Hvordan var jeres indkøring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.273 visninger
12 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. maj 2015

Emisoph

Hej med jer.

Min datter (knapt 8,5 måned) starter i dp på mandag. Har talt lidt med dp mor om indkøring men det afhænger selvfølgelig af, hvordan min datter tager det.

Så er egentlig bare nysgerrig på: Hvordan var indkøring med jeres børn dag for dag? Over hvir lang tid? Og hvordan ser en "normal" dag ud for jeres barn da indkøring var slut?

Gerne jer hvis børn også var omkring 8,5 måned ved start, men hører gladeligt fra alle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

Dorthe1986

Min søn var også omkring 8,5 måned. Jeg havde været der et par gange sammen med ham op til dp-start og første dag afleverede jeg ham klokken 10 og hentede klokken 12. Med aftale om at jeg hentede før hvis det gik galt. Men det gik så fint og så trappede vi stille og roligt op og efter halvanden uges tid var han der fra 8.30-14-14.30.

Anmeld Citér

17. maj 2015

Milas14

Min var 13 mdr da han startede i dp.. 

Det har taget næsten 3 uger ��, men nu er han der fra 8 til 15

Anmeld Citér

17. maj 2015

elskeratværemor

Vores var 10 mdr da han startede, de 2 første dage var jeg der 1 time med ham ca, derefter var han 1 time alene mens jeg ventede et andet sted i bh- nu er han der fra 8.15-15.15, det har taget 3 uger at komme dertil, vi starter på 4. Uge imorgen ;-)

Anmeld Citér

17. maj 2015

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Emisoph skriver:

Hej med jer.

Min datter (knapt 8,5 måned) starter i dp på mandag. Har talt lidt med dp mor om indkøring men det afhænger selvfølgelig af, hvordan min datter tager det.

Så er egentlig bare nysgerrig på: Hvordan var indkøring med jeres børn dag for dag? Over hvir lang tid? Og hvordan ser en "normal" dag ud for jeres barn da indkøring var slut?

Gerne jer hvis børn også var omkring 8,5 måned ved start, men hører gladeligt fra alle

Hej  

Vores datter startede da hun var 8,5 måned også. Vi var på besøg en måned inden hun startede (I starten af marts). 

Hun startede 7/4. Planen var at hun d.

7/4 skulle være der fra halv ni til 11.

8/4 skulle være der fra 8 til 11

9/4 skulle være der fra kvart k syv til 14

10/4 skulle være fra kvart i syv til 13:30. 

Men hun klarede det så godt at hun fra d. 8/4 var der fra kvart i syv til 15-15:30 Dog kun til 13 d. 9 og 10. 

Så man skal virkelig bare lytte til sit barn. 

Nu er hun der fra kvart i syv til 15:45 mandag til torsdag og kvart i syv til halv to fredag.  

Jeg var hjemme den første uge så de kunne ringe hvis der var det mindste. Der fra og tre uger frem var jeg på deltid. Så der var mulighed  for at tage før hjem. 

jeg har hørt jo tidligere de starter jo nemmere gør det. De er ikke igang med seperationsangst på det tidspunkt endnu.  

Pøj pøj med det hele i morgen  det skal nok gå. 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Emisoph

Milas14 skriver:

Min var 13 mdr da han startede i dp.. 

Det har taget næsten 3 uger ��, men nu er han der fra 8 til 15

Hvordan så ugerne ud? Var det første uge med dig med, så anden uge halvt alebrne og sidste uge alene men ikke en hel dag endnu? Eller hvordan 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Emisoph

Dorthe1986 skriver:

Min søn var også omkring 8,5 måned. Jeg havde været der et par gange sammen med ham op til dp-start og første dag afleverede jeg ham klokken 10 og hentede klokken 12. Med aftale om at jeg hentede før hvis det gik galt. Men det gik så fint og så trappede vi stille og roligt op og efter halvanden uges tid var han der fra 8.30-14-14.30.

Mange tak for dit svar  Det er rart at høre 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Emisoph

elskeratværemor skriver:

Vores var 10 mdr da han startede, de 2 første dage var jeg der 1 time med ham ca, derefter var han 1 time alene mens jeg ventede et andet sted i bh- nu er han der fra 8.15-15.15, det har taget 3 uger at komme dertil, vi starter på 4. Uge imorgen ;-)

Men han er der så alene en hel dag nu så? 

Anmeld Citér

17. maj 2015

Emisoph

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Hej  

Vores datter startede da hun var 8,5 måned også. Vi var på besøg en måned inden hun startede (I starten af marts). 

Hun startede 7/4. Planen var at hun d.

7/4 skulle være der fra halv ni til 11.

8/4 skulle være der fra 8 til 11

9/4 skulle være der fra kvart k syv til 14

10/4 skulle være fra kvart i syv til 13:30. 

Men hun klarede det så godt at hun fra d. 8/4 var der fra kvart i syv til 15-15:30 Dog kun til 13 d. 9 og 10. 

Så man skal virkelig bare lytte til sit barn. 

Nu er hun der fra kvart i syv til 15:45 mandag til torsdag og kvart i syv til halv to fredag.  

Jeg var hjemme den første uge så de kunne ringe hvis der var det mindste. Der fra og tre uger frem var jeg på deltid. Så der var mulighed  for at tage før hjem. 

jeg har hørt jo tidligere de starter jo nemmere gør det. De er ikke igang med seperationsangst på det tidspunkt endnu.  

Pøj pøj med det hele i morgen  det skal nok gå. 

Det lyder som om det er gået dejlig let og smertefrit

Mht seperationsangsten har jeg hørt det samme, og syntes derfor at nu ville være et godt tidspunkt, meeeen, min datter har vist ikke læst baby bøgerne, for hun startede seperationsangst big time ved 6 måneder.. Siden da har hun været yderst bevidst om hvor i rumnet jeg befinder mig og om jeg går min vej  Heldigvis er der lidt mere ro på nu!

Og tak, jeg er meget spændt!

Anmeld Citér

18. maj 2015

Milas14

Den første uge var jeg med 3 dage og så var han der selv et par timer i 2 dage. Ugen efter fra 8-11 i 4 dage.. 

Men så blev han syg og så startede vi lidt forfra igen derefter.. 

Nu går det fint, men jeg synes det har taget lidt lang til med ham her..

Mine 2 store drenge var det noget nemmere.. Der tog det en uges tid og så Var de kørt ind

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.