Fra SU til KH omkring barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

538 visninger
4 svar
2 synes godt om
17. maj 2015

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg får min sidste SU d. 29/5, og efter som KH er bagudbetalt, så står jeg en hel måned uden indtægt. 

Jeg skal føde d. 3 august, og kan derfor ikke få en elevplads efter eksamen på HG, så må jo søge KH. 

Men hvad gør man med en måned uden penge? Hvad kan man få af hjælp? 

Jeg har ikke haft mulighed for at spare sammen til den måned, da skolen har forkortet min SU, da den sidste måneds SU skulle være brugt til opsparing, så vidt det var muligt, sammen med familieydelse for min store datter, men da jeg nu får en måned mindre end først antaget, så kan det nu ikke lade sig gøre  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg får min sidste SU d. 29/5, og efter som KH er bagudbetalt, så står jeg en hel måned uden indtægt. 

Jeg skal føde d. 3 august, og kan derfor ikke få en elevplads efter eksamen på HG, så må jo søge KH. 

Men hvad gør man med en måned uden penge? Hvad kan man få af hjælp? 

Jeg har ikke haft mulighed for at spare sammen til den måned, da skolen har forkortet min SU, da den sidste måneds SU skulle være brugt til opsparing, så vidt det var muligt, sammen med familieydelse for min store datter, men da jeg nu får en måned mindre end først antaget, så kan det nu ikke lade sig gøre  

Den eneste mulighed tror jeg er hvis du ikke har haft SU lån - så kan du søge SU lån for fx 2 mdr (gør det nu) og leve af de penge til der kommer penge ind igen ... 

Ellers må du se dig omkring og se hvad du kan sælge  på dba qxl eller her ...

Sæt jeres forbrug på et minimum ... Spis mindre kød, køb ikke tøj, bag selv brød, lav billige retter, drop slik og sodavand  ... 

Hvis du har bil - brug den ikke med mindre det er strengt nødvendigt - sælg den hvis du kan

Anmeld Citér

17. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Du kan også søge om en engangsyddelse fra kommunen. Det er ikke ret meget man får, men det er dog noget. 

Du kan også prøve at ringe til banken og spørge om de kan give dig en kassekredit så din husleje bliver trukket selvom du ikke har pengene lige nu. - Og så betale det så snart du har penge. Det gjorde jeg da jeg pludselig skulle sygemeldes og på kh.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Gabriel

Vi kunne ikke gøre noget. Min kæreste fik endda en måneds su for meget som skulle tilbagebetales men alligevel kunne han ikke få penge den måned, så vi måtte leve af min elevløn på 7.500 i to måneder.

Det er nogle gange virkelig unfair den måde det er sat sammen på.

Men prøv engangsydelse. Vi fik bare afslag på grund af min "høje" indkomst

Anmeld Citér

17. maj 2015

lineog4

Jeg gik fra SU til dagpenge og udover at det ene var for udbetalt og det andet bagud. Så fik jeg jo også 5 ugers karantæne... det var hårdt, men muligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.