Kan jeg fryse lagkagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.129 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. maj 2015

MiniMor

Jeg har bagt lagkage for første gang i dag. Jeg lavede to slags med hjemmebagte bunde, og det er med limemousse og jordbærmousse.

Jeg lavede 2 kager, men nu tror jeg det var lidt overkill at lave 2, især fordi der er nogen, der ikke kommer alligevel.

Min tanke er, at i morgen, så pynter jeg kun den ene (den skal have marcipanlåg og sprøjtes flødeskum rundt i kanten), og så venter jeg og ser, om der bliver behov for den anden.

Hvis der ikke bliver behov for den, kan jeg så godt fryse den ned? Jeg tænkte at dele den i 4 og fryse ned, så kunne man tage op, hvis der lige kom gæster. Men kan man det? Der er jo fløde i mousserne.

Hvis jeg kan fryse den, kan jeg så godt komme marcipanlåg på med glasur ovenpå, før jeg fryser den ned? Og så selvfølgelig ikke komme flødeskum rundt om kanten på den, der fryses.

Hilsen en novice  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

Berta

Er der noget stivelse/husblas i flødecremerne? 

Jeg vil mene at du sagtens kan fryse den ned. Hvis ikke cremerne er stive nok så flyder de måske lidt ud når den bliver tøet op. Måske du skal lægge en kant rundt om med marcipan så kan det holde lidt på fyldet. Og hvis du deler den i 4 så hele vejen rundt om stykket.

jeg har tidligere frosset lagkager med flødecreme ned før de skulle bruges for ikke at skulle stå med det hele på dagen. Bla en stor bryllupskage - og det med stor succes.

Du skal nok ikke lægge frisk frugt i kagen hvis du vil fryse. 

Prøv - især hvis alternativet er at smide den ud (eller overspise og få ondt i maven ��)

/Berta

Anmeld Citér

8. maj 2015

MiniMor

Berta skriver:

Er der noget stivelse/husblas i flødecremerne? 

Jeg vil mene at du sagtens kan fryse den ned. Hvis ikke cremerne er stive nok så flyder de måske lidt ud når den bliver tøet op. Måske du skal lægge en kant rundt om med marcipan så kan det holde lidt på fyldet. Og hvis du deler den i 4 så hele vejen rundt om stykket.

jeg har tidligere frosset lagkager med flødecreme ned før de skulle bruges for ikke at skulle stå med det hele på dagen. Bla en stor bryllupskage - og det med stor succes.

Du skal nok ikke lægge frisk frugt i kagen hvis du vil fryse. 

Prøv - især hvis alternativet er at smide den ud (eller overspise og få ondt i maven ��)

/Berta

Ja, der er husblas i begge mousserne. Er det en god eller dårlig ting ift frysning?

Jeg tror jeg vil komme film rundt om så, det bliver sgu bare grimt, hvis jeg skal have marcipan hele vejen rundt, det er en udfordring nok at lave et låg

Men du har ret, hvis alternativet er de to andre ting, kan jeg jo lige så godt prøve. Så ved jeg det til en anden gang!

Anmeld Citér

8. maj 2015

Berta

Det er godt med husblas ����

Det er nu ret nemt med marcipan kant også - du ruller bare marcipanen ud ligesom til låget, så måler du højden på din kage og laver er bælte i samme højde af marcipan. Så ruller di bæltet sammen og ruller det derefter ud rundt om kagen. Jeg synes der er meget nemmere at lave kant end låg. Så mine kager plejer bare at få kant - og ingen låg.

god fornøjelse

Anmeld Citér

8. maj 2015

MiniMor

Berta skriver:

Det er godt med husblas ����

Det er nu ret nemt med marcipan kant også - du ruller bare marcipanen ud ligesom til låget, så måler du højden på din kage og laver er bælte i samme højde af marcipan. Så ruller di bæltet sammen og ruller det derefter ud rundt om kagen. Jeg synes der er meget nemmere at lave kant end låg. Så mine kager plejer bare at få kant - og ingen låg.

god fornøjelse

Tusind tak for al din hjælp!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.