Pædagog i vikariat - sygemeldt. Ret til løn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
9 svar
5 synes godt om
13. maj 2015

Meandu

Håber at I kan hjælpe mig. Jeg er pædagog og ansat i et vikariat. Er gravid og er blevet sygemeldt til termin. Har jeg ret til løn under sygemeldingen? Er desværre ikke medlem af fagforening. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

Junipige15

Meandu skriver:

Håber at I kan hjælpe mig. Jeg er pædagog og ansat i et vikariat. Er gravid og er blevet sygemeldt til termin. Har jeg ret til løn under sygemeldingen? Er desværre ikke medlem af fagforening. 

Det burde stå i din kontrakt om du har ret til løn under sygdom..

Anmeld Citér

14. maj 2015

Meandu

Junipige15 skriver:

Det burde stå i din kontrakt om du har ret til løn under sygdom..

Står ikke noget om det :/

Anmeld Citér

14. maj 2015

Junipige15

Meandu skriver:

Står ikke noget om det :/

Er der ikke et punkt der hedder sygdom? 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Carina:-)

I de fleste overenskomster skal man være ansat mindst 962 timer i et uafbrudt vikariat før du er berettiget til løn under sygdom.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Sprit25

Og få dig så meldt ind i en fagforening! 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Meandu

Sprit25 skriver:

Og få dig så meldt ind i en fagforening! 

Der står  faktisk... Du er omfattet af reglerne i den gældende ferieaftale og den gældende aftale om fravær af familiemæssige årsager mellem KL og KTO. 

Melder mig ind i fagforening på mandag. Nogen der ved hvornår jeg så kan bruge dem? 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Sprit25

Meandu skriver:

Der står  faktisk... Du er omfattet af reglerne i den gældende ferieaftale og den gældende aftale om fravær af familiemæssige årsager mellem KL og KTO. 

Melder mig ind i fagforening på mandag. Nogen der ved hvornår jeg så kan bruge dem? 

Du kan bruge dem fra dag 1, men hvornår du kan få penge derfra, ved jeg ikke

Anmeld Citér

14. maj 2015

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Du kan bruge dem fra dag 1, men hvornår du kan få penge derfra, ved jeg ikke

De vil højst sandsynligt ikke gå ind i en sag der er opstået før indmeldelse.

For så kunne man jo bare spekulere i det og først melde sig ind NÅR man havde problemer ,og det ville jo være en dårlig forretning for fagforeningerne.

Mhs til penge så skal man optjene 900 og et eller andet timer før akassen vil udbetale + min et års melemsskab.

Anmeld Citér

14. maj 2015

Lililili

Der er både fagforening og a-kasse. Fagforeninge hjælper med alt hvad der har med arbejdspladsen at gøre. De vil sikkert gerne rådgive dig fra dag 1, men går nok ikke ind og tager en eventuel sag, før der er gået et par måneder. (+- alt efter hvilken du vælger). Tænker at mon ikke, de med det samme, vil hjælpe dig, med et for dem, simpelt spørgsmål.  A-kassen er dem der udbetaler dagpenge, hvis man bliver ledig. Man skal ved et fuldtids medlemskab have været medlem i et år, og have 1924 rene arbejdstimer, for at kunne få dagpenge  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.