Putteritual

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
8 svar
1 synes godt om
15. maj 2015

Mao

Hej

Hvordan er jeres putteritual om aften? Lige nu ammer jeg min søn i søvn. Vi har pillet siden af hans tremmeseng så den kan stå ved siden af min, så kan jeg amme ham mens han ligger i sin egen seng. Han vågner nemlig hvis jeg skal flytte ham over i sin seng. Men jeg kunne godt tænke mig at han ikke skal ammes i søvn hver aften, for når han vågner op vil han have brystet igen for at sove. Men er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Så hvordan gør i om aften? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

Anja82

Nu er mine børn 5 og 8 år og var flaskebørn.. Men fra de var ca 1 md (eller deromkring) fik de deres natflaske og derefter lagt trygt og godt i deres vugge.. Sengelampen blev slukket - lidt lys slap ind fra gangen og godnat - vi gik.. 

Det har fungeret godt for os og vores børn har aldrig skreget sig i søvn -ej heller har vi skulle bruge 30 min - 2 timer på at putte...

Anmeld Citér

15. maj 2015

jenny4

Hvor gammel er han?

Anmeld Citér

15. maj 2015

Mao

jenny4 skriver:

Hvor gammel er han?

Han er 8 uger. Så det er okay at jeg skal amme ham i søvn nu. Men fx til sommer når vi skal i sommerhus så kan jeg ikke amme ham i søvn uden at så bagefter skulle flyttes over en weekend seng. Så tænker lidt jeg snart bliver nødt til at få trænet at han selv skal falde i søvn i sin seng

Anmeld Citér

15. maj 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Sanne Østergaard skriver:

Hej

Hvordan er jeres putteritual om aften? Lige nu ammer jeg min søn i søvn. Vi har pillet siden af hans tremmeseng så den kan stå ved siden af min, så kan jeg amme ham mens han ligger i sin egen seng. Han vågner nemlig hvis jeg skal flytte ham over i sin seng. Men jeg kunne godt tænke mig at han ikke skal ammes i søvn hver aften, for når han vågner op vil han have brystet igen for at sove. Men er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Så hvordan gør i om aften? :-)

Når du nu skriver at du ammer, så vil jeg gætte på at din dreng ikke er ret gammel...

Min søn blev ammet, og da han var helt lille ammede jeg ham mens jeg lå i vores seng og faldt derfor ofte i søvn med ham i sengen, men da han kom på eget værelse ammede jeg ham i sofaen inden jeg bar ham i seng, sagde godnat og lod døren stå på klem så der kom lidt lys ind til ham.

Min datter er 13 mdr og får flaske, og her skifter vi hende, sætter os ind i det mørke soveværelse med dyne og stofble. Når hun så er faldet i søvn får hun sutten i stedet for flasken, bliver lagt hen i seng og så lukker vi døren så meget at lyset ikke kan komme ind (uden at lukke den helt)...

Anmeld Citér

15. maj 2015

jenny4

Han er 8 uger. Så det er okay at jeg skal amme ham i søvn nu. Men fx til sommer når vi skal i sommerhus så kan jeg ikke amme ham i søvn uden at så bagefter skulle flyttes over en weekend seng. Så tænker lidt jeg snart bliver nødt til at få trænet at han selv skal falde i søvn i sin seng

Prøv at se om du ikke lige så stille kan tage ham fra brystet inden han sover helt.. Altså ca der hvor øjnene begynder at rulle rundt i hovedet og så måske bytte brystet ud med en sut. Så har han stadig noget at gumle på. Og når det så kører så gør du det samme men flytter ham mens øjnene ruller og han har sutten og i egen seng, så han falder i søvn der. Det skal lige være på grænsen til at han er så vågen at han registrerer flytningen men stadig så træt at han ikke orker at brokke sig.

Anmeld Citér

15. maj 2015

Mao

jenny4 skriver:

Prøv at se om du ikke lige så stille kan tage ham fra brystet inden han sover helt.. Altså ca der hvor øjnene begynder at rulle rundt i hovedet og så måske bytte brystet ud med en sut. Så har han stadig noget at gumle på. Og når det så kører så gør du det samme men flytter ham mens øjnene ruller og han har sutten og i egen seng, så han falder i søvn der. Det skal lige være på grænsen til at han er så vågen at han registrerer flytningen men stadig så træt at han ikke orker at brokke sig.

Han vil desværre ikke bruge sut. Jeg har prøvet flere forskellige slags uden held

Anmeld Citér

15. maj 2015

Tutter92

Min søn er lige ved at være 6 måneder, og vores putteritual har fungeret siden han var omkring 2-3 måneder.

19:20 går vi ud i køkkenet og børster hans tænder, så går far ind og skifter + giver nattøj på. Kommer ud til mig i køkkenet hvor han får hans dråber på en ske, og så sætter jeg mig ind i stuen og giver ham en natflaske. Når han har spist den siger far godnat til ham inde i stuen, og jeg går ind og putter ham.

Jeg ligger ham i sengen, giver ham sut og nusseklud. Kysser ham på den ene kind, i panden og på næsen. Siger så godnat, jeg elsker ham og vi ses i morgen. Derefter går jeg ud og lukker døren. Han har ikke noget lys tændt. ( nu er det jo os stadig lyst når han kommer i seng, men i vinter havde vi heller ikke lys tændt inde hos ham )

Han lægger sig bare til at sove uden at brokke sig. En sjælden gang skal man lige ind og give ham sutten hvis han har tabt den inden han er faldet i søvn.

Alle de her ting gør jeg HVER eneste dag, for så ved han præcis hvad der skal ske

Anmeld Citér

15. maj 2015

Mor til Ella

Hej

Vi fik ikke noget putte ritual før vi stoppede amningen hun var knap 10 mdr.

det er helt almindeligt at amme børn bliver ammet i søvn til de er ret store. Så måske det er lidt optimistisk, her snakker jeg jo kun ud fra mine erfaringer med mit konstante ammebarn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.