Jubiiiii...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. september 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Fik en opringning torsdag middag om at der var to af Katrines prøver der var positive og oven i købet positive for den samme bakterie.. 

Det er jo helt vildt!!!! Lægerne havde jo faktisk opgivet at finde bakterie, men mikrobiologerne havde fortsat dyrket på prøverne. 

Det er en luftvejsbakterie, der hedder moraxella, som åbenbart i MEGET sjældne tilfælde kan gå i knoglerne. Nu skal de lige have færdig-typet bakterien, så de ved hvilken græn af bakterien de arbejder med og så skal de havde fundet et penicillin som er effektiv over for bakterien. 

Der er lys foran tunnelen.
Jeg var helt høj i torsdags, da jeg hørte den gode nyhed. Og er stadig helt oppe og køre over det. 
Katrine skal have intravenøs behandling med penicillin indtil de har fundet ud af hvad hun skal have af piller. Så indtil videre er vi stadig indlagt, men det gør ikke noget nu da de kan behandle hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2009

Tina2

Det var da dejligt at høre de ENDELIG fandt noget, Rikke!!!!!! Håber det hele lysner nu!

Rigtig god bedring med trunten:-)

Anmeld

13. september 2009

tumle81

HVor er det bare dejligt Rikke...

Endelig at se lyset for enden af tunnelen med alt det I har været igennem. Jeg er super glade på jeres vegne, det må simpelthen være fantastisk at de endelig finder noget...

Knus Kathrina

Anmeld

13. september 2009

Annette

Hvor er det godt, de blev ved med at dyrke prøverne..
Ja nu ser det da lidt lysere ud, selvom der nok er lang ved endnu..
Men rart der er stillet en diagnose :0)
Knus Annette

Anmeld

14. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Fik en opringning torsdag middag om at der var to af Katrines prøver der var positive og oven i købet positive for den samme bakterie.. 

Det er jo helt vildt!!!! Lægerne havde jo faktisk opgivet at finde bakterie, men mikrobiologerne havde fortsat dyrket på prøverne. 

Det er en luftvejsbakterie, der hedder moraxella, som åbenbart i MEGET sjældne tilfælde kan gå i knoglerne. Nu skal de lige have færdig-typet bakterien, så de ved hvilken græn af bakterien de arbejder med og så skal de havde fundet et penicillin som er effektiv over for bakterien. 

Der er lys foran tunnelen.
Jeg var helt høj i torsdags, da jeg hørte den gode nyhed. Og er stadig helt oppe og køre over det. 
Katrine skal have intravenøs behandling med penicillin indtil de har fundet ud af hvad hun skal have af piller. Så indtil videre er vi stadig indlagt, men det gør ikke noget nu da de kan behandle hende..

Hvor er det vildt, at det kan tage så lang tid at finde en bakterie!!!... Men tillykke, som jeg også skrev på sms.
Forstår godt, at man bliver helt rundt på gulvet, når der endelig sker nogen fremskidt.

Har de snakket om, hvad der sker, efter hendes pencilin? om hun får men, eller om hun skal til genoptræning eller?

Det er bare så dejligt for jer!

Anmeld

14. september 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Umiddelbart ved de jo ikke noget helt endnu mht. mén, men umiddelbart skulle alt blive godt igen når hun er færdigbehandlet. Om det så er om 3 eller 6 måneder ved vi ikke.

Men vi er blevet udskrevet idag!! Super fedt og en mega aha oplevelse. Havde regnet med at skulle sidde og glo på hospitalet frem til torsdag, måske fredag.. 

Vi har fået to slags penicillin med hjem. En omgang alm. pancillin som hun skal have 4 gange daglig og så noget rifampicin som egentlig er tuberkulose medicin, som hun skal have 1 gang daglig. Den sidste er noget rigtig krads stads.. 
Men hun tager det pænt. Det var en hel lettelse for hende at få hendes slange ud af hånden og det beskyttende plaster af hendes ar på benet. Vi må også klippe trådene/knuderne af syningerne. 

Hun skal holde benet i ro i en måned. Altså ingen aktivitet ud over små gåturer og en lille cykeltur. Det må ikke gøre ondt eller hæve.

Anmeld

14. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Krydser fingre for at alt kommer til at gå rigtig godt nu!!!

Anmeld

15. september 2009

Muslingen

Hvor er det bare dejligt at de endelig har fundet noget. Så er der udsigter til at hun snart er frisk igen.  Tillykke med det!
Kh Fie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.