Hej 
Min kæreste og jeg ønsker os brændende et barn. Jeg har diagnosen paranoid skizofreni, dog en meget mild form, og har aldrig haft særlig voldsomme symptomer. Men sagen er den at jeg får noget medicin, dog en meget lille dosis, men som man ikke må blive gravid på, da det kan være skadelig for barnet. Jeg har været symptomfri i over 2 år og har det rigtig godt. Nu er spørgsmålet så bare om jeg skal over på noget andet medicin eller trappes ud, nu når jeg ønsker at blive gravid. Jeg fik i går min læge til at sende en henvisning til gravid teamet i psykiatrien, så de kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre. Jeg må sige at jeg ønsker rigtig meget at blive trappet ud, da jeg jeg simpelthen ikke kan lide tanken om at der er en risiko for at medicinen kan skade barnet og jeg føler også at jeg er stærk nok og har fået mange ressourser til at håndterer min sygdom, hvis den nu skulle vise sig lidt igen.
Så i ventetiden indtil jeg får en tid ved gravid teamet, ville jeg egentlig bare høre om der er nogen herinde med samme diagnose som har skulle prøve at blive gravide, som enten blev trappet ud af medicinen, og hvordan det er gået? - eller om der er nogen der har skiftet medicin, og hvorfor noget i så har skiftet til og hvordan det er gået?
Jeg ved godt at det er meget individuelt og man nok slet ikke kan sammenligne, men nu var jeg bare lige nysgerrig på andres erfaringer 
Anmeld
Citér