Slynge eller vikle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.863 visninger
8 svar
3 synes godt om
13. maj 2015

Mor til guldklumpen

Hejsa  Min søn på tre måeder vil helst hænge på mig heletiden, så tænkte at købe en vikle eller en slynge. Da jeg ingen erfaring har med det ville det være rart lige at få et råd. Hvad ville i vælge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2015

Emisoph

Det kommer bl.a. an på hvad han vejer.

En strækvikle er rigtig nem at bruge og få barnet i, da stoffet kan give sig og man derfor kan hive lidt i det for at få det til at sidde ordentligt. Til gengæld bliver det tungt at bære baby i den i længden, hvis baby vejer godt til. Jeg stoppede med strækviklen da hun rundede ca 7 kg. Eller, i hvertfald i mere end 5 minutter

En fastvikle kan ikke give sig, i og med at der ikke er stræk i stoffet, så den kræver lidt mere øvelse at lære at binde tilpas stramt men stadig mulig at få barnet i. Jo bedre nakkekontrol baby har, des lettere er det at få baby i viklen/slyngen, da det hurtigt kræver to arme at få baby placeret. Til gengæld kan tungere babyer sidde længere tid i fastviklen end strækviklen før det bliver tungt for mor

Alternativt så overvej en bæresele, de er lette at få baby i, kræver ikke specielle binde teknikker og er hurtige at klikke af og på. Bare gå LANGT uden om babybjörn! 

Baby skal sidde ergonomisk korrekt, altså med knæene bukket over numsehøjde! Der kan jrg varmt anbefale Ergobaby, evt med baby indsats. Hvis baby med tiden skal vende med front udad kan Ergobaby 360 bruges

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mor til guldklumpen

Det kommer bl.a. an på hvad han vejer.

En strækvikle er rigtig nem at bruge og få barnet i, da stoffet kan give sig og man derfor kan hive lidt i det for at få det til at sidde ordentligt. Til gengæld bliver det tungt at bære baby i den i længden, hvis baby vejer godt til. Jeg stoppede med strækviklen da hun rundede ca 7 kg. Eller, i hvertfald i mere end 5 minutter

En fastvikle kan ikke give sig, i og med at der ikke er stræk i stoffet, så den kræver lidt mere øvelse at lære at binde tilpas stramt men stadig mulig at få barnet i. Jo bedre nakkekontrol baby har, des lettere er det at få baby i viklen/slyngen, da det hurtigt kræver to arme at få baby placeret. Til gengæld kan tungere babyer sidde længere tid i fastviklen end strækviklen før det bliver tungt for mor

Alternativt så overvej en bæresele, de er lette at få baby i, kræver ikke specielle binde teknikker og er hurtige at klikke af og på. Bare gå LANGT uden om babybjörn! 

Baby skal sidde ergonomisk korrekt, altså med knæene bukket over numsehøjde! Der kan jrg varmt anbefale Ergobaby, evt med baby indsats. Hvis baby med tiden skal vende med front udad kan Ergobaby 360 bruges

Tak  Han vejer 5,7. Men sjovt du siger det så har vi en bæresele fra babybjørn . Han vil bare ikke sidde i den. Men jeg ville helst have en han kunne sidde/ligge i længe da han ikke vil sove for sig selv. Og det kunne være rart at have frie arme indimellem når han sov. Men så bliver det nok fast vikle vi vælger. Kender du til slyngen? Hvad er forskellen på en vikle og den?

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har en mei tai super nem at binde, sidder altid godt og baby sidder korrekt med numse/knæ  

Anmeld Citér

14. maj 2015

minførste

Mor til William feb 2015 skriver:

Tak  Han vejer 5,7. Men sjovt du siger det så har vi en bæresele fra babybjørn . Han vil bare ikke sidde i den. Men jeg ville helst have en han kunne sidde/ligge i længe da han ikke vil sove for sig selv. Og det kunne være rart at have frie arme indimellem når han sov. Men så bliver det nok fast vikle vi vælger. Kender du til slyngen? Hvad er forskellen på en vikle og den?

Tænker du på en ringslynge?

du kan evt starte med en hybridvikle  Det er en mellemting imellem stræk- og fastvikle

Anmeld Citér

14. maj 2015

AnnaK89

Jeg havde en strækvikle både til Carolina og Karla da de var helt små

Nu venter jeg på en mei tai, og overvejer også en fastvikle eller ringslynge

Ville til enhver tid fravælge bæreseler som f.eks. Baby Björn. Der er simpelthen bare ikke nok støtte for baby og det går ud over ryggen og hofterne. 

Anmeld Citér

14. maj 2015

Anitta J

Jeg har sådan en slynge som aldrig er brugt, da jeg ganske enkelt er for lille til den 

den kan bruges helt fra nyfødt og til 3 års alderen. 

Mere info kan findes på www.sneglehuset.com da jeg desværre har fået smidt brugsanvisning væk under flytning.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. maj 2015

Mor til guldklumpen

Anitta J skriver:

Jeg har sådan en slynge som aldrig er brugt, da jeg ganske enkelt er for lille til den 

den kan bruges helt fra nyfødt og til 3 års alderen. 

Mere info kan findes på www.sneglehuset.com da jeg desværre har fået smidt brugsanvisning væk under flytning.

Jeg er selv ret lille 164 så måske den ikke er så god til mig? Jeg er bare ikke rigtig til at skulle vikle, synes det virker besværligt. Hvor slyngen virker mere enkel. 

Anmeld Citér

16. maj 2015

Anitta J

Mor til William feb 2015 skriver:

Jeg er selv ret lille 164 så måske den ikke er så god til mig? Jeg er bare ikke rigtig til at skulle vikle, synes det virker besværligt. Hvor slyngen virker mere enkel. 

På hjemme siden står der min. 160cm, jeg er kun 155cm, �� jeg kan godt bruge den men det føles ikke optimalt for mig:/ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.