Vielsesringe - hvilken hånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor skal ringen sidde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.299 visninger
13 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ja, hvilken hånd skal den sidde på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

Dinna88

højre Og forlovelsesring på venstre.

Anmeld Citér

8. maj 2015

namaha

Højre i følge gammel tradition, men i dag er det faktisk ligemeget hvad hånd det er på, min mand og jeg har dog valgt at følge traditionen 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Sissel

Egentlig synes jeg den skal sidde på højre.. Men det er bare så upraktisk.. Synes tit at den kom i klemme, eller kom til at klemme fingrene.. Så jeg havde min på venstre

Anmeld Citér

8. maj 2015

Frk.S

Vores sidder på højre. Min forlovelsesring på venstre.

Anmeld Citér

8. maj 2015

CharlotteogMaria

8. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Som de andre skriver, så er det gammel tradition, at forlovelsesringen sidder på venstre ringefinger, og vielsesringen sidder på højre.

Det stammer, så vidt jeg ved, fra, at venstre er den hånd, der er nærmest hjertet, og højre er den hånd, man laver aftaler med.

Anmeld Citér

8. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
PUHK skriver:

Som de andre skriver, så er det gammel tradition, at forlovelsesringen sidder på venstre ringefinger, og vielsesringen sidder på højre.

Det stammer, så vidt jeg ved, fra, at venstre er den hånd, der er nærmest hjertet, og højre er den hånd, man laver aftaler med.

Det mente jeg nemlig også 

Anmeld Citér

9. maj 2015

gokkelok

Vi fik at vide af vores guldsmed, at en vielsesring sætter de fleste på højre hånd. Men i gamle dage kom den på venstre, da det er tættere på hjertet. Og de kongelige har også deres på venstre 

Anmeld Citér

9. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har vores på højre. Men min gamle mormor sagde engang "højre giver du til alle og enhver, men venstre kun til den du har kær".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.