Svigter jeg min datter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
6 svar
3 synes godt om
14. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg er gået helt hen og er blevet i tvivl om jeg svigter min lille pige på 10 mdr.

Hun har gået i vuggestue næsten 1½ mdr og elsker at være der!

Hun er der som regel fra 8:30 til 15:30, fordi det passer bedst med at hun kan sove 2x lur dernede og vi så kommer hjem og hygger resten af dagen indtil hun skal i seng kl 19.

Men hun er begyndt i weekenderne, eller hvis jeg holder hende hjemme en dag, ikke at ville sove i barnevognen. 

Jeg kan sagtens putte hende derude men så sover hun kun ½ time før hun er vågen og græder. Hvis jeg så tager hende ind og sidder lidt med hende, så falder hun i søvn igen og kan snildt sove 2½ time mere, mens hun sidder/ligger på mig!

I vuggeren sover hun maks 1½ time, men ofte ikke mere end 1 time pr lur. 

Jeg er helt med på at det er et behov for ekstra tryghed at hun vil sove på mig i stedet for i barnevognen når vi er hjemme, men har hun det behov fordi jeg svigter hende i hverdagen??

Jeg er stadig på barsel, men lige om lidt starter jeg på job fra 7-15 hvor jeg er nødt til at aflevere allerede kl 6:30.

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2015

sne190810

Nej, du svigter hende ikke. Ville derimod mene din kære datter er ramt af separationsangsten, som er meget normal at den viser sit ansigt omkring den alder hun har pt. 

:-) så bare rolig, ingen dunk i hovedet til dig selv. Google det, og læs lidt om det, så det kan berolige dig lidt. 

Anmeld Citér

14. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er gået helt hen og er blevet i tvivl om jeg svigter min lille pige på 10 mdr.

Hun er der som regel fra 8:30 til 15:30, fordi det passer bedst med at hun kan sove 2x lur dernede og vi så kommer hjem og hygger resten af dagen indtil hun skal i seng kl 19.

Men hun er begyndt i weekenderne, eller hvis jeg holder hende hjemme en dag, ikke at ville sove i barnevognen. 

Jeg kan sagtens putte hende derude men så sover hun kun ½ time før hun er vågen og græder. Hvis jeg så tager hende ind og sidder lidt med hende, så falder hun i søvn igen og kan snildt sove 2½ time mere, mens hun sidder/ligger på mig!

Jeg er helt med på at det er et behov for ekstra tryghed at hun vil sove på mig i stedet for i barnevognen når vi er hjemme, men har hun det behov fordi jeg svigter hende i hverdagen??

Jeg er stadig på barsel, men lige om lidt starter jeg på job fra 7-15 hvor jeg er nødt til at aflevere allerede kl 6:30.

Hvad tænker I?

Nej, det gør du ikke.

Din datter har ramt 10måneder, det er der man siger at seperationsfasen er, så hun har bare brug for at være tæt på dig, trygheden..

Anmeld Citér

14. maj 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hvad tænker I?

Din datter savner dig uden tvivl. Hun er i seperationsangst fasen, og det er helt normalt i den alder. Du kan ikke gøre så meget andet end at give hende alt den tryghed hun har brug for når i er sammen  Det lyder det også til at du gør

Anmeld Citér

14. maj 2015

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Nej, du svigter hende ikke. Ville derimod mene din kære datter er ramt af separationsangsten, som er meget normal at den viser sit ansigt omkring den alder hun har pt. 

:-) så bare rolig, ingen dunk i hovedet til dig selv. Google det, og læs lidt om det, så det kan berolige dig lidt. 

Åh det er jeg glad for at læse!

Har slet ikke skænket seperationsangst en tanke fordi hun ikke har noget problem med at sige farvel (Hun har næsten ikke tid til det) i vuggeren, og hun er utroligt tryg ved fremmede. Den eneste hun bliver ked af at blive afleveret af er mormor. Og det er lige meget om det er til mig eller vuggestuen, hun er bare simpelthen utroligt glad for sin mormor.

Men kan det godt være seperationsangst selvom det kun er når hun skal sove om dagen herhjemme at hun reagerer?

Anmeld Citér

14. maj 2015

Carina:-)

Hun vil bare gerne være tæt på dig - det er bare med at nyde det for det er slut før man når at blinke med øjnene 

Sådan har mine også været og de har været hjemme indtil min 2 år så det er ikke noget du skal dunke dig selv  oveni hovedet med - det er heeelt naturligt :) 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Babilooo

Du er på barsel og har afleveret hende i vuggestue i 1,5 mnd?..... Hvorfor?

bare nysgerrig......

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.