Hun vil kun sove i vores seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

761 visninger
6 svar
1 synes godt om
12. maj 2015

God-mor

Jeg har brug for lidt råd og input udefra som jeg håber nogle af jer kan hjælpe lidt med. 

Jeg har en datter på knap 2 år, som kun vil sove mellem mor og far. Hun nægter at sove i sin egen seng, og skriger i over 2 timer når vi prøver. Dette har hun ikke gjort på den måde før, da hun i mange tider har sovet rigtig godt i sin egen seng og er faldet hurtigt i søvn. Hun har nu sovet mellem os i mere eller mindre 2 måneder, og det er også super hyggeligt, men vi skal ligge med hende i 1 time før hun falder i søvn, så klokken bliver ofte 20.30-21.00 før hun sover, og det resulterer i at hun er meget træt om morgenen når hun skal op og i dagpleje. Det er helt sikkert normalt med de perioder, men vil så gerne snart have hende tilbage i egen seng, da far og jeg også har brug for at have sengen for os selv bare en gang imellem. Har i nogle råd til hvordan vi kan forsøge at få hende i egen seng igen? 

Vh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har ikke rigtig nogen råd. Her var det også sådan i 4-5 måneder vil jeg tro. Tænker det er i perioder. 

Han ville også have jeg lå ved siden af til han faldt i søvn og det tog oftest en time. Så vi begyndte at læse historie i fars og mors seng og så sagde jeg godnat og at jeg ligger mig ved siden af senere. Det virkede for det meste. Men det med at ligge i egen seng har jeg ikke rigtig gode råd til, da det altid gik over af sig selv efter noget tid. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

God-mor

mor:) skriver:

Jeg har ikke rigtig nogen råd. Her var det også sådan i 4-5 måneder vil jeg tro. Tænker det er i perioder. 

Han ville også have jeg lå ved siden af til han faldt i søvn og det tog oftest en time. Så vi begyndte at læse historie i fars og mors seng og så sagde jeg godnat og at jeg ligger mig ved siden af senere. Det virkede for det meste. Men det med at ligge i egen seng har jeg ikke rigtig gode råd til, da det altid gik over af sig selv efter noget tid. 

Vi har også prøvet at putte hende i vores seng og sagt at vi kommer senere, men så står hun bare op. Det var ingen succes. Det er også smadder hyggeligt at have ens guldklump i sengen bare ikke hver aften 

Men er indstillet på at det måske er for en længere periode. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mom2

I kan ikke få hende til at sove i hendes egen seng, hvis den står i jeres soveværelse?

Tænker at det må være bedre (første skridt til at sove selv igen) end at hun ligger i jeres seng.

Anmeld Citér

12. maj 2015

God-mor

Christina88 skriver:

I kan ikke få hende til at sove i hendes egen seng, hvis den står i jeres soveværelse?

Tænker at det må være bedre (første skridt til at sove selv igen) end at hun ligger i jeres seng.

Det har vi ikke forsøgt, men har forsøgt med madres på hendes værelse hvor jeg har ligget ved siden af hendes seng. Men det er helt sikkert en mulighed at rykke hendes seng i soveværelset så overgangen måske bliver nemmere for hende når hun skal på eget værelse igen. 

Tak for godt råd! 

Anmeld Citér

13. maj 2015

Mom2

God-mor skriver:

Det har vi ikke forsøgt, men har forsøgt med madres på hendes værelse hvor jeg har ligget ved siden af hendes seng. Men det er helt sikkert en mulighed at rykke hendes seng i soveværelset så overgangen måske bliver nemmere for hende når hun skal på eget værelse igen. 

Tak for godt råd! 

Ved ikke om det virker, var bare lige en tanke

Håber det lykkes at få hende tilbage i hendes egen seng

Anmeld Citér

13. maj 2015

God-mor

Christina88 skriver:

Ved ikke om det virker, var bare lige en tanke

Håber det lykkes at få hende tilbage i hendes egen seng

Jeg har rykket hendes seng ind til os nu og så prøver vi det fra i aften. Håber det lykkedes bedre med det  Var en super god ide. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.