en flaske hvilket ellers ikke er normalt) og jeg har først lige lagt hende ud nu. Så nu er jeg spændt på hvor længe hun sover.

Ved ikke helt hvad jeg ville med alt dette. Søge erfaringer? Hvordan har I gjort og hvor gamle var jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2015

TNBC

MummiT skriver:

Lenora på 10½ mdr virker nemlig til at være rigtig klar til, er jeg blevet enig med hendes pædagog i vs om. 

Ser dagen sådan her ud:

Op kl 6.

Og i seng igen kl 19.

På det seneste har hun bare taget kortere og kortere lure og har derfor svært ved at holde sig til sengetid kl 19 og ender af og til med at falde i søvn mens vi sidder og hygger efter aftensmad. 

Nu har hun lige været syg og har sovet ekstremt meget, men er rask idag (har dog været hjemme) så nu har jeg forsøgt at holde hende lidt længere. Og det er gået uden problemer! Hun har bare været frisk og leget hele dagen! 

Hun stod op kl 8 (vågnede kl 4 og fik en flaske hvilket ellers ikke er normalt) og jeg har først lige lagt hende ud nu. Så nu er jeg spændt på hvor længe hun sover.

Ved ikke helt hvad jeg ville med alt dette. Søge erfaringer? Hvordan har I gjort og hvor gamle var jeres børn?

Nu er hun lidt ældre her(14måneder, tæt på 15måneder), men hun får kun en lur, en ekstra hvis hun ikke sover meget og det gjorde hun selv, fordi hun var frisk nok til at klare fra 14 til 20, så nu får hun kun en. Nogen dage kan hun være vågen fra 12 til 20(powernaps i bilen dog) Også har det været en-2måneders tid. (og hun kan nu sove op til 3 i træk) hun har ikke brug for nær så meget søvn som hendes bror.

Storebror fik stadigvæk to lure da han var 15måneder, og stoppede først senere med anden lur. (godt sovehjerte)

10måneder er meget tidligt, en prøv at skub den første lur. På det tidspunkt bliver hun her lagt kl.10(mener jeg) og så kun en times tid, så hun var nød til at have en lur til. 

Hvis hun kan holde sig til 11-12 uden at blive overtræt, så er der jo ikke noget problem i det, og hun vil sove sammen med alle de andre.

Anmeld Citér

19. maj 2015

jenny4

MummiT skriver:

Ser dagen sådan her ud:

Op kl 6.

Og i seng igen kl 19.

Vi gjorde også i samarbejde med dp - da han startede var det lur mellem 8-9 og igen 12-14/15. Omkring 1 år cuttede vi formiddagsluren og herefter sov han 11.45/12- ca 15. Det fungerede perfekt og han var altid klar til at sove kl 19. 

Anmeld Citér

19. maj 2015

De3Guldklumper

Mine 3 unger er stoppet med 2. lur kort efter start i pasning. De har har været omkring 10-12 mdr

Anmeld Citér

28. maj 2015

Milas14

Min er 15 mdr og tager nogengange en lille lur om morgenen i dp.

Men det er kun hvis han er vågnet meget tidligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.