Opbevaring af børnetegninger - Anbefal scrapbog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.873 visninger
11 svar
11 synes godt om
14. maj 2015

Michalala

Hej med jer,

Jeg har længe været på udkig efter en god scrapbog til børnetegninger som kan vise de bedste/sjoveste/mest udviklende tegninger min datter har lavet, Men jeg syntes det er svært at finde en bog der kan indeholde mange tegninger.

Hvordan opbevarer I jeres børns tegninger? (Hvis altså ikke de bare ligger i en skuffe eller kasse)

Kan nogen inspirere mig til en god scrapbog eller en anden god måde at gemme børnetegningerne på?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2015

moaren

Michalala skriver:

Hej med jer,

Jeg har længe været på udkig efter en god scrapbog til børnetegninger som kan vise de bedste/sjoveste/mest udviklende tegninger min datter har lavet, Men jeg syntes det er svært at finde en bog der kan indeholde mange tegninger.

Hvordan opbevarer I jeres børns tegninger? (Hvis altså ikke de bare ligger i en skuffe eller kasse)

Kan nogen inspirere mig til en god scrapbog eller en anden god måde at gemme børnetegningerne på?

Følger lige med....står med samme problem selv 

Anmeld Citér

14. maj 2015

TNBC

Michalala skriver:

Hej med jer,

Hvad med en stor mappe og plastiklommer? Så bliver tegninger ikke ødelagt(ved at blive sat fast en side) I kan have nogen hængende og skifte ud efterhånden? og der er plads til masser af tegninger

Anmeld Citér

14. maj 2015

SMC

Den er dyr, men måske god at ønske sig i julegave? 

http://www.ramn.dk

Anmeld Citér

14. maj 2015

Michalala

Yurie skriver:

Hvad med en stor mappe og plastiklommer? Så bliver tegninger ikke ødelagt(ved at blive sat fast en side) I kan have nogen hængende og skifte ud efterhånden? og der er plads til masser af tegninger

Ja, det er faktisk en meget god ide. Og i hvert fald også simpelt. Selvom jeg måske gerne ville have noget, der giver et lidt pænere samlet resultat. Men man kan selvfølgelig altid dekorere mappen

Har også overvejet de der gamle fotoalbum med sådan  noget glister-halløj til at sætte over. Men der er vidst ikke så mange sider i.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Michalala

SMC skriver:

Den er dyr, men måske god at ønske sig i julegave? 

http://www.ramn.dk

Det er så godt et koncept. Elsker ideen med at have en pæn ramme hvor man så løbende og nemt kan udskifte indholdet - for det får man bare ikke gjort på samme med i en alm. ramme. 

Har godt haft kig på den tidligere og har faktisk også handlet ind til at prøve at lave en selv. Er spændt om resultatet overhovedet bliver brugbart, hvis jeg nogensinde får det gjort

Savner dog så stadig noget opbevaring til tegningerne bagefter

Anmeld Citér

14. maj 2015

MorDk

Jeg bruger sådan en "arkiv-mappe" Og har indelt det fra

1 år til 10 år. 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Michalala

MorDk skriver:

Jeg bruger sådan en "arkiv-mappe" Og har indelt det fra

1 år til 10 år. 

En arkivmappe. Det er sådan en med "lommer" i, ikke? Og så kan man så tage tegninger op for 1 år ad gangen? Det er også en god ide faktisk.

Anmeld Citér

14. maj 2015

ninibadini

Min mor samlede alle mine og mine søskendes tegninger i hver vores ringbind. Helt fra de første små krusseduller og jeg tror hun har gemt alle de tegninger jeg har lavet. Det er rigtig sjovt at se tilbage på

Anmeld Citér

14. maj 2015

Gabriel

Min søn tegner godt nok ikke endnu (han er kun 5 mdr.) Men ingen tvivl om jeg køber et sjovt ringbind og så bare fylder i med plastiklommer. Så kan man også sætte billeder, tekster, den sidste sut fra vuggestuen og så videre med i hvor det nu passer med tegningerne. Nærmest en kunstnerisk historiebog :-)

Har selv en fra jeg var barn og jeg elsker den! :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.